Autodiagnoosi  Carcom Oy

Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin

  • 117 Vastauksia
  • 39153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo v70 legend

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi xc60 vm2010 ja s80 vm2008
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #30 : 25.01.2021, 18:00:40 »
Tuota pitää kyllä kysyä. Continental lupaa takuuksi 5vuotta, mutta kilometrejä en löytänyt.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #31 : 25.01.2021, 18:52:46 »
Tuota pitää kyllä kysyä. Continental lupaa takuuksi 5vuotta, mutta kilometrejä en löytänyt.

Eipä sillä niin väliä mitä tarviketehdas sanoo, vaihtoväli suositusta noudatetaan... Ei sille asiakkaan kannalta ole väliä kuka sen aikasemmin poikenneen hihnan maksaa. (Yleensä valmistaja/maahantuoja).

Tietenkin jos hihna poikkeaa muista syistä niin sittenhän artisti maksaa itse (ulkoisia syitä yms).

Muutamissa merkeissä noita hihnoja poikkeaa 7v varsinaisen takuuajan jälkeen, ja ennen ensimmäistä hihnan vaihtoa ja kyllä mukisematta merkkiliikkeet on moottorit rempanneet ilmaisiksi.
Sama pätee tarvikeosillakin, välillä asennusvirhe (esim. liian kireä hihna) ja hienot perustelut(ja tutkimiset) valmistajalta jolloin maksaa korjaamo itse luonnollisesti.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #32 : 25.01.2021, 19:29:37 »
Eipä sillä niin väliä mitä tarviketehdas sanoo, vaihtoväli suositusta noudatetaan... Ei sille asiakkaan kannalta ole väliä kuka sen aikasemmin poikenneen hihnan maksaa. (Yleensä valmistaja/maahantuoja).


Mulla meni aikoinaan pajerosta tasapainoakselin laakeri poikki, Kouvolan moottori koneistamo laskutti kyllä Koivusta uusista osista ja vakuuttivat vaihtaneensa kaikki vaurioituneet osat (n.3000km ajettu tehdasuusi vaihtomoottori), mutta mulle korjauksen jälkeen luovutetussa autossa oli venttiilinkuvat joka männässä. Tuosta porsi kansi vajaan 100tkm jälkeen, ja kun avasin kannen niin männät ei olleet kauniita. Ajamalla kuulemma oli tulleet tuon korjaamon mukaan. Kukaan haastattelemani koneistaja ei tuota usko, mutta kun tuon firman toimari oli moottorikoneistamoliiton puheenjohtaja, niin kukaan ei kirjallista todistusta kirjoittanut .
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #33 : 25.01.2021, 19:38:15 »
Mulla meni aikoinaan pajerosta tasapainoakselin laakeri poikki, Kouvolan moottori koneistamo laskutti kyllä Koivusta uusista osista ja vakuuttivat vaihtaneensa kaikki vaurioituneet osat (n.3000km ajettu tehdasuusi vaihtomoottori), mutta mulle korjauksen jälkeen luovutetussa autossa oli venttiilinkuvat joka männässä. Tuosta porsi kansi vajaan 100tkm jälkeen, ja kun avasin kannen niin männät ei olleet kauniita. Ajamalla kuulemma oli tulleet tuon korjaamon mukaan. Kukaan haastattelemani koneistaja ei tuota usko, mutta kun tuon firman toimari oli moottorikoneistamoliiton puheenjohtaja, niin kukaan ei kirjallista todistusta kirjoittanut .

Samanlaisia kokemuksia myös samasta koneistamosta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Tsap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #34 : 29.06.2021, 11:36:25 »
Nyt meni omasta apulaitehihnan palanen jakohihnan väliin ja arvioksi 6000€ remontti... Ei edes katkenut koko hihna vaan pieni palanen oli lohjennut ja livahtanut jakohihnalle...
autona siis XC60 D5 2014 175tkm ajettu. Merkkiliikkeessä huollettu, jakopää tehty vuosi sitten ja viimeisin huolto tammikuussa.
Kyselty on Volvon kantaan merkkihuollon kantaa sekä autoliikkeen kantaa osallistumisesta korjauskustannuksiin... Meinaa alkaa vituttaa hieman...  >:(

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #35 : 29.06.2021, 13:04:54 »
Eli ei se uudempi jakopään suoja ole sen kummempi kuin vanhakaan  >:(

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #36 : 30.06.2021, 13:04:23 »
Nyt meni omasta apulaitehihnan palanen jakohihnan väliin ja arvioksi 6000€ remontti... Ei edes katkenut koko hihna vaan pieni palanen oli lohjennut ja livahtanut jakohihnalle...
autona siis XC60 D5 2014 175tkm ajettu. Merkkiliikkeessä huollettu, jakopää tehty vuosi sitten ja viimeisin huolto tammikuussa.
Kyselty on Volvon kantaan merkkihuollon kantaa sekä autoliikkeen kantaa osallistumisesta korjauskustannuksiin... Meinaa alkaa vituttaa hieman...  >:(

Eikös näissä mennyt vielä niin, että (en muista tarkkaan) hihnan vaihtoväli on 180tkm/5v ja moniurahihnan vaihto on sitä edeltävässä huollossa?

