Autoracing  KL-varaosat

965 -95 huoltopäiväkirja, myyty

  • 34 Vastauksia
  • 7376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #15 : 28.11.2021, 22:54:57 »
Perjantaina pesu sekä vanhan tekniikan(kone apulaitteineen ja laatikko) ja vähän muunkin tavaran lastaus konttiin. Perä ui aika syvällä, tuskin oli kaukana pohjauskumeista. Toisaalta keulakin on sen verran matalalla että valojen korkeudensäätöä ei tarvinnut kääntää alle puolenvälin. Tuollaista kuormaa varten tolppien jouset saisi olla jäykemmät, eikä sitä tiedä jos vaikka kokeiliskin jäykempiä. Hyvin se silti kulki heitoissakin, eikä ole tyhjiltään yhtään liian jäykkä.

Eilisen ja tämän päivän ajelusaldo noin 950km ilman mitään isompaa moitetta. Vaikka kilsoja tuli niin koppa on silti vielä suht puhdas, saiskohan siitä otettua kuvan päivänvalossa ennen kuin likaantuu uudestaan :P Lämppärin säädöissä on ehostamisvaraa. Tuulilasille ja jaloille puhaltaessa tuulilasille tulee viileämpää ilmaa. Vastaavasti keskelle ja jaloille käännettynä jaloille tulee viileämpää.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #16 : 29.11.2021, 20:18:40 »
Sain jopa jonkinlaisen kuvan otettua. Onhan siinä kevyt lika päällä, jne. ::)

245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa -late

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #17 : 29.11.2021, 20:51:42 »
Hyvältä näyttää. Hienosti sattuu nuo etuvetonallin pölärit :)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #18 : 30.11.2021, 11:16:27 »
Etuvedon pölärit on näihin aika varma valinta, myös 700 koppaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #19 : 30.11.2021, 19:57:09 »


On se vaan nätti auto, ei yllä 2000-luvun tai uudemmat lähellekään 8)

Hauskasti näyttää kaksiväriseltä että alaosa olisi vähän vaaleampi. Kapselit sopii hyvin joo, näyttää niiltä orkkis 17" vanteilta joita tuohon sai uutena, reikiä vaan vähän useampi.
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #20 : 30.11.2021, 22:21:18 »
Ainakin puskurit on maalattu uusiksi, saattoi olla myös listojen alapuolet. Sävyeroa ei näe niin hyvin ilman kameraa ja lumi vielä vähän heijastaa jotain alapuolelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #21 : 05.12.2021, 18:54:44 »
On se vaan nätti auto, ei yllä 2000-luvun tai uudemmat lähellekään 8)

Mukavan piristävää kommentointia, varsinkin tällä foorumilla 8) Farkkuna 960 on kuin iso jenkkifarkku pienemmässä koossa ja kahdella eri asennossa olevalla sylinterillä vähemmän.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2021, 19:02:36 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #22 : 05.12.2021, 20:46:04 »
Torstaina -20 ja kolmella lyhyellä startilla kylmiltään käyntiin. Aluksi käynnissä pysyminen vaatii vähän kaasulla lirputtelua, koska eihän polttoainemäärä ole ihan oikein. Tänään kylmän aamun ja aamupäivän jälkeen(alimmillaan noin -28) auto oli sen verran kohmeessa, ettei -23:ssa edes hörähtänyt. Vajaa 1,5h sisätilanlämppärin puhallusta pakosarjan puolelle ja ensimmäisellä käyntiin. Nyt on ainakin kylmäkäynnistyksen rajat tiedossa :P

Voisin väittää, ettei tällä ole ainakaan liian vähän tullut ajoa. Käyttöönoton jälkeen eli kuukausi ja kaksi päivää päälle ~3600km mittarivirhe huomioiden ja valkealla 245:lläkin ajanut siinä välissä muutaman siirtymän :D
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #23 : 13.12.2021, 22:36:41 »
Vaikka ajovalonlasien vaihdon ja heijastimien putsauksen jälkeen valoteho olikin aika hyvä Philips Xtremeillä, laitoin viime viikolla lisäpitkän keulaan. En tietenkään näkyville vaan maskin taakse. Kilpitelineestä kanttasin toisen sivun ja ruuvasin suoraan kiinni puskurinrunkoon. Yllättävän hyvin tuommonen halpisvalo näyttää tuosta paikasta ja tänään parani vaan kun ohensin maskin pinnoja takapuolelta reilulla kädellä.



Releen laitoin sähkökeskuksen sisään ja virransyöttö tulee sumarinreleeltä(25A sulake). Vakiosumarithan on lähinnä koristeet :D Jos olisin huomannut heti, että sumarinkytkin maadottaa releen, niin olisin käyttänyt sitä suoraan kaukovalonreleen maadotukselle katkomaan syttyykö kaukovalo vai ei. Asennuksen jälkeen meni hetki raapiessa miksi valo palaa hetken ja sammuu sitten. Olikin nappi rikki ja jännite-ero oli vain 5V. Toinen nappi ja toimii.

Eilen aloitin helaoperaation takapäähän ja olihan siinä näpräämistä. Alatukivarsien etummaisten helojen vaihto jäi tulevaisuuteen ajanpuutteen takia, mutta muuten ne sai paikalleen. Muutamissa heloissa olisi varaa kasvattaa ulkohalkaisijaa vaikka 0,2mm jotta ovat kunnolla tiukat paikalleen. Esim. vakaajanpään ja ylätukivarren takahela. Vaihdoin peräöljyt samalla kun se oli vähän normaalia helpompaa. Ylätukivarren molemmat helat oli aivan loppu ja siinä pääsyy peräpään elämiseen kaasuttaessa/löysätessä. Nyt kulkee hyvin ja jämäköityi selvästi joustoissa. Pikku miinuksena perä nousi noin 1,5-2cm ylöspäin, varmaankin sen takia kun apurungon helat ei enää painu kasaan.




