Proturbo  Autodiagnoosi

Qualityn XC60 "valtamerilaiva"

  • 21 Vastauksia
  • 10332 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Qualityn XC60 "valtamerilaiva"
« Vastaus #15 : 29.01.2012, 14:59:13 »
Lainaus
onko autossasi ohjaustehostimessa se 3-asentoinen keveys/raskaus-säätö? Jos on, niin miten XC60:n ohjaus käyttäytyy liukkaalla?

Ei ole tuota servoa, se olisi pitänyt ruksia erikseen, ja myyjä oli sitä mieltä, ettei ole järkeä sen hankkimisessa XC60een.

Ohjaus on mielestäni sopivan tunnokas, joten sen puolesta ei valittamista. Muutoin liukkaalla auto on kyllä vähän arvaamaton, saattaa lähteä yllättäen hallitsemattomaan luistoon. VAGeilla olen tottunut ennakkovaroitukseen, jolloin tilanne on helpommin hallittavissa tai siis ennakoitavissa. Jo liikkeestä autoa hakiessani tuli pari ikävän tuntuista yllätystä, kun sain tehdä töitä tosissani, jotta sain tilanteen hallintaan. Mutta tämä ei kyllä liity ohjaukseen mitenkään mielestäni, vaan alustan yleisiin ominaisuuksiin.
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Qualityn XC60 "valtamerilaiva"
« Vastaus #16 : 29.01.2012, 16:01:10 »
Ei ole tuota servoa, se olisi pitänyt ruksia erikseen, ja myyjä oli sitä mieltä, ettei ole järkeä sen hankkimisessa XC60een.
Mitä itse olen taas myyjiä jututtanut niin ne suosittelevat tuon ottamista. Vakio-ohjauksella XC60 ei ole niin hyvä kuin tuolla säätyvällä tehostuksella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Qualityn XC60 "valtamerilaiva"
« Vastaus #17 : 29.01.2012, 16:10:02 »
Mitä itse olen taas myyjiä jututtanut niin ne suosittelevat tuon ottamista. Vakio-ohjauksella XC60 ei ole niin hyvä kuin tuolla säätyvällä tehostuksella.

Ehkä olisi ollut viiisautta kysyä täältä todellisilta asiantuntijoilta  ;) .
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

Poissa moffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Qualityn XC60 "valtamerilaiva"
« Vastaus #18 : 04.02.2012, 19:42:35 »
Hieno kärry Quality!  S*
Itse otin sen V60 tuon ohjaustehostin jutun. Oli kyllä viisas ostos. En tiedä onko se xc60 tarvetta.
Mutta ainakin V60 oli tuo ohjaus ihan liian ylitehostettu ilman sitä. Näytti vaan sormea ratille niin se oli jo pohjassa toiseen suuntaan. En tykännyt yhtään. Mutta tuolla säädettävällä se on ihan mukava. Ei VAG autohin verrattavissa mutta silti hyvä.

Poissa eskolanpena

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Qualityn XC60 "valtamerilaiva"
« Vastaus #19 : 04.02.2012, 20:31:51 »
Tuo kirkastui heti alussa, mutta olisi ollut liian yksinkertainen siksi RMS.

Mennääs asiaankin eli onko autossasi ohjaustehostimessa se 3-asentoinen keveys/raskaus-säätö? Jos on, niin miten XC60:n ohjaus käyttäytyy liukkaalla?
Omassa V70:ssä ohjaus on ihme kyllä talvikelissä kaikkein tunnokkain siinä keveimmässä asennossa vaikka luulisi, että raskain olisi tuntumaltaan paras. Hyvää, tunnokasta ohjausta (parasta talviajo-varustetta) ne siellä Volvolla eivät enää osaa/halua laittaa autoihinsa.

Hienoja on nämä uudet autot ei siinä mitään mutta..

