Autoracing  KL-varaosat

V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?

  • 72 Vastauksia
  • 8229 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #30 : 24.11.2021, 10:59:36 »
Tosi hyvä tietää!
Pirun harmi että facelift, joka lähtökohtaisesti pitäisi olla hyvä asia ja auto kehittyy parmmaksi, on sellainen mitä saa sitten varoa, kun käytettyä on ostamassa..

Myyjä esittää täällä tällaisen näkemyksen: "Kaikki 2.0l D3 on 4-pyttyisiä. Vanhemmat V70 kuten 2.4l on sitten 5-pyttyisiä." - mitä sanoo asiantuntijafoorumi, mahtaako pitää paikkansa?

Täällä (kiitos linkkaajalle) on mainittu ainakin, että Volvo D5 konetta on tehty 2-litraisina, D3-malleihin (100Kw/136hv): http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V70_(P3)

Voisiko sitten olla, että osa noista Volvo D5-koneistakin (esim tuo 2-litrainen) olisi kuitenkin 4-pyttyinen?
Vai onko kaikki 4-pyttyiset automaattisesti VEA-koneita..?

V70 D3 Momentum -13

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #31 : 24.11.2021, 11:53:59 »
1.6d ja 2.0d on 4 pyttyisiä psa koneita. Tunnetaan myös fordissa tdci ja pösöissä hdi merkinnöillä. Näitä oli alkupään koneissa.

Sitten on 5 sylinteriset 2.0 ja 2.4 volvon koneet

Ja sitten tuli 4 sylinteriset 2.0 VEA koneet.

Mutta vuosikymmenen puolivälissä meni D3/D4/D5 merkinnät sekaisin eikä noista ota enää selvää että mitä pellin alla on.

Mutta sanoisin pikaisella tutkimuksella että karkeasti 2015 vuotisista löytyy vielä 5 sylinterinen 136hv ja 2016 tuli VEA 150hv.
Esim tuosta 5 sylinteriä ja manuaali.
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/12506552
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #32 : 24.11.2021, 12:04:32 »
2 ja 2,4 litraiset 5-sylinteriset ovat sama kone. 2 litran sylinteritilavuus on saatu vaihtamalla kampiakseli, jolla iskupituutta on lyhennetty.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #33 : 24.11.2021, 13:34:19 »
2 ja 2,4 litraiset 5-sylinteriset ovat sama kone. 2 litran sylinteritilavuus on saatu vaihtamalla kampiakseli, jolla iskupituutta on lyhennetty.
Ja 2.4 litraisissa on kaksi turboa, 2 litraisessa yksi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #34 : 24.11.2021, 14:02:48 »
1.6d ja 2.0d on 4 pyttyisiä psa koneita. Tunnetaan myös fordissa tdci ja pösöissä hdi merkinnöillä. Näitä oli alkupään koneissa.

Sitten on 5 sylinteriset 2.0 ja 2.4 volvon koneet

Ja sitten tuli 4 sylinteriset 2.0 VEA koneet.

Mutta vuosikymmenen puolivälissä meni D3/D4/D5 merkinnät sekaisin eikä noista ota enää selvää että mitä pellin alla on.

Mutta sanoisin pikaisella tutkimuksella että karkeasti 2015 vuotisista löytyy vielä 5 sylinterinen 136hv ja 2016 tuli VEA 150hv.
Esim tuosta 5 sylinteriä ja manuaali.
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/12506552

Jes loistavaa dataa, kiitos!
Sai autokaupan kaverikin vähän uutta oppia tässä samalla ;)

Tota yksilöä itse katoin:
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/12480839
Ja koneen koodiksi paljastui D5204T7 - eli D5-kone.
Mutta ei ollut Volvo on callia tässä.. pahus. Ehdin jo mieltyä ajatukseen että saisi lämppärin puhelimella päälle...

Mutta alkaa omat preferenssit selkeytymään - kyllä se on varmasti se D5-kone tai ei mitään!

V70 D3 Momentum -13

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2704
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #35 : 24.11.2021, 14:51:01 »
Jes loistavaa dataa, kiitos!
Sai autokaupan kaverikin vähän uutta oppia tässä samalla ;)

Tota yksilöä itse katoin:
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/12480839
Ja koneen koodiksi paljastui D5204T7 - eli D5-kone.
Mutta ei ollut Volvo on callia tässä.. pahus. Ehdin jo mieltyä ajatukseen että saisi lämppärin puhelimella päälle...

