Proturbo  Autodiagnoosi

140-sarjan alustapäivitys.

  • 21 Vastauksia
  • 4830 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #15 : 19.11.2020, 17:52:03 »
Jos en väärin muista niin 140 on alapultti puolen tuuman ja 240 srj M12,kilpurissa alkoi elämään niin hitsasin pisteillä 12 mm prikat tukivarteen kun holkin suurentaminen käsipelillä vaikeampaa.

Juuri tätä asiaa mietin,ja on juurikin noin että alunpitäen alapultti 1/2 -20 UNF,eli ulkohalkaisija n.12.7mm.

Ja tänään hain Bilsteinit matkahuollosta ja niissä juurikin 12mm alasilmä.

Mietin että toimisiko jos laittaa 12mm läpipultilla ja tekee tukivarren matkalle ohuesta mellapellistä tai vaikka kaljatölkistä fylliä pultin ja tukivarren väliin koko matkalle että on jämpti tukivarteen ja holkkiin?
Vai hitsuutanko kans prikat tukivarteen?  ;D

E:Kun huomasin että nykysen iskarin alapään pultti klopisee tukivarressa niin voi olla että joutuukin hitsaan jos syöny reiän soikeeks.

Olikos iskarin linjaus ihan ok jos se alaholkki tulee suoraan tukivartta päin?
« Viimeksi muokattu: 19.11.2020, 17:53:40 kirjoittanut Miksa89 »

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #16 : 20.11.2020, 18:45:32 »
Pro vaihtoehto tietty olisi ollut viedä M 14 pultti sorvarille ja tehdä siitä molempiin reikiin sopiva.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #17 : 20.11.2020, 19:05:52 »
Pro vaihtoehto tietty olisi ollut viedä M 14 pultti sorvarille ja tehdä siitä molempiin reikiin sopiva.

Olis juu kyllä.

Vaihdoin toisen puolen tänään ja huomenna toinen.

Laitoin M12 pultin ja tein tukivarren ja holkin matkalle 0.35mm messinkipellistä "holkin" ja tuli tosi jämpti,uskosin et ihan ok ratkaisu.  :)

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #18 : 20.11.2020, 19:25:44 »
Joo ja jos on vielä parempilaatuinen pultti niin auttaa kun vetää"kiukkukireälle" ja jos alkaa kolisemaan niin sitten voi tehdä uutta patenttia.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #19 : 13.12.2020, 19:56:32 »
 Onko porukalla kokemuksia että tekeekö 240 takavakaaja mitään eroa talviajo-ominaisuuksiin?
Kun vähän semmone tutina että meinaa tuplavakaaja edessä,takana ei vakaajaa kombolla aliohjata helpommin kuin vakio vakaajalla.

Tai sitten aika kultaa muistoja kun viime kerrasta kun talvella ajellu 140-sarjalaisella on aikaa yli 10 vuotta.  ;D

Ei kyllä pahasti aliohjaa mutta kun lujempaa tulee 90° kurviin niin aluksi tuntuu siltä että hiukan aliohjaa ja sitten kyllä alkaa kääntymään ja perä pysyy hyvin kurissa mutta josko tuon vähäisenkin aliohjaamisen tunteen saisi pois niin aina parempi.  :)

Tai sitten tarvii vaan mennä suosiolla kylki edellä jos haluaa lujempaa mennä, eikä koitakaan mennä sivistyneesti.  ;D

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1112
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #20 : 18.05.2021, 18:50:04 »
Jos ottaa 140 takaiskarin alapuslan jostain vanhasta iskarista ja pistää sen 240 iskariin niin pitäis käydä suoraan. Ainakin 140 -74 on takaiskarin alapusla paksumpi toiselta puolelta jotta se ei osu tukivarteen.

Itselläkin harkinnassa hankkia 4x Bilsteinit ja taakse nuo 240 B6



« Viimeksi muokattu: 18.05.2021, 18:52:09 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Miksa89

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 259
  • www.vrcf.fi
Vs: 140-sarjan alustapäivitys.
« Vastaus #21 : 31.07.2021, 08:19:12 »
Jos ottaa 140 takaiskarin alapuslan jostain vanhasta iskarista ja pistää sen 240 iskariin niin pitäis käydä suoraan. Ainakin 140 -74 on takaiskarin alapusla paksumpi toiselta puolelta jotta se ei osu tukivarteen.

Itselläkin harkinnassa hankkia 4x Bilsteinit ja taakse nuo 240 B6




Mulla on juurikin nuo samaiset takaiskarit,meni heittämällä kun laitoin 12mm läpipulteilla alapäät ja tukivarren "sisään" muistaakseni 0.35mm messinkipellistä tein "holkit" Ja prikoista askaroin tukivarren ja iskarit holkin väliin spacerit ikäänkuin.

Oon kyllä ollu tyytyväinen. Jos hiljaa ajaa monttuihin niin vähän pintakova on Spaxin jousilla mutta kun hurauttaa vauhdilla niin menee hienosti isotkin heitot.

Onko mitään järkeä vaihtaa taka-akselin puslia uretaanisiin vai laitanko vaan uudet kumiset?
Sama tietty etupäätä koskien?

Säädettävä panhardi on vieläkin ajatuksen asteella mutta tarvis jaksaa askaroida.

 

Proturbo  Autodiagnoosi