Käsijarruvaijeri oli sössitty auton sisällä ihan täysin. Ei ihme, että alla on tuollainen klemmari/u-pulttiviritelmä. Uutta tilalle heti kun ehtii, onneksi pyörävaijerit on ehjät.

Tänään vaihdoin jäykemmät(225lbs) ja lyhemmät jouset takaiskareihin. Säädin perän takaisin entiseen korkoon ja tiukkasin iskareita yhden naksun. Niitä voisi tiukata vielä naksun tai kaksi. Muuten perän jäykkyys on vielä itselle ihan kohillaan. Rallyracelta kertoi, että näihin on normaalisti otettu huomattavasti löysempiä jousia kuin mitä minä alunperin valkkasin. Tosin pääasiassa ilmeisesti sedaneihin. Silti kertonee jotain omasta mausta alustan jäykkyyden suhteen ::)
« Viimeksi muokattu: 13.12.2021, 22:38:38 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #24 : 14.12.2021, 14:37:56 »
Miten muuten noi helat istuu siinä murikan mikkihiiri tapeissa. Kun meinaa yleensä olla vähän hapeehtuneita ne tapit

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #25 : 14.12.2021, 19:16:06 »
Siihen kävi hyvin. Keskireikä on sen verran pieni, että tuskin jää väljäksi jollei tappi ole mennyt kovin ohkaiseksi. Kevyesti voideltuna piti vähän nytkytellä jotta sai käsin paikalleen. Vanhat tipahti melkein itsestään pois kuten joskus käy. Ja olihan ne keskeltä halkikin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #26 : 16.12.2021, 20:51:32 »
Töiden jälkeen tuumasin kurkata onko lämppärin alipaineenjakopalikan piirilevyn tinauksissa murtumia, pääasiassa virtaliittimen reunimmaisissa pinneissä. Ne olikin tinattu jo, mutta kävin vielä kaikki läpi. Löytyi lähde ilmavirralle radion ympäriltä ja sehän oli huonosti tiivistetty ja vähän huonosti paikallaan oleva keskisuulakkeiden lähtö lämppärinkotelossa. Taittelin sen pois paikaltaan, vedin vaahtomuovinauhaa ympärille ja vedin pikkuruuvin läpi sopivasta paikasta jolla lähdön sai tiukalle. Sekin osasto ainakin paremmassa kuosissa :)

Kiristin takaiskareita yhden naksun ja nyt toimii paremmin jäykempien jousien kanssa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #27 : 23.12.2021, 23:08:34 »
Takapää on asettunut sen verran, että nostin pikkaisen ylöspäin ja otin kumminkin yhden naksun pois iskareista ihan vaan ajomukavuuden nimissä. Kesällä voisi ollakin tiukemmalla.

Tuulilasi napsahti eilen aamulla siihen malliin, että tuumasin sen varmaan olevan nyt kokonaan irti. Töiden jälkeen puukotin yläreunaan ja oikealle sivulle vedetyt liimamassat ja nostin lasin pois. Arvelinkin ettei lasiin oltu laitettu ollenkaan primeria ja niinhän se puuttui. Lasi vain lepäsi liiman päällä :D Vai oliko se kuitenkin tiiviisti paikallaan? ::) https://lankku.kuvat.fi/kuvat/965+-95+B6304/Laitot+2021/30.mp4
Primeri lasiin, kevyt liima koriin ja lasi paikalleen.

Korjaillessa keskisuulakkeiden liitosta lämppärinkoteloon katsoin, että lämppärinmoottori oli vaihdettu tarvikkeeseen ja siitä puuttui vakiossa moottorissa oleva muovikoppa. Sehän tietysti tarkoittaa sitä, että kotelossa moottorin vieressä oleva sormenmentävä aukko oli auki. Otin muovikopan yhdestä vanhasta vakiomoottorista ja hyvin pienellä sovittelulla sai sen paikalleen. Saa loputkin ilmat pysymään kotelon sisällä.

Sisämelu on nyt mukavasti paremmalla tasolla. Takaovista tulee jonkin verran, osin sen takia ettei esim. vasen takaovipaneeli istu yläreunasta kunnolla paikalleen. Saattaa olla myös lämpimämpi ;D
« Viimeksi muokattu: 23.12.2021, 23:14:13 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #28 : 03.01.2022, 18:21:41 »
Tasan 2kk käyttöönotosta ja mittariin on tullut "vain" 6328km :D Onhan siinä, vaikka vähentäis Google mapsiin verrattuna 1-2% mittarivirheen. Toistaiseksi takaiskarit ja uretaanit on selvinneet myös -25-30 asteen pakkasistakin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 965 -95 "huoltopäiväkirja"
« Vastaus #29 : 02.03.2022, 21:32:25 »
V70 hankinta hetkeksi hidasti kilsojen kertymistä, mutta sattuneesta syystä tällä on tullut taas ajeltua. Päivää vaille 4kk käyttöönotosta ja ajosuorite noin 9000km, joten tänään oli aika vaihtaa öljyt koneeseen. Muuten ei olekaan tarvinnut tehdä mitään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Kulkukoira  Proturbo