Autoracing  KL-varaosat

V 60 D3 -15 Öljynkulutus

  • 22 Vastauksia
  • 4298 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #15 : 23.11.2021, 20:19:48 »



Tuossa kuva, jonka nappasin.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #16 : 24.11.2021, 09:13:25 »
Kuvan perusteella en osaa tilannetta arvioida, mutta eikö VEA-koneet ole noilla kilometreillä saatu kuntoon vaihtamalla uudet männät renkaineen? Näin ainakin ulkomailla ilmeisesti toimitaan.

Joskus ohivuoto on selvitetty ihan mittaamalla ennen kannen (tarpeetonta?) aukaisua ja koska öljynkulutus ei näissä ole mitenkään uusi ja yllättävä asia, olisi ehkä ollut fiksua kaivaa männät esiin alakautta?

Kokemukseni mukaan Sinisen huoltohalleissakin palkkaa nauttii henkilöstöä, jota en hevillä päästä omaisuuteni koskemaan.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #17 : 24.11.2021, 11:21:07 »
Koneita on tosiaan rempattu mäntiä vaihtamalla ja lohko hoonaamalla, mutta tuo tulee kuulemma yhtä kalliiksi, kuin käytetyn lohkon vaihtaminen.

VEA D3 lohkoja on täällä Ruotsissa kyllä tarjolla. Hinnat lienee 20.000 kr alkaen.

Vaihtoehtona remontin tekoon on yksityinen, tai Volvo handlare. Jos Volvolta saa vaihtoon ns Good willia, niin vaihto tehdään siellä. Ellei, niin paikallinen paja tekee sitten vaihdon, ja se tulee maksamaan n 30-50.000 kr. Riippuen lohkosta.

Tuossa malliksi :

https://www.bildelsbasen.se/index.php?execute=&index=default&link=list&searchmode=1&vc1=204&pc1=120&page=1&vc%5B0%5D=204133100&vcx=5078&pc%5B0%5D=120101101&q=Ert+Z-Nummer&parttype_id%5B0%5D=&partquality_function=&partquality_finish=&company_id=&county_id=&f_vehiclemodelyear=&t_vehiclemodelyear=&t_vehicleeumile=&t_partprice=&filter=D3


Kustannukset Ruotsin lakien mukaan menevät toki myyjälle, jos myyjänä on yritys, jopa kolmeen vuoteen asti kaupasta. Yli 6 kk kaupasta, niin ostajan on näytettävä toteen vian olleen autossa jo ostohetkellä. Ts 6 kuukautta kaupasta, niin näyttövastuu on aina myyjällä.

Tässä autossa on ’yllättäen’ jo aiemmin tehty öljynkulutustesti 4/8- 20. Sain tuon toedon Volvia vakuutusyhtiöltä, joka samalla tyylikkäästi vetäytyi myös korvausvastuusta ( motorskada ) koska vakuutukseni ei ole ollut tuolloin voimassa. Enhän ole ollut auton omistaja.

Ongelma tuossa on nyt se, ettei aikaisempaa tietoa tämän auton historiasta saa mistään esille, edes maahantuojalta, koska ns. EU n yhteinen henkilösuojalaki ( GPDR Ruotsissa ) estää aikaisempien huoltotietojen saamisen henkilösalaisuuteen vedoten.

Aikaisempi omistaja voi nuo huoltotiedot kyllä saada,mutta tuskin hän haluaa niitä hakea. Koska aikaisemmalla omistajalla on riski joutua vastaamaan tiedon pimittämisestä, on erittäin suuri = petos.

En sitten tiedä, jos veis koko jutun suoraan Lakitupaan. Silloin todisteiden hakemiselle olis lainvoima ja korvaus tulisi myyjältä, koska moottorivaurio on ollut jo kaupantekohetkellä.

No, odottelen tässä Volvon ehdotusta, kuinka edetään.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2021, 11:32:36 kirjoittanut Joukor »

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #18 : 24.11.2021, 11:54:43 »
Koneita on tosiaan rempattu mäntiä vaihtamalla ja lohko hoonaamalla, mutta tuo tulee kuulemma yhtä kalliiksi, kuin käytetyn lohkon vaihtaminen.

Joku tuossa yhtälössä ei nyt toimi, ellei tilalle vaihdeta uudempaa, alkujaan paremmilla osilla koottua lohkoa. Uudemmat taas näyttävät olevan kovemmissa hinnoissa, joten säästöä ei taida siitäkään syntyä. Mitähän maksaa mäntäsarja, öljypohjan tiiviste, öljyt, suodatin ym hilut ja muutama työtunti?

No, ei pyytäjä tyhmä ole...

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #19 : 24.11.2021, 23:05:51 »
Päästiin yhteisymmärrykseen, kone remontoidaan ( uudet männät ja hoonaus ) ja kulupuolessa tullaan reilusti vastaan. Olen ratkaisuun tyytyväinen.

Syy ns vaurioon oli männissä, tarkemmin männänrenkaissa.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2021, 23:08:15 kirjoittanut Joukor »

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #20 : 25.11.2021, 11:45:06 »
Hienoa, varmasti paras ratkaisu kannaltasi, kun ottaa huomioon ainakin suomalaisittain olemattomat ajokilometrit.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #21 : 25.11.2021, 11:53:51 »
Joo. Auto on mielestäni edelleen, kuin uusi.

Poissa Joukor

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: V 60 D3 -15 Öljynkulutus
« Vastaus #22 : 01.12.2021, 14:25:30 »
Tänään hain auton verstaalta, oli siellä reilun viikon.

Olivat vaihtaneet kaiken tarpeellisen ja pytyt hoonattu, uudet männät jne. Kansikin oli vaihdettu ja myös remmi vaihdettu sekä paljon muuta Samalla tekivät 90.000 km huollon.
Saapa nähdä, vieläkö syö öljyä

 

Kulkukoira  Proturbo