Jep kiitos taas kokemuksistanne!
Kiitos KariL, ehkä olen ollut turhan varovainen niiden ajokilsojen kanssa. PItäisi pyyhkiä se henkinen 200tkm rajapyykki päästä, ja uskoa että se ei hyvälle diesel-koneelle + laatukorille + alustalle meinaa vielä mitään.
Ja Jameson73, täysin samaa rataa mennyt oma prosessini tässä. Ja huommannut saman, jos vähänkään tuoreempaa yksilöä tai kilsat lähempänä 100tkm, niin hinnat pomppaa oman budjetin ulkopuolelle että heilahtaa.
Ja tarnennuksena vielä sen verran, että tuo 155-165tkm on ollut itselläni
kattona hakuvahdeissa, henkinen tavoite on ollut löytää auto lähempänä 100-120tkm - mutta hiljasta on ollut
(ja sitten kun rupee mieltymään ajatukseen esim. volvo on-calleista ym. herkuista, niin taas pomppaa..)
Viimeksi kun ostin auton (ei volvo kylläkään) prosessi meni about näin:
osto 120tkm
huolettomia kilsoja ja katsastuksia 3-4 vuotta
(jarruja ja renkaita piti toki laittaa uusiksi sitä mukaa kun kului)
vasta lähempänä 200tkm alkoi ongelmat:
kytkin laukesi about 200tkm & laturin ja vesipumpun hihna melkein heti perään (ärsytti)
220-230tkm sai alkaa tekemään alustaremppoja:
- pallonivel, kallistuksen vakaajan tukivarsi, aurauksen säätötangot jne
Ja oma fiilis kun myin pois siinä 230tkm nurkilla, että seuraavina vuosina alustasta olisi yks kerrallaan paukkunut lisää korjattavaa + alustan ruostuminen jne.
Mutta pitää opiskella Volvon maailma vielä huolella..