Samppasport  Futurez

760 spacerit

  • 5 Vastauksia
  • 2550 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
760 spacerit
« : 25.02.2012, 01:44:27 »
Tallista löytyy 16" alut hyvillä talvirenkailla, peräisin 850:stä. 7,5" leveät ja ET 42.
Taakse menivät kiinni ongelmitta, mitä nyt hieman eeppisen näköiset tuon offsetin eron takia :D
Edessä kuitenkin muodostui ongema kun vanne ottaa iskaritolppaan kiinni.
Noh, ei hätä tämän näkönen. Kaveri pyöräytti sorvissa volvon vanhoista jarrulevyistä spacerit joille jäi mittaa 6,5mm.
Kokeiltiin sillä vannetta alle, mutta ei riittänyt. Laitettiin kokeeksi vielä se toinen levy paikoilleen (13mm) ja jäi vielä hivenen ottamaan kiinni >:(

20mm spaceri luulisi riittävän ja nyt tullaankin itse asiaan:
Kun 7pätkässä on pinnapultit, niin onko tähän mahdollista laittaa pultattavia "keskittäviä" spacereita?
Toisin sanoen onko olemassa matalia muttereita että vanne mahtuu paikoilleen ja vielä semmosia jotka kestääkin siellä?
Vai pystyykö laittamaan ainoastaan "ei-pultattavat" eli joka tulee vaan sinne väliin ilman erillistä kiinnitystä.
Nyk. 850 R & 240
Ex.   V40 tdi, 240 & 760 tic

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 spacerit
« Vastaus #1 : 25.02.2012, 19:46:26 »
Pultattavat vaan, laitat spacerin kiinni tavallisilla muttereilla, ei siis millään pyöränmuttereilla tms.
Mulla oli viime kesänä 20mm jaonmuutosadapterit, pinnapulttia jää n.1cm näkyviin siitä lätystä, mutta se ei ole ongelma jos vanteissa on takapuolella kolot tms, jonne hukkaantuu ylimääräinen pinnapultti.

Poissa Juki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 760 spacerit
« Vastaus #2 : 25.02.2012, 21:35:01 »
Pultattavat vaan, laitat spacerin kiinni tavallisilla muttereilla, ei siis millään pyöränmuttereilla tms.
Mulla oli viime kesänä 20mm jaonmuutosadapterit, pinnapulttia jää n.1cm näkyviin siitä lätystä, mutta se ei ole ongelma jos vanteissa on takapuolella kolot tms, jonne hukkaantuu ylimääräinen pinnapultti.

Kiitti tiedosta! :)
Osaatko vielä sanoa meniskö ne spacerit tämmösillä kiinni: http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=FK121-10
Kun vois samalla tilata tuommosen setin kun tuolta oon niitä spacereita ostamassa.
Sen takia vaan ajattelin tuommosia muttereita, kun eikös niissä spacereissa ole pulteille/muttereille senkkaus jonka normaalimutteri saattaa ruopata?
Nyk. 850 R & 240
Ex.   V40 tdi, 240 & 760 tic

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 spacerit
« Vastaus #3 : 26.02.2012, 13:01:59 »
Mulla ainakin oli noissa teetetyissä adaptereissa tasainen alusta sille mutterille jolla spaceri kiinnitetään auton napaan. Joten se vähän riippuu spacerista mikä sinne käy, mutta yleensä sinne menee ihan normaali mutteri.
http://sawo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20760%202.8%20GLE/Vanteet/tn_DSC_0007.JPG Vähän niinku noin.

Koeta ettiä kuva vastaavasta spacerista tai soittele/laita s.postia sinne mistä oot niitä ostamassa, niin eiköhän ne osaa kertoa miten se kannattaa kiinnittää!  :)

Poissa Juki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: 760 spacerit
« Vastaus #4 : 26.02.2012, 13:52:04 »
Mulla ainakin oli noissa teetetyissä adaptereissa tasainen alusta sille mutterille jolla spaceri kiinnitetään auton napaan. Joten se vähän riippuu spacerista mikä sinne käy, mutta yleensä sinne menee ihan normaali mutteri.
http://sawo.kuvat.fi/kuvat/Autot/Volvo%20760%202.8%20GLE/Vanteet/tn_DSC_0007.JPG Vähän niinku noin.

Koeta ettiä kuva vastaavasta spacerista tai soittele/laita s.postia sinne mistä oot niitä ostamassa, niin eiköhän ne osaa kertoa miten se kannattaa kiinnittää!  :)

Aivan, kuva selventikin paljon asiaa. Voi olla että ne spacerit pitää olla tuolla tasasella kiinnityspohjalla jotta ne mutterit mahtuu sinne. Pitää selvittää asia ;)
Nyk. 850 R & 240
Ex.   V40 tdi, 240 & 760 tic

The moose

  • Vieras
Vs: 760 spacerit
« Vastaus #5 : 26.02.2012, 14:09:49 »


tuollasiin käy volvon oma mutteri tai isompi kantanenkin, esim 21mm.

 

Kulkukoira  Proturbo