Mutta alkaa omat preferenssit selkeytymään - kyllä se on varmasti se D5-kone tai ei mitään!
Jos nyt vähän vielä hämmennän, niin lähes ikuisena pidetyn 5-mukisen moottorin kompastuskivi on apulaitehihna, josta irtoaa palasia jakohihnan väliin. Seurauksena aina kansiremontti. Näitä tapauksia on foorumilla selvästi enemmän kuin öjlyä syöviä VEA-koneita. Olipa jollekin osunut kansiremontti samaan autoon jo toistamiseen lyhyen ajan sisään.

Ei siis löydy Volvoltakaan sellaista mallia, etteikö niihin jotakin vikaa voisi tulla. Teknisiä huolia kattava vakuutus voi olla hyvä investointi käytetyn auton ostajalle.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #36 : 24.11.2021, 15:01:51 »
Tiedän kyllä useita aika reilustikin ajettuja vitoskoneisia joissa ei ole mennyt remmit sekaisin. Tuo ongelma aiheutuu mielestäni enemmänkin siitä että apulaitteiden, hihnojen ja kiristimen kuntoa ei tarkkailla/hihnoja vaihdeta riittävän usein. Varsinkin tällaisessa moottorityypissä jossa jakopäätuho on tiedetty juttu apulaitehihnan pettäessä luulisi olevan itsestäänselvyys että noinkin kriittisten asioiden kuntoa seurataan huoltojen yhteydessä.

Huonoa suunnittelua, sen kyllä allekirjoitan mutta eikös noin lähtökohtaisesti jonkun osan (hihna, apulaite/sen laakerointi ym.) pettäessä sen käyttöikä ole jo ylitetty? Ei kai se jakopäätuho silloin moottorityypin vika ole?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #37 : 24.11.2021, 15:03:36 »
Jes loistavaa dataa, kiitos!
Sai autokaupan kaverikin vähän uutta oppia tässä samalla ;)

Tota yksilöä itse katoin:
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/12480839
Ja koneen koodiksi paljastui D5204T7 - eli D5-kone.
Mutta ei ollut Volvo on callia tässä.. pahus. Ehdin jo mieltyä ajatukseen että saisi lämppärin puhelimella päälle...

Mutta alkaa omat preferenssit selkeytymään - kyllä se on varmasti se D5-kone tai ei mitään!

Ja ettei mene liian yksiselitteiseksi, niin ainakin 2,4-litran XC60:ssä on facelift-malleissa (2014-17) D3, D4 ja D5 fyysisesti aivan samoja koneita tuplaturbolla. Eli ero on vain softapuolessa. Ja softaa päivittämällä saa tehoa ja vääntöä luokkaa 80 hv/80 Nm noin 600 eurolla.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Jamppa95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #38 : 24.11.2021, 15:31:46 »
Jes loistavaa dataa, kiitos!
Sai autokaupan kaverikin vähän uutta oppia tässä samalla ;)

Tota yksilöä itse katoin:
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/12480839
Ja koneen koodiksi paljastui D5204T7 - eli D5-kone.
Mutta ei ollut Volvo on callia tässä.. pahus. Ehdin jo mieltyä ajatukseen että saisi lämppärin puhelimella päälle...

Mutta alkaa omat preferenssit selkeytymään - kyllä se on varmasti se D5-kone tai ei mitään!

Onhan se vocci mukava niin kannattaa rauhassa odotella että tulee semmone yksilö myyntiin jolla jaksaa ajaa vuosia. Siitä vocista pitää maksaa tietty vuosimaksu vaan se ei tainnut olla montaa kymppiä. Itte ostin halvimman ja vituttaa se välillä kävellä laittamaan se webasto päälle varsinkin kun työautossa on kaukosäätimellä. Säästi siinä toki ison kasan euroja.

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #39 : 24.11.2021, 16:47:39 »
Jos nyt vähän vielä hämmennän, niin lähes ikuisena pidetyn 5-mukisen moottorin kompastuskivi on apulaitehihna, josta irtoaa palasia jakohihnan väliin. Seurauksena aina kansiremontti. Näitä tapauksia on foorumilla selvästi enemmän kuin öjlyä syöviä VEA-koneita. Olipa jollekin osunut kansiremontti samaan autoon jo toistamiseen lyhyen ajan sisään.

