0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Toinen aiheeseen liittyvä kysymys. Jos vetää letkun huohotuspöntöltä tuohon kikkareelle, niin riittääkö siinä kapasiteetti vetää kaikki huurut täyskaasulla vai olisiko huohotuspöntössä hyvä olla lisäksi vielä liitäntä ulkoilmaan+suodatin..?
Siis miksi siinä pitäisi olla välissä kerääjäsäiliö? Tai vaihtoehtoisesti miksi kerääjäsäiliöstä menee letku pakoputkeen?
-kerääjäsäiliö erottelee mahdollisimman paljon öljyä pois huohotuskaasuista-letku pakoputkeen(+ takaisku) saa kenties pikku alipaineen koneen sisälle ja ainakin johtaa huohotuskaasut pois konehuoneesta paskomasta/ käryämästä-ja koko homman perusidea on johtaa huohotus muualle kuin moottorin imupuolelle
eli olisko mahdollista huohottavalla moottorilla kerätä öljy kerääjäsäiliöön ja vetää kerääjäsäiliön pohjasta öljypaluu takaisin alakertaan? Edellisessä kokoonpanossa huohotus tavara oli jokseenkin verrattavissa pilaantuneeseen kermaan...
Ei sitä kuraa kannata koneeseen enää valuttaa. Huohotuksen tärkeä(jos ei tärkein) tehtävä on poistaa edellisessä koneen jäähtymisessä kampikammioon muodostunut kondenssiokosteus ja näin pidentää öljyjen käyttöikää. Huohotuksen välisäiliöön kertyy tavallisesti enemmän vettä kuin öljyä. (Kuva poistettu lainauksesta.)