Kulkukoira  Proturbo

Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla

  • 17 Vastauksia
  • 3075 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Apina123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #15 : 15.11.2021, 10:05:52 »
Okei jos on noin selvä vikakoodi (overheat thermostat?) tuleeko vika siis kun auto ei ole käynnissä ja ardicin oma vesipumppu pyörii, muttei silloin kun auto on käynnissä ja auton oma vesipumppu hoitaa hommat? Jos niin vika viittaisi siihen että ensin se ardicin neljän kympin hintainen vesipumppu kannattaa vaihtaa. Jos taas vika tulee aina riippumatta siitä onko auto käynnissä, voi vika olla termostaatissa tai ylikuumenemisanturissa tai lämmönvaihdin on menossa puhki.

Auto käynnissä ei juurikaan ardicia kokeiltu. Yleensä ajastettuna aamuisin. Vesipumppu, ylikuumenemisanturi, lämmönvaihdin ja termostaatti kaikki vaihdettu viime talvena. Käytännössä ardicista vaihdettu kaikki joten voisi sanoa jo uudeksi. Itse autosta vaihdettu termostaatti ja kenno

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #16 : 15.11.2021, 10:17:43 »
Sitä voisi kokeilla, kun on noin helppo kokeilla. Ja lisämaadoitus ei ehkä olisi huono idea. Mulla oli ardic joka toimi päin vastoin, toimi sitä paremmin mitä kovemmat pakkaset. Nollakelillä ei toiminut ollenkaan. Ohjausboksissa oli vettä joka jäätyi ja meni oikosulkuun kun suli. Tajusin liian myöhään niin ohjausboksi meni rikki.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Apina123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic ei toimi "kovemmilla" pakkasilla
« Vastaus #17 : 15.11.2021, 10:22:24 »
Sitä voisi kokeilla, kun on noin helppo kokeilla. Ja lisämaadoitus ei ehkä olisi huono idea. Mulla oli ardic joka toimi päin vastoin, toimi sitä paremmin mitä kovemmat pakkaset. Nollakelillä ei toiminut ollenkaan. Ohjausboksissa oli vettä joka jäätyi ja meni oikosulkuun kun suli. Tajusin liian myöhään niin ohjausboksi meni rikki.

Täytyypi kokeilla. Ardic taas lukossa tällä hetkellä. Ohjainlaitteen ostin purkuautosta tähän. Vanhakin vielä säilössä

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo