Samppasport  Futurez

D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?

  • 22 Vastauksia
  • 8138 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ande92

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #15 : 26.10.2021, 10:04:51 »
Lainaus
Ei liity ihan asiaan, mutta miten tämä asia valvotaan:

Esimerkiksi Britanniassa ja Saksassa on vanhempien päästöluokkien autojen käyttöä kielletty keskusta-alueilla.

JanMac tuon sanoikin, niin autoihin kiinnitetään ikkunaan tarra, mistä ilmenee auton päästöluokka. Viranomainen sitten suorittaa valvontaa ja rankaisee, mikäli tarra puuttuu, on väärä tai ajetaan "kielletyllä" alueella.
Britaniassa ainakin Lotoossa rajatuilla alueilla taisi juuri astua voimaan päästömaksu, jota joutuu maksamaan autoista, jotka ei täytä alueen Euroluokkaa. Maksu oli muistaaksei 10-15£ luokkaa päivässä.


Lainaus
Sama TF-80SC noissa nelivetoisissa on ollut D5:n kanssa vm. 2006-2016? Etuvetoisissa tuli 8-vaihteinen automaatti vm. 2014 alkaen ja kaikkein vanhimmissa XC90 D5 -malleissa (163 hv) oli viisivaihteinen automaatti tietenkin, ja se viisivaihteinen oli kökkö TF-80SC verrattuna.


Mallimerkintä on pysynyt samana, mutta jotain sisäisiä muutoksia vaihteistolle on tehty vuoden 2009-2010 tienoilla, kun moottori vaihtui kaksoisahdettuun. Samalla tosiaan myös öljyluokitus vaihteistossa muuttui. Muistaakseni tämän tiedon olen lukenut jostain Volvon julkaisemasta mediatiedotteesta.

Suuttimiin tuli myös päivityksiä tuohon kaksoisahdettuun D5, mutta en tiedä tarkemmin millaisia muutoksia.

Oma mielipiteeni kuitenkin on, että ehdottomasti uudempi tekniikka alle, jos vain budjetti antaa myöden.
« Viimeksi muokattu: 26.10.2021, 13:30:23 kirjoittanut Ande92 »
Volvo s80 D5 Summum-11
Volvo s80 D5 Summum-07
Volvo s80 2,4i Momentum -05

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #16 : 26.10.2021, 21:00:05 »
JanMac tuon sanoikin, niin autoihin kiinnitetään ikkunaan tarra, mistä ilmenee auton päästöluokka. Viranomainen sitten suorittaa valvontaa ja rankaisee, mikäli tarra puuttuu, on väärä tai ajetaan "kielletyllä" alueella.
Britaniassa ainakin Lotoossa rajatuilla alueilla taisi juuri astua voimaan päästömaksu, jota joutuu maksamaan autoista, jotka ei täytä alueen Euroluokkaa. Maksu oli muistaaksei 10-15£ luokkaa päivässä.

Tai sitten näin ;)  Kollegaa lainaten: lordina olossa olisi puolensakin.
https://www.pistonheads.com/news/ph-britishcars/ulez-reborn-range-rover-classic-launched/44843
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa J.S V70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #17 : 30.10.2021, 11:10:24 »
Mites ihan viimeisimpiä XC70 D5 euro 6 koneella, onko tuo euro 6 parempi tai varmempi kuin euro 5 ?
XC70 -15 D5 & V70 -03 D5

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #18 : 31.10.2021, 21:01:45 »
Mites ihan viimeisimpiä XC70 D5 euro 6 koneella, onko tuo euro 6 parempi tai varmempi kuin euro 5 ?

Identtinen tekniikka, EGR vaan on enempi auki.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #19 : 31.10.2021, 21:09:09 »
Euro 5 D5 eli 205hv on Volvon ensimmäinen tuplaturbomoottori ja harjoitteluksi meni eli ongelmia turbojen välisessä toimivuudessa. Uudempi painos 215hv on eri turbot ja niissä ei juuri ole ongelmia ollut. Toki tuo 215hv versio on muutenkin sisuskaluiltaan eri kuin 205hv versio. Euro 5 moottorista on myös 2.4d versio 175hv ja siinä on yksi turbo.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #20 : 31.10.2021, 22:00:59 »
Mulla V70 mk2 2007 classic.
2.4d (126hv) +5v man.

602tkm
Nostimet vaihdettu kertaalleen 300tkm nurkilla. Moottori ja vaihdelaatikko ovat alkuperäisiä.

Dpf ongelmia ollut nyt lähivuosina.
Päädyttiin poistamaan dpf käytöstä.
Poisto tehdään ensiviikolla.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa NNH

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 261
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #21 : 01.11.2021, 10:25:59 »
Euro 5 D5 eli 205hv on Volvon ensimmäinen tuplaturbomoottori ja harjoitteluksi meni eli ongelmia turbojen välisessä toimivuudessa. Uudempi painos 215hv on eri turbot ja niissä ei juuri ole ongelmia ollut. Toki tuo 215hv versio on muutenkin sisuskaluiltaan eri kuin 205hv versio. Euro 5 moottorista on myös 2.4d versio 175hv ja siinä on yksi turbo.

Tuostahan on vielä 220 hv versio, joka oli käytössä ainoastaan XC70:ssä vuoden 2016 D5-malleissa, esim.

https://www.nettiauto.com/volvo/xc70/12401844

Tuossa on start/stop ja päästöt vain 153 g. V70:n osalta vuonna 2016 D5 ei ollut enää tarjolla.
Nykyinen: Land Rover Discovery 4 HSE SDV6 '16
Edelliset: XC70 D5 AWD '12, V60 D6 AWD '14, V70 T6 AWD '08, XC70 D5 AWD '04, XC70 2.5T AWD '06.
Vikakoodinlukua Helsingissä tarjolla, kysele yksityisviestillä.

Poissa Piitu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 moottori harmaakoppaiset, uskaltaako ostaa?
« Vastaus #22 : 15.11.2021, 11:43:35 »
Tuostahan on vielä 220 hv versio, joka oli käytössä ainoastaan XC70:ssä vuoden 2016 D5-malleissa
Löytyy tuota 220 hv versiota myös 2016-mallisesta XC60:stä. Päästöt 149 g ja Euro 6 luokitus.
Volvo XC60 2.4 D5 AWD R-Design 2016

 

RallyBaron  Samppasport