RallyBaron  Samppasport

Volvo S40 2003 ongelma lämppäri ja käsijarrun säätö.

  • 1 Vastauksia
  • 811 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vieno68

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Kuskin jalkatilaan ei tule ollenkaan ilmaa niin missä mahtaisi olla vika?

Miten säädetään käsijarru vaijeri kun kahva nousee aivan tappiin asti ja silloin vasta pitää?(uudet palat ja levyt vaihdettu)

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Volvo S40 2003 ongelma lämppäri ja käsijarrun säätö.
« Vastaus #1 : 13.11.2021, 17:46:53 »
Kahvan juuressa on mutterit joilla loppusäätö tiukataan. Nuo kässärithän säädetään niin että vaijerit löysällä satuloiden päästä ensin säädöt kohdalleen ja loput sitten kahvan juuresta.

Omassa jotkut halpis tarvikevaijerit jotka on ylipitkät ollut jo ihan alkuaankin niin "holkitettu" kahvan juuresta isommilla muttereilla joilla saatu lisää tarvittavaa säätövaraa. Ei suositeltava tapa mutta oli pakko saada liikevara säädettyä niin että pitää noin puolivälissä liikerataa ja kelpaa siten katsastuskonttorillakin.
Alkujaan satulan säätöjen jälkeen loppuun kierrettynä kahvaltakin se meni ihan pystyyn, piti kässäri jotenkin loivassa mäessä muttei enää jyrkässä eikä rengas ilmassa mm renkaan momenttiinvedossa.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Ateho  Elekma