Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Outo sähkövika

  • 4 Vastauksia
  • 3546 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Outo sähkövika
« : 19.01.2011, 17:38:59 »
Tervehdys volvo tietäjät.
Eli auto S60 2.4T vm.01, ja vika on semmonen että kun käynnistää auton niin samaan aikaan napsahtaa takaluukun lukitus auki, ja sama homma silloin kun sammuttaa auton. Mistäs kannattaa ruveta vikaa paikantamaan? Oliskos näillä lämpötilojen vaihtelulla jotain tekemistä asian kanssa?

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: Outo sähkövika
« Vastaus #1 : 21.01.2011, 13:24:40 »
Eli se takaluukun keskuslukon lukko avataan vai koko luukku ponnahtaa auki? Jos on tuo jälkimmäinen, niin ei siinä ainakaan sähköistä avausmekanismia pitäisi olla. Olisikohan vikaa itse lukossa tai joku "korjannut" sitä joskus.

Poissa paspit

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Outo sähkövika
« Vastaus #2 : 23.01.2011, 21:56:33 »
Takaluukun johtosarja saranan kohdalta poikki, veikkaan. Itse jouduin S60:stä aukomaan ja korjaamaan 3 johtoa ko. paikasta. Lukko reistasi, vähän aikaa piti vikaa paikallistaa. Johtosarjan päät molemmista päistä auki ja liittimistä mittailemaan. Johtonippua vääntelemällä sai vikapaikan kohdistettua melko tarkkaan. Sarjan saa helposti esille, takaluukun verhous pois ja kuskin puolelta verhous takakontista auki.

Poissa steni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Outo sähkövika
« Vastaus #3 : 24.01.2011, 20:41:25 »
Takaluukun johtosarja saranan kohdalta poikki, veikkaan. Itse jouduin S60:stä aukomaan ja korjaamaan 3 johtoa ko. paikasta. Lukko reistasi, vähän aikaa piti vikaa paikallistaa. Johtosarjan päät molemmista päistä auki ja liittimistä mittailemaan. Johtonippua vääntelemällä sai vikapaikan kohdistettua melko tarkkaan. Sarjan saa helposti esille, takaluukun verhous pois ja kuskin puolelta verhous takakontista auki.

Jees, eli näinhän se juurikin oli että johtosarjassa oli häikkää... nyt uutta piuhaa tilalla ja vika ei ole uusinut.

Poissa vaari49

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Outo sähkövika
« Vastaus #4 : 17.08.2023, 19:14:11 »
Minun Volvo s 60, 2002. Menin autoon, avasin ovet kaukosäätimellä, laitoin avaimen virtalukkoon muttei kääntynyt mihinkään, kokeilin istuessa lukitsin auton ja avasin ei mitään vaikutusta. Menin ulos laitoin ovet lukkoon ja avasi AVAIMELLA ovet. tämän jälkeen auto suostui toimimaan ????

 

Autoracing  KL-varaosat