Eikö volvo lopettanut tunnokkaan ohjauksen kun etuakselisto ilman vetareita poistui valikoimasta?   ;)
740 Turbo, 740 Limu, V70 D5 AWD, V60 D6, V90 T8

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Qualityn XC60 "valtamerilaiva"
« Vastaus #20 : 05.02.2012, 15:43:22 »
Kait tämä vähän aiheeseen kuuluu, kun ohjauksesta puhutaan. Miksi hieman vanhempia Volvoja moititaan tunnottomasta ohjauksesta? Ei minusta ysikympin ohjauksessa ole mitään vikaa, se on mukavan rento. Titaniumissakin vielä on vähän jenkkimäinen ohjaus mutta ilmeisesti uudemmissa on Fordin myötä menty saksalaiseen suuntaan. Euroopassa ei oikein tunnuta arvostavan sellaista mukavuutta ja nimenomaan rapakon takana olevaa autoilua. Pitää olla kovaa ja kireää. Sellaiset ovat mielestäni erikseen.

Uudehkoa Focusta ajaneena täytyy myöntää, että oikeasti pidin sillä ajamisesta. Se vaan oli hyvä ajaa. Mutta se oli kovin erilainen, kuin Volvot. Ainakin ne, missä Volvo on itse voinut asioista päättää. Olisi joskus mielenkiintoista verrata vaikkapa nykyistä kasikymppiä ja vanhaa. Tai sitten ihan isoisäänsä, ysikymppiä :)

Ei koeajamani V 60 huono ollut mutta, onko se enää sellainen volvomainen? Pitäisi varmaan enemmän hankkia kokemusta nykyisestä mallistosta... :P
a car you can believe in

Poissa Quality

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: Qualityn XC60 "valtamerilaiva"
« Vastaus #21 : 06.02.2012, 18:01:44 »
Lainaus
Ei koeajamani V 60 huono ollut mutta, onko se enää sellainen volvomainen? Pitäisi varmaan enemmän hankkia kokemusta nykyisestä mallistosta...

Se on jatkuvaa tasapainoilua ja kompromissien hakua, kun autonvalmistajat koettavat yhtaikaa vastata sekä vanhojen, merkkiuskollisten kokemuksiin että kosiskella uusia ostajia. Tyypillinen yksityiskohta on juuri ohjaus. Volvon nopeuden mukaan säätyvä, lisävarusteena tilattava tehostin sisältää nuo kolme eri vaihtoehtoa, joilla pyritään vastaamaan eri käyttäjäryhmien tarpeisiin.

Itse siirryin Volvo-leiriin 13.1.2012, jolloin XC60 tuli pihaan. Aiemmat Volvo-kokemukset ovat jokseenkin = 0. Eli vertaan auton ominaisuuksia lähes yksinomaan VAG-tuotteisiin (VW & Audi). A4 B7ssa ei ollut servotroniccia eikä sitä ole XC60ssäkään. Audi tuntui hyvältä, samoin Volvo. En kaipaa yhtään enempää herkkyyttä parkkipaikoilla enkä jäykkyyttä maantiellä. En sitten tiedä, miten muut kokevat ja mitä hakevat.

Mutta pikkuhiljaa on Volvon ajo-ominaisuuksista selvinnyt piirre, joka aluksi tuotti pari yllätystä aika huonolla irtolumikelillä. Auto ei - nelivedosta ja ajonvakautuksesta huolimatta - juuri varoita liian suuresta tilannenopeudesta, vaan se saattaa pyörähtää varsin arvaamattomasti. Sekä VWssä että Audissa olin oppinut luottamaan siihen, että ennen isoa sivuttaisliikettä tulee aavistuksenomainen nelipyöräluisto, joka on vielä helppo saada hallintaan. Mutta jos luisto tulee "puskista", joutuu tekemään aikalailla töitä, että saa tilanteen hanskaan.

Myönnän, että tilanteisiin vaikuttavat myös Volvon kovemmat teho- ja vääntöarvot sekä Haldexin erilainen käytös pelkkään etuvetoon verrattuna, samoin geartronicin ominaisuudet multitronicciin verrattuna.

Tästä haluaisin kuulla enemmän teiltä, jotka olette tottuneet viemään näitä uuden polven neliveto-Volvoja.
   
A4 1.8 T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum autom.

 

Futurez  Kulkukoira