RallyBaron  Samppasport

Tonin 142 -74 B230FB Turbo

  • 164 Vastauksia
  • 46871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #120 : 06.05.2021, 15:04:20 »
Piti leimalle ottaa lisävalot pois kun ei "ehtinyt" johdottaa niitä talven aikana. Kyllä nyt näkyy  8) .











« Viimeksi muokattu: 06.05.2021, 15:07:04 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #121 : 09.05.2021, 19:41:08 »
Pieni kierros näin Äitienpäivän kunniaksi.





« Viimeksi muokattu: 09.05.2021, 20:03:20 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #122 : 12.06.2021, 21:06:33 »
Alkoi hieman jo kyllästyttää olla neljän avaimen loukussa. Autossa ei ollut kun takakontissa alkup. lukko, ovien lukot on aikojen saatossa vaihtuneet moneen kertaan milloin mistäkin syystä. Volvolta ei saanut enää auton mukaan sarjoitettuja lukkoja oviin, tavallinen avaimilla olisi ollut 167e kpl. Ostin sitten CVI:ltä samalla hinnalla neljä lukkoa samalla avimella  ^-^. Nämä oli tarkoitettu 240-sarjaan, mutta kaikki muut paitsi hanskalokeron lukko käy suoraan 140een. Pitää tutkia paremmalla ajalla sekin vaihto-operaatio.



Takakontin lukosta lensi pahus 3 toisen puolen haittalevyä jousineen pitkin pöytää ja lattiaa kun pelleilin sen avaimen kanssa  >:(. Kaikki muu löytyi paitsi yksi jousi. Sen sai kunnian luovuttaa vanha lukkopesä uusiokäyttöön. Melkoista näpräämistä nakkisormien kanssa, suurennuslasilamppu oli ehdoton taas tässäkin hommassa.



       
    
« Viimeksi muokattu: 12.06.2021, 21:10:50 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #123 : 21.07.2021, 23:54:36 »
Kuskin penkin selkänojassa alkoi olla jo korjaamisen tarvetta ja kun lähistöltä löytyi myynnistä edukas sporttipenkki niin vaihdettiin sellainen tilalle. 140-sarjan omat kiskot kävi leveydeltä suoraan Sparcon penkkiin ja takareiät kohdalleen. Etuosan reiät oli ainoat mitä piti porata ja laittaa pienet korotuspalat, ettei tarvi ihan lattialla istua.






142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #124 : 22.07.2021, 13:32:10 »
Kait ompelet tuohon uuteen penkkiin myös lepardi päällisen.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #125 : 22.07.2021, 21:18:36 »
Juu, on ne vaan niin hienot  :D
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #126 : 15.11.2021, 22:26:58 »
Tuli vähän tilattua osia, vaihdoin tukitangot näin alkuun.




142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #127 : 20.11.2021, 20:21:47 »
Kesällä oli välillä ongelmia auton käynnistymisessä kuumana. Lämpöisen kiesin kun jätti parkkiin ja kävi kaupassa ostamassa kal.. eiku limpparia niin ei meinannut lähteä enää käymään kun vasta tovin päästä. Alkuun mietin puolan lämpenemistä ja tuli se vaihdettua. Pientä nikottelua oli senkin jälkeen niin aloin vähän tutkailla nettiä asian tiimoilta. Paras ehdokas näytti olevan kampuran asentotunnistin kuten täälläkin todetaan:

Crank Position or RPM Sensor.
B2XX Series Engines. Symptoms of Failure: No Hot Restart


https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineSensors.html#Crank_Postition_Sensor

Sitä siis tutkailemaan ja kas, oli johto jäänyt tulipellin ja lämppärin letkun väliin jumiin kuvan mukaisin seurauksin. Hyllystä löytyi korvaava osa ja mittauksessa tarkalleen suositeltu 160 ohm (jos 0,2 heittoa ei lasketa mukaan).



Vähän oli ahdasta vaihtaa mutta pikku hylsyllä, nivelellä ja jatkokappaleen jakokappaleen jatkokappaleella sai kun saikin vaihtumaan. Myöhemmin sitten selviää oliko tässä vika.


« Viimeksi muokattu: 20.11.2021, 20:45:21 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #128 : 22.11.2021, 08:48:22 »
Mulla särkyi yks lh orkkis asentoanturi siten ettei kylmänä antanut pyörintätietoa, oli tosin ms kanssa käytössä mutta selkeästi lämpötilariippuvainen. Korjautui täysin anturin vaihdolla.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #129 : 22.11.2021, 16:29:35 »
Mulla särkyi yks lh orkkis asentoanturi siten ettei kylmänä antanut pyörintätietoa, oli tosin ms kanssa käytössä mutta selkeästi lämpötilariippuvainen. Korjautui täysin anturin vaihdolla.

Sama täällä. Auto lähti käymään, kun anturia lämmitti kuumailmapuhaltimella.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #130 : 27.11.2021, 17:37:36 »
142 Historiaa




Ja YLE Areenassa Hannu Mikkola dokkari:

https://areena.yle.fi/1-50780300
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
« Viimeksi muokattu: 04.12.2021, 23:46:24 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #132 : 05.12.2021, 19:48:25 »
Craigslistin kautta yritin ostaa moista joku aika takaperin, ei vaan saanut myyjään yhteyttä. Onko tuo sitten itse tehty vai ei, sitä ei tiedä.

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #133 : 06.12.2021, 07:22:20 »
Itseänikin harmittaa että tein 164:sen aikoinaan, olisi pitänyt tehdä suoraan 165 :)

Mutta ehkä aika näyttää ja jossakin vaiheessa tuollaisen tekee. Olis hyvä siirtää vaihdelaatikoita tuollaisella kun mahtuu romua kyytiin...

Työnähän tuo eturunkojen jatkaminen/muuttaminen ei ole mikään erikoinen, kun olen noita pari jo tehnyt.  Pari päivää ja se on siinä.

Eli periaatteessa jostain vain löytäisi todella hyväkuntoisen 245:sen josta lähtis tekee... Peltiosia löytyisi jo valmiina ::)
« Viimeksi muokattu: 06.12.2021, 07:25:40 kirjoittanut boost »
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1116
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tonin 142 -74 B230FB Turbo
« Vastaus #134 : 24.02.2022, 18:10:30 »
Tuli ostettua kolme tuollaista vanhaa ja hienoa 140 tekniikkaläpyskää. Pitää puuhata taulu niistä talliin.



142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

 

KL-varaosat  Race.fi