Joulupukki oli tänäkin vuonna anteliaalla päällä, sillä paketista paljastui 3kpl Bilteman 9" halogeeni-lisävaloa ja kilpiteline. Johtosarjan tein itse.
Herätteet lisävaloille ja parkeille luonnollisesti sulakehaarottimella ja johtosarjan läpiviennistä suoraan alkuperäisen johtosarjan matkassa ensimmäiseen mutkaan, josta johtosukan sisässä jatkoin johtosarjan päällä.
Sulakerasiaksi valikoitui Bilteman rasia kahdeksalle lattasulakkeelle. Laitoin jokaiselle lisävalolle oman releen ja parkeille omansa.
Lisävaloteline tuli sopivan järeästi kiinni kolmella M10 kierretangolla puskurin törmäyspalkkiin. Lisävalojen ylätueksi tuli M6 kierretanko ja siitä vakauttimet puskurin muovin ruuveilla törmäyspalkkiin kiinni.
Tuolla tavalla asennettuna saa valot kesäksi pois, ilman että jää näkyviä reikiä.
Ja samalla tuli tehtyä laajennettu 130tkm öljynvaihtohuolto. Rupesi siis merkkailemaan reviiriään ja pienen mietiskelyn ja Duken konsultoinnin jälkeen syyksi epäiltiin kampiakselin takapään stefaa.
Olihan sieltä se kyseinen tiiviste kovettunut. Samalla tuli kytkin vaihdettua uuteen Sachsin kytkinsarjaan.
Vihdoin sain myös puuruorin vaihdettua kunnostettuun nahkarattiin. On kyllä mukavampi ajella, kun ratti ei ole niin kylmä.
Mikähän mahtaa olla kaukosäätimessä vikana, kun tyhjentää paristoja melkoista tahtia. Pari viikkoa sitten laitoin uudet paristot ja eilen kaukosäädin lopetti taas toimintansa. Mittasin paristojen jännitteen ja näytti 1.8V. Kyseessähän on siis CR1220 paristo.
Tuli myös dneproshinilta hankittua vetokoukku, joka on erittäin hyvässä kunnossa ja ehjiä sisustan pisteosia. Kiitokset kaupoista.
Kiitokset Dukelle isosta avusta stefan vaihdossa.
Loppukevennyksenä vielä pieni tilannekuva ensimmäisiltä ilta-ajeluilta
Vauriot jäivät onneksi vain henkisiksi ja tästä tuli opittua kaasujalan asentoa pienillä ja mutkaisilla teillä.