KL-varaosat  Race.fi

Xc90 d5 2007 moottori ongelmia ja vähän haldeksia.

  • 3 Vastauksia
  • 730 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Elikkäs tuo vaimon ajopeli joka siirtynyt minulle ajoon joka sitten ei ole pelannut päivääkään kunnolla....

Eli uskollinen sotaratsu alkoi nyt tosissaan koirimaan.

Jonku aikaa antanut koodia
Pyörintänopeus anturi faulthy signal.
Noo ei ole mihinkään vaikuttanut niin en niin ressanut.
Sitten yhtäkkiä tuli viime vuonna ollut oire takaisin että välillä vedot katoaa?

No tänään vaihdoin kampiakseli ja nokka akselin tunnistimet ja ei vaikuttanut vikaan koodi edelleen loistaa olemassa olollaan.....

Samalla vähän tutkailin alipaineletkuja jne kun menee tuohon vika tilaan säännöllisen epäsäännöllisesti ja tulee herjaa moottori järjestelmä vaatii huollon sitten vika katoaa teksti ei.
Ja antaa koodia air mass sensor fault maf
No sekin on uusittu viime vuonna ja homma pelasi nyt pakkasiin asti.

Eli nollaan koodit
Lähen ajamaan saattaa pelata normaalisti sitten vedot katoaa jos polkaisee kikdownille niin kierrosten noustessa alkaa taas lähtee vetää normaalisti.
Eli ahdot ei aina lähde matkaan nii kuin kuuluu ja silloin tulee tuo herja näyttöön.

Pieni vihellys kuuluu kun ahdot pelissä 3vuotta kuulunut.

Alipaineletkut minusta kunnossa mitä olen Katellu.
Imusarjan läppämoottorin tanko paikallaan ja näyttää pelaavan.
Turbo pelaa muuten normaalisti.
Auto ei missään tilanteessa savuta silloinkin kun vika tila päällä niin ei pukkaa savua.

Ja nyt kaiken huipuksi vuosi sitten huollettu haldex jossa uudet öljyt ja pumppu heitti taas jälleen kerran toimimasta.....
Ei ole meillä suostunut yhtenäkään talvena toimimaan kun tarvisi.

Sulake ehyt
Pumppu ehyt
Koodi feed pump faulthy signal
Lähin siitä liikkeelle että rassasin tuon ohjainlaitteen irti että vaihdan tuon paine anturin??

Olisiko mitä vinkkejä näihin vikoihin?
Eli mistähän keksisi ongelman tuolle nopeus anturi ongelmaan.
Sitten mikä tuota riivaa kun menee vika tilaan ja ainoa vika silloin maffista mutta voi vaikka ajon aikana nollata ja bossin maffi paikoillaan uusi ilmanputsari ja muutenki normi huollot vasta tehty.
Ja tuo haldex mitä tuolle vielä keksii jos tuo paineanturi ei auta öljyt vaihdan nyt samalla ihan kirkkaat on eihän noilla ole ehitty ajaa kuin viime talven loppu ja kesä.

Kiitoksia jo paljon nyt.

Poissa kjamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc90 d5 2007 moottori ongelmia ja vähän haldeksia.
« Vastaus #1 : 28.11.2021, 19:43:21 »
Ilmamassamittarin koodi ja ylimääräinen vihellys viittaavat ahtovuotoon. Katso ahtimelta alas lähtevän muoviputken kunto ja ahtimen ja putken välinen kumitiiviste.

Poissa amatsooni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc90 d5 2007 moottori ongelmia ja vähän haldeksia.
« Vastaus #2 : 28.11.2021, 20:05:46 »
Ilmamassamittarin koodi ja ylimääräinen vihellys viittaavat ahtovuotoon. Katso ahtimelta alas lähtevän muoviputken kunto ja ahtimen ja putken välinen kumitiiviste.

Kiitoksia pitääpä tarkistaa Onkos tuo putki kui työläs vaihtaa ku muistelen että oli moottorin ja apurungon välissä?
Saako vaihdettua ilman apurungon irroitusta ja mistä uusi putki ja millainen?
Kysellä valmiiksi jos sattuu olee sökö

Poissa kjamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc90 d5 2007 moottori ongelmia ja vähän haldeksia.
« Vastaus #3 : 29.11.2021, 09:15:02 »
Mulla ei ole kokemusta tuon putken vaihtamisesta. Se kumi meni sieltä turbon liitoksesta. Vika oli selkeä havaita, vaimo antoi koneelle jenkaa ja ite kuuntelin suhinoita. Sen verran ikävässä paikassa se liitos että vein pajalle ja nosturille... Kumi ja vaihto taisi maksaa vähemmän kuin vikakoodin kuittaus, jonka olisin voinut tehdä itsekin.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron