Autodiagnoosi  Carcom Oy

140-sarjan alustapäivitys.

  • 21 Vastauksia
  • 4858 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
140-sarjan alustapäivitys.
« : 14.09.2020, 20:58:06 »
Elikkäs olis tarkoitus vähän parannella veteraanin ajettavuutta,potilas on 144 -70.

Autossa on jo Spaxin jouset mutta iskareina on ihan orkkis neste iskarit.

Eteen olisi tarkoitus laittaa tupla vakaaja ja taakse tehdä kiinnikkeet 240 vakaajalle.

Onko mitään järkeä vaihtaa taka-alatukivarsien isoja puslia sekä niitä taka-alatukivarren taaempia pienempiä puslia uretaanisiin jos vanhat "normaalit" ovat vielä kunnossa? Onko vastaavaa hyötyä kun kyseessä ikäänkuin kakkos käyttöauto?

Vai onko fiksumpaa pistää urtsi puslien sijaan rahaa esimerkiksi KYB kaasu-iskareihin mitä myydään KG:llä tai jopa bilsteineihin?

Ja jos jollakin mielessä muita muutoksia mitkä olisivat hyödyllisiä niin mieluusti saa kertoa.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #1 : 25.10.2020, 19:25:43 »
Osaako joku sanoa että onko 140-sarjassa ja 240:ssä sama se kolmion mallinen lätty jolla pienet tukivarret kiinnittyy koriin??

Kun "vähän" rupsakan näkönen niin aattelin et onko 240 samanlaista ja kun ei viitti ajella 50km aarreaittaa penkoon jos ei ole samanlaiset.

E:Siis ylemmistä takatukivarsista kyse.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2020, 19:27:58 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa tertsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #2 : 28.10.2020, 05:30:51 »
Moro, minä ainakin laittaisin ihan ensimmäisenä hyvät jouset ja iskunvaimentimet ennen mitään muita , oman kokemuksen mukaan iskunvaimentimella on ihan älyttömän suuri merkitys.

Poissa tertsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #4 : 13.11.2020, 19:02:49 »
Iskareiksi tuli eteen Bilsteinit ja täytyy kyllä todeta että ei mennyt rahat hukkaan.

Ero on uskomaton verrattuna orkkis iskareihin.

Tilaan vielä taaksekkin Bilsteinit.
Tuplavakaajaa varten on himmelit valmiina sekä uretaanipuslat.

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #5 : 14.11.2020, 08:04:12 »
Iskareiksi tuli eteen Bilsteinit ja täytyy kyllä todeta että ei mennyt rahat hukkaan.

Ero on uskomaton verrattuna orkkis iskareihin.

Tilaan vielä taaksekkin Bilsteinit.
Tuplavakaajaa varten on himmelit valmiina sekä uretaanipuslat.
Itellä kanssa bilsteinin kaasut edessä. Taakse ei einää valmisteta bilsteiniä mikä sopisi tähän -74 144 malliin joten taakse tuli kybin öljyt. Ainakaan bilsteinin valikoimista ei löydy kun varaosa kaveri niitä etsi. Vanhempaan malliin löytyi koko sarja
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #6 : 14.11.2020, 19:41:33 »
Äkkiseltään en keksi mitä eroa 140 takaiskareissa on eri vuosimallien välillä? Alapultti? Uskoisin että jos jotain eroa on niin saa sovitettua pienellä vaivalla.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #7 : 14.11.2020, 22:05:19 »
Itellä kanssa bilsteinin kaasut edessä. Taakse ei einää valmisteta bilsteiniä mikä sopisi tähän -74 144 malliin joten taakse tuli kybin öljyt. Ainakaan bilsteinin valikoimista ei löydy kun varaosa kaveri niitä etsi. Vanhempaan malliin löytyi koko sarja

Itel kans B6 edes ja taakse aattelin myös B6 kun Lautamäellä näkyy olevan 240 Bilsteinejä ja lukeekin että pikku muutoksilla 140-sarjaan.

