Uskomatonta, että sait kakkoshuulloksen paikoilleen, niin että oli tehostin kiinni autossa. Itellä tuotti huomattavia vaikeuksia pöydälläkin
Kaksi tuntia siinä minullakin meni ja rystyset veresnahalla ja niskat kipeänä.
Ihan helpolla se ei mennyt.
Oliko putken pätkä apuna, vai mitä työkaluja oli käytössä ?
Apuna oli silikonirasva, erilaisia pihtejä, sisustan irrotustyökalua yms.
Parhaiten sain siten, että aluksi kampesin sivuttaissuunnassa sitä valkoista holkkia, siinä on ilman tiivistettä pieni sivuttainliikkeenvara/välys, siten siihen tuli vähän yhteen kohtaan enemmän tilaa, josta sain tiivisteen huulloksen menemään paikalleen.
Sain alun lähtemään parin sentin matkalta. Sitten ensiksi sormilla pyöritin eteenpäin tiivistettä ja painelin ja yritin samalla tehdä sivuttaisvälystä samalla painellen.
Painelin myös muovisella sisustanirroitustyökalulla reunaa. Kun olin saanut tiivisteen kokonaan menemään yhtä 1,5cm mittaista kohtaa lukuunottamatta paikalleen, laitoin auton käyntiin.
Alipaine imi samalla tiivistettä ja pitkänokkaisilla pihdeillä vedin tiivisteen ulkoreunaa (se on tedgumissa tosi paksu ja siinä on reuna jota ei mahdollinen vahingoittuminen haittaa) pihdeillä alas ja toiselta puoleleta sormilla ylös, että sain tiivisteen pyörähtämään ja samalla sitten painelin ja yhdessä kohtaa kuului naps/lops ja tiiviste meni jämäkästi paikalleen.
Painelin ja se meni pohjaan eikä enää liikkunut pyörittämällä mihinkään, kun reunasta yritti sormin ja pihdein liikuttaa.
Avaintekijät varmaankin todella hyvä rasvaus, hyvät hermot, asentajan pieni koko ja näppärät sormet ja luova ajattelu ja auton käynnistys/alipaine.
Laitoin hyvät rasvat vielä valkoiseen holkkiin ja suojahaitarikumiin ja aion vielä vähän ajan päästä lisätä holkkiin/tiivisteen juureen lisää silikonirasvaa.
Minusta tuo tiiviste ei ollut holkkia vasten tiukka, kuten ylempänä oli havainnot, liekkö mittaa aavistuksen muutettu. Ennen laittoakin kyllä rasvasin tiivisteen urat täyteet jne.
Hyvin liukuu nyt ja hiljainen ja toimiva on jarrupoljin vieläkin.