Ei siis löydy Volvoltakaan sellaista mallia, etteikö niihin jotakin vikaa voisi tulla. Teknisiä huolia kattava vakuutus voi olla hyvä investointi käytetyn auton ostajalle.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=128215.15

Foorumilainen (Stand-by) tekee ja myy jakohihnan suojarautoja. Onko kenelläkään kokemusta näistä? Antaako hyvän suojan, ettei apulaitehihnan roippeita pääse hammashihnan väliin?
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #40 : 24.11.2021, 18:38:37 »
Nettiautossa on tasan 1kpl 2013-2015 V70 D3:ia jossa voc varusteena. Hyvinkin harvinainen varuste D3:sen kaverina.

Ja sitten kaikki tuon ikäiset 2.4 D5 koneilla olevat ovat neliveto automaatteja.

242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #41 : 24.11.2021, 22:14:48 »
Onhan se vocci mukava niin kannattaa rauhassa odotella että tulee semmone yksilö myyntiin jolla jaksaa ajaa vuosia. Siitä vocista pitää maksaa tietty vuosimaksu vaan se ei tainnut olla montaa kymppiä. Itte ostin halvimman ja vituttaa se välillä kävellä laittamaan se webasto päälle varsinkin kun työautossa on kaukosäätimellä. Säästi siinä toki ison kasan euroja.

Joo just näin! mielummin fillaroi pari kuukautta lisää räntäsateessa, kuin ostaa jotain sellasta mikä vois ärsyttää myöhemmin. Mut rupeen kyllä vahvasti kohta harkitsee sen vocin posi jättämistä, kun tuntuu hankaloittavan hemmetisti sen oikeen löytämistä.
V70 D3 Momentum -13

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #42 : 24.11.2021, 22:20:11 »
Nettiautossa on tasan 1kpl 2013-2015 V70 D3:ia jossa voc varusteena. Hyvinkin harvinainen varuste D3:sen kaverina.

No sanoppa muuta kato! Ja se ykskin D3, jossa oli se VOC, tais lopulta olla sillä VEA-koneella, mikä ei taas missään tapauksessa käyny..

Pahoin pelkään että teen parhaillaan hommaa itselleni ihan helvetin vaikeeksi, kun kriteerejä alkaa olla jo;
D5 + Manuaali + ei isompi kuin 2.0 + ei PSA + ei-VEA + VOC:kin saisi olla..

**ttu mä ostan tojotan säätänä  ;D
V70 D3 Momentum -13

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #43 : 25.11.2021, 08:42:53 »
No sanoppa muuta kato! Ja se ykskin D3, jossa oli se VOC, tais lopulta olla sillä VEA-koneella, mikä ei taas missään tapauksessa käyny..

Pahoin pelkään että teen parhaillaan hommaa itselleni ihan helvetin vaikeeksi, kun kriteerejä alkaa olla jo;
D5 + Manuaali + ei isompi kuin 2.0 + ei PSA + ei-VEA + VOC:kin saisi olla..

**ttu mä ostan tojotan säätänä  ;D

Kriteerithän on tehty muutettavaksi 

Meillä oli kriteerinä 15-20 k€ etuvetoinen korealainen SUV 1,7-litran dieselillä ja DCT-kaksoiskytkinlaatikolla ja mielellään n.100 tkm ajettuna. No, tuli 220 tkm ajettu ruotsalais-belgialais-kiinalainen 2,4-litrainen nelivetoautomaatti. Kertaakaan ei kyllä ole vielä harmittanut. Veneen ja trailerin kun kiskaisi viime lauantaina rampilta ylös niin suorastaan laulatti. :D
« Viimeksi muokattu: 25.11.2021, 08:44:26 kirjoittanut Jameson73 »
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Jamppa95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #44 : 25.11.2021, 10:06:20 »
Joo just näin! mielummin fillaroi pari kuukautta lisää räntäsateessa, kuin ostaa jotain sellasta mikä vois ärsyttää myöhemmin. Mut rupeen kyllä vahvasti kohta harkitsee sen vocin posi jättämistä, kun tuntuu hankaloittavan hemmetisti sen oikeen löytämistä.

Nyt on käytettyjen autojen kysyntä pilvissä niin ne kaikista halutuimmat menee äkkiä. Pitää odottaa että tulee ja äkkiä hyökätä kiinni. Manuaali hankaloittaa koska varmaan 80% noista volvoista on automaatteja ja facelifteissä varmasti enemmän. Se vocci rajoittaa kyllä kans huolella niitä vaihtoehtoja. Työ matkoilla pärjää hyvin webaston ajastimella jos tietää milloin pitää lähtä.

 

Ateho  Elekma