Eikös 140 sarjassa oo iskarin alapultti isompi vrt 240? Sekä pusla kaksiosainen? Irrallisista tukivarsista katselin meinaan ja niissä ainaki oli edellä mainitut.

Tuossa omassa 144 paikalla onkin näköjään 240 iskarit takana kun 12mm läpipultilla tukivarres kiinni ja holkki tukivarren välissä.

Tuplavakaajan eteen tein aamulla. Teki kyllä jämäkämmän tuntuisen ja hyvältä vaikuttaa muutenkin ajettavuus.  :)

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #8 : 16.11.2020, 05:49:57 »
Äkkiseltään en keksi mitä eroa 140 takaiskareissa on eri vuosimallien välillä? Alapultti? Uskoisin että jos jotain eroa on niin saa sovitettua pienellä vaivalla.
En muista enää tarkkaan mikä oli mut tosiaan ne ylä ala päiden kiinnitys kohdat oli jollain tapaa erilaiset
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #9 : 17.11.2020, 15:28:24 »
Tämmönen 25 millin tanko oli mulla 142:ssa ja nyt tulee myös 144:een. Yhdistettynä parempiin iskareihin todella hyvä parannus. No, noissa koiranluissa tais olla ihan tavalliset kumit, mutta uudet.
 

Dont mess with grey bearded men!

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #10 : 17.11.2020, 18:01:59 »
Tämmönen 25 millin tanko oli mulla 142:ssa ja nyt tulee myös 144:een. Yhdistettynä parempiin iskareihin todella hyvä parannus. No, noissa koiranluissa tais olla ihan tavalliset kumit, mutta uudet.
 





Kyl varmasti tekee jämäkkyyttä.

Ite laitoin tuplavakaajan uusilla original koripuslilla ja koiranluissa PU-puslat.

Taakse tilailin Bilsteinit kans nii saa perjantaina ne asennella orkkisten tilalle. 

Säädettävä panhardi tarvis askaroida kanssa,onko jollai hyviä visioita toteutuksesta? Vai käykö ihan että vanha poikki ja toiseen pätkään hitsaa iso pultti ja toiseen hitsuuttaa mutteri?

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #11 : 17.11.2020, 19:33:45 »
Rallyracelta löytyy tuohon panhardin säätöön oikea/vasenkätisellä kierteellä varustettu säätöpulikka sekä siihen hitsattavat kierrenipat. Pistää panhardin poikki, hitsaa nipat päihin ja säätöpulikka väliin. Mulla on ylimääräisenä 200 -sarjan takavakaaja ja siihen soviteosat, joilla sen saa "bolt on" 140 -sarjaan. Sen saa noutaa kahdella 24 -tölkin laatikolla Sandelsia jos joku haluaa.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2020, 19:36:58 kirjoittanut sopanja »

Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2064
    • jonze_photos
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #12 : 18.11.2020, 11:51:51 »
Rallyracelta löytyy tuohon panhardin säätöön oikea/vasenkätisellä kierteellä varustettu säätöpulikka sekä siihen hitsattavat kierrenipat. Pistää panhardin poikki, hitsaa nipat päihin ja säätöpulikka väliin. Mulla on ylimääräisenä 200 -sarjan takavakaaja ja siihen soviteosat, joilla sen saa "bolt on" 140 -sarjaan. Sen saa noutaa kahdella 24 -tölkin laatikolla Sandelsia jos joku haluaa.
missä päin mahtaa olla  ::)
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #13 : 18.11.2020, 18:17:56 »
Pistin viestiä

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #14 : 18.11.2020, 23:58:34 »
Jos en väärin muista niin 140 on alapultti puolen tuuman ja 240 srj M12,kilpurissa alkoi elämään niin hitsasin pisteillä 12 mm prikat tukivarteen kun holkin suurentaminen käsipelillä vaikeampaa.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

 

Futurez  Kulkukoira