Samppasport  Futurez

Chevrolet C10 Silverado 1978

  • 95 Vastauksia
  • 14409 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #45 : 15.10.2021, 13:44:09 »
Uusi jarrutehostin asennettu





Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #46 : 15.10.2021, 16:15:35 »
Siitä se pikku hiljaa vaan paranee  :)

Maalaa tuo ilmanputsari ja keulapala/syylärin kehikko. Motipin satiinin musta vastaa aika hyvin alkuperästä, ei kiillä liikaa, eikä ole mattamustakaan.

https://www.varipolar.net/product/19/motip-puolikiiltava-musta---spray-500ml
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #47 : 15.10.2021, 16:27:48 »
Juu, pikku hiljaa.

Kiitos vinkistä. Maalaminen menee ensi vuodelle, kun ilmat taas lämpenee.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #48 : 06.10.2022, 11:43:52 »
Oho, kyllä aika rientää.
Ajettu on ja osia haalittu, niistä muutama kuva.

Peruskorjattu TH700R4, neljä vaihdetta + lukkoturbiini. Asennus ensivuonna.





Jarruosia



Tässähän on orig. cruise, mutta löytyi sopivasti cruise resume toiminnolla.



Ja lisää asennettavaa tulevaisuudessa.
Uudempi rattiakseli, jossa pyyhkijät+sääd tihku, valonvaihto ja cruise w resume viiksessä.



Rattiakseli huollettuna uusilla osilla.







Uutta peltiä.





Nopeusmittariin uusi tarrasiirtokuvapohja, jossa km/h numerot on etusijalla.



Tarrat on tärkeitä.



Pukinsarvia.





Lavavalo + lisäjarruvalo yhdistelmä LED.





Eilen myös katsastettu. Ajot jatkuu ja talvi saa tulla.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #49 : 06.10.2022, 12:17:26 »
Aika paljon keskimääräistä erikoisempi rakenne tuossa etulokasuojassa  :o

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #50 : 06.10.2022, 12:34:03 »
Niin on. Samassa paketissa ulkopinta ja konehuoneen sisäpinta.
Rakenne johtaa siihen, että alakulmat täytyy kaikenlaisesta moskasta ja viemäröinti ei enää toimi, ruoste iskee väistämättä.



Samanlainen rakenne hytin taka-alakulmassa->sama lopputulos. Ensivuonna pitää kaikki käydä läpi ja vaihtaa korjauspaloja, jotka tuli auton mukana.





Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #51 : 08.10.2022, 09:05:40 »
Maailmalta saapui pari uutta paljetta A/C-laitteistoon.





BTW tuo vasemmanpuoleinen kaksoispalje sopii myös 960/S/V90:een kunhan muokkaa tuota vartta. Numero näkyy kuvassa.
Tuolta löytyy https://www.oldairproducts.com/

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #52 : 06.04.2023, 08:55:04 »
Tuki hommattua kesäksi pientä puuhastelua.
Paremmin virtaavat ja nostavat puristussuhteen 8,5->~9,5 alu-kannet, kaikki laakerit, kaikki tiivisteet, jakopää...









Nokka-akselin laakerien irroitus/asennus työkalu.



Kesää odotellessa :)

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #53 : 06.04.2023, 13:54:02 »
Edelin Performer RPM:t on varmasti hyvä valinta kadulle. Omaan tuli joskus laitettua omaan #60859 Performer:t joissa noita pienemmät 165cc runnerit ja 60cc palotilat, venttiilit samat 2.00/1.60".
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #54 : 06.04.2023, 15:28:22 »
Jep, tämä on E-Street 5089.
64cc palotilat ja 185cc runnerit, venttiilit 2,02/1,60".

Katsotaan miten heidän lupaukset pitää, tuppaa noi ameriikan joet olemaan hieman ylioptimisia joskus.

Tuollainen E-Street kit 2022 combo on tulossa.



En ole mitään teho vehjettä tekemässä, pikkusen lisäpotkua ja alavääntöä vain.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #55 : 01.08.2023, 17:24:21 »
Siitä lähtee isokesähuoltopäivitys käyntiin.









Konehuone ennen, siistiä pitää paljon.



Pukissa.





Mukavaa pientä näpräämistä.

Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #56 : 02.08.2023, 08:54:06 »
Mukavaa puuhaa :) Meinaatko tälle kesälle vielä saada takas nippuun?


(Kuva poistettu lainauksesta.)
Pelottiko tässä vaiheessa, kun nostin on noin ylhäällä tuollainen rautamöykky kyydissä?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #57 : 02.08.2023, 12:35:36 »
Niin on. Ehdottomasti. Hieman tulee viivytystä, kun pitää myös hoonata ja vaihtaa männärenkaat.
Suurin osa ajasta menee osien, tiivistepintojen, pulttien ja muttereiden siivoamiseen.

Ei varsinaisesti pelottanut, varsinkin kun olin lisännyt sisätankoon uudet reiät, jotta tulee ~10cm lisää ulottuvuutta.
Kantavuus pisimmillään on 250kg ja nyt oli painoa ~320kg :nohnoh

Tänään sain purettua moottorin loppuun ja kyllä on kaikki laakerit aivan kabut, onneksi akseli ei ole naarmuuntunut/kulunut.
Syy alhaiseen öljynpaineeseen löytyi juuri sieltä mistä sen arvelinkin löytyvän.
























« Viimeksi muokattu: 02.08.2023, 13:10:44 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #58 : 02.08.2023, 17:39:46 »
Sehän on laakereita lukuun ottamatta varsin siistissä kunnossa sisäpuolelta :)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Chevrolet C10 Silverado 1978
« Vastaus #59 : 02.08.2023, 17:50:04 »
Sellainen kun 83tkm ajettu pitääkin olla, mutta ~15v seisonta jättää jäljet laakereihin väistämättä.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Autoracing  KL-varaosat