Carcom Oy  Ateho

940 -98 B230FT, ilmastoinnin kompuran magneettikytkin rallattaa

  • 3 Vastauksia
  • 3314 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Eilen sitten takerruin raivostuttavaan sivuääneen joka tuntui tulevan apulaitehihnojen läheisyydestä. Jostain syystä ilmastointi lähti päälle (puhallus oli suunnattu tuulilasille) vaikka ulkolämpötila oli nollan pinnassa ja tuolloin tuo rallattava ääni poistui. Eli kompuran magneettikytkin pitää tuon äänen.  :tickedoff: Voiko tuota laakeroida uudelleen? Vai täytyykö mennä kompurakauppaan?  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Laakeri on vaihdettavissa. Tässä ohjeet, jotka koskevat uudempaa mallia, mutta systeemi täysin sama ja laakerikin on saman kokoinen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=112.0

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Laakeri on vaihdettavissa. Tässä ohjeet, jotka koskevat uudempaa mallia, mutta systeemi täysin sama ja laakerikin on saman kokoinen.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=112.0

Kiitän linkistä. -H- Täytyy perehtyä tuohon paremmalla ajalla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8924
  • Teiden tukko
Kiitän linkistä. -H- Täytyy perehtyä tuohon paremmalla ajalla.

Kulmamiehen laittamassa linkissä oli hyvät ohjeet tähän hommaan.

Eilen irroitettiin hihnapyörä ja painettiin laakeri irti. Ohjeista poiketen, kiilahihnapyörän reunat ovat sen verran korkeammat kuin moniurahihnapyörässä että magneettia ei tarvitse erikoisemmin varoa, ulosvetäjän leuat ei edes yletä magneettiin asti.  :) Säätöprikat jäi akselin päähän kiinni, magneetilla nappasin irti. Niin huomaamattomat kyllä ovat että jos ei olisi osannut etsiä niin siihen olisivat jääneet ja varmasti pudonneet pois.

Laakerin ympärille painetut "lukitukset" avattiin pienellä, mielestäni vinkuun tarkoitetulla katkaisulaikalla jota pyöritettiin akkuporakoneella. Ruuvipenkissä painettiin laakeri irti.

Laakeri löytyi Teollisuuspalvelusta Hämeenlinnasta. -H-

Tänään tai huomena sitten kasataan päinvastaisessa järjestyksessä.  :)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

 

Samppasport  Futurez