Itse vaihtanut aina jakopään kanssa viimeistään. Se 50€ kiristinkin on hölmö jättää vaihtamatta, ei ne tupla matkaa (360tkm) kestä ilman vaihtoa kuitenkaan.

Uudemmissahan on fiksusti jakopää + moniura + moniurakiristin on aina vaihdettava setti.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Tsap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #37 : 06.07.2021, 11:50:50 »
Asia etenee ja auto alkaa olemaan taas kunnossa.
Saka ottaa osaa 2000€ korjauskustannuksiin  *taavih->
Volvon kanta on että he eivät hoida yksittäisiä tapauksia sähköpostin välityksellä, Volvon jälleenmyyjän pitää ottaa yhteyttä ja selvitellä heidän kanssaan tuleeko volvo vastaan tässä asiassa.
Pienoinen pettymys Volvon asenteeseen tässä asiassa. Heillä on tiedossa asia mutta kuulemma autokantaan nähden niin vähän tapahtuu tämmöisiä.

Poissa Tsap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #38 : 06.07.2021, 13:27:22 »
Volvolta tuli vastaus... EIVÄT OSALLISTU KORJAUSKUSTANNUKSIIN... Taitaa mennä auto vaihtoon ja muutamia viestejä tuonne sosiaalisen median puolelle yms. Tehtaan suunnitteluvirhe minkä itsekin tiedostavat niin eivät osallistu korjaukseen...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #39 : 06.07.2021, 15:10:56 »
Volvolta tuli vastaus... EIVÄT OSALLISTU KORJAUSKUSTANNUKSIIN... Taitaa mennä auto vaihtoon ja muutamia viestejä tuonne sosiaalisen median puolelle yms. Tehtaan suunnitteluvirhe minkä itsekin tiedostavat niin eivät osallistu korjaukseen...
siihen nähden paljonko suomessa näitä on niin vähän näitä sattuu.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tsap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #40 : 06.07.2021, 15:17:54 »
siihen nähden paljonko suomessa näitä on niin vähän näitä sattuu.

Sitä suuremmalla syyllä luulisi että he osallistuisivat oman virheensä aiheuttamiin kuluihin jos eivät vähäisyyden takia halua takaisinkutsua D5 malleja ja korjata kaikkia...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #41 : 06.07.2021, 15:35:53 »
Siis ei kai se ole valmistusvirhe jos menee jakopään väliin palasia niin menee rikki?

Edit: ekana olisin yhteydessä korjaamoon joka vaihtoi remmit. Heillä on vastuu ekana.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Mäkimies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #42 : 06.07.2021, 16:52:14 »
Siis ei kai se ole valmistusvirhe jos menee jakopään väliin palasia niin menee rikki?

Edit: ekana olisin yhteydessä korjaamoon joka vaihtoi remmit. Heillä on vastuu ekana.

Juuri näin, ensin huollon tehneen liikkeen kimppuun, PITÄÄ mennä takuun piikkiin, ei voi vuodessa hajota.

E: onko moniurahihna ja kiristintä vaihdettu vuosi sitten?

Poissa Tsap

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #43 : 07.07.2021, 06:49:24 »
Vikahan on siis tehtaalta se että sinne on edes jätetty mahdollisuus siihen että jakohihnan puolelle on mahdollisuus mennä tavaraa... Ja ongelma on siis todettu ja tiedossa D5 koneessa...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Rakennevirhe syypäänä kalliisiin d5 remontteihin
« Vastaus #44 : 07.07.2021, 07:28:38 »
On kyllä outo ratkaisu tuo 5-pyttysten dieseleiden jakopään suojaus  :o , kun vertaa PSA-koneisten kotelointiin niin ois kannattanut Volvon ottaa mallia niistä.
Jos varmanpäälle haluaa mennä niin tuntuu että 5-pyttysiin pitää laittaa jakopään yhteydessä apulaitehihnat, kiristin, vapaakytkin ja ilmastoinnin kompressori  ;D tulee hintoihin

 

Proturbo  Autodiagnoosi