Autoracing  KL-varaosat

Lisälämmittimen valinta S40 1.6d -08

  • 11 Vastauksia
  • 7188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Lisälämmittimen valinta S40 1.6d -08
« : 17.02.2011, 10:41:29 »
Elikkäs semmoista kysyisin, kun tuossa omassa S40:ssä ei ole tällä hetkellä edes lohkolämmitintä polttoainekäyttöisestä
lisälämmittimestä puhumattakaan, niin mikäköhän tuohon olisi paras valinta? Auto on siis sigussakin mainittu 1.6d.

   Lohkolämmitin olisi varmaan halvin ja yksinkertaisin, mutta koska duunissa ei ole tolppaa, niin vain noin 50% talvikäynnistyksistä
lähtisi lämpimällä koneella. Webasto on kuulemma pirun kallis ja hajoaa herkästi, sama vissiin Eberspächer?
Ardic ei varmaan onnistu jälkiasennuksena? Ja anteeksi jo etukäteen jos nämä nimet tai käsitteet ovat sekaisin, koska kyseessä
ensimmäinen kiisselini :)



Edit: Muokkasin otsikkoon auton mallin T: (Miksu)
« Viimeksi muokattu: 25.02.2011, 18:29:48 kirjoittanut (Miksu) »
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #1 : 17.02.2011, 11:05:15 »
Elikkäs semmoista kysyisin, kun tuossa omassa S40:ssä ei ole tällä hetkellä edes lohkolämmitintä polttoainekäyttöisestä
lisälämmittimestä puhumattakaan, niin mikäköhän tuohon olisi paras valinta? Auto on siis sigussakin mainittu 1.6d.

   Lohkolämmitin olisi varmaan halvin ja yksinkertaisin, mutta koska duunissa ei ole tolppaa, niin vain noin 50% talvikäynnistyksistä
lähtisi lämpimällä koneella. Webasto on kuulemma pirun kallis ja hajoaa herkästi, sama vissiin Eberspächer?
Ardic ei varmaan onnistu jälkiasennuksena? Ja anteeksi jo etukäteen jos nämä nimet tai käsitteet ovat sekaisin, koska kyseessä
ensimmäinen kiisselini :)

Kyseessä lienee siis tuontiauto, koska maahantuojan kautta suomeen tuotavissa dieseleissä on vakiona eberi (löytyy sieltä konehuoneen takanurkasta)
Eberi tai webasto ne vaihtoehdot käytännössä on, ei ne mahdottoman herkästi hajoa.

Eikös se ole ardic joka tunnetustin on eniten vikainen...  ja taitaa olla kooltaankin suurin.
webasto tai eber siis helpompia asentaakkin, johtuen niiden pienestä koosta, sekä monesta asennus asentovaihtoehdosta.

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #2 : 17.02.2011, 11:11:41 »
Joo tuontiauto on ja leudosta keski-euroopan ilmastosta  8)

Pitääpä sitten selvitellä eberin ja webaston eroja sekä hintoja.
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #3 : 18.02.2011, 22:12:46 »
No niin, tänään tuli tiedusteltua sieltä täältä ja Webaston (olisko ollu Thermotop E) hinnaksi ilmoiteltiin about 700-800€,
mutta töiden hinnaksi mainittiin jopa tuhat euroa? :o Voiko todella olla asennus noin kallista vai onko paljonkin ilmaa hinnassa?
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #4 : 18.02.2011, 23:18:26 »
Letkulämmitin ja sisätilapistoke olis edullisia mutta vaatii sen sähkön eikä lämmitä ajossa... Miten tuo kone pitää kabiinin lämpöisenä, kaipaako kaupunkipyörittelyssä lisälämpöä? Asennuksia kannattaa varmasti kilpailuttaa, voipi säästä satasia...

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #5 : 18.02.2011, 23:24:09 »
No mulla on 70 % ajosta maantieajoa, jolloin tarkenee ihan hyvin kunhan pääsee siinä yli 80 km/h ajamaan. Mutta kun sattuu ruuhka tai muuten madellaan, niin kyllä tuolla vilu tulee, joten kyllä se olisi ajon aikana tarpeen lämmittää. Lohko olisi tosiaan se edullisin, mutta kun teen aika pitkiä työpäiviä ja sitä tolppaa ei ole duunin parkissa :(
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5756
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #6 : 18.02.2011, 23:26:00 »
Itse tykkään eberista. Kuulemma huoltoystävällisempi ja kestävempi kuin webasto mutta faktaa kun ei minulla ole niin ei siitä sen enempää.
Mutta jos haluaa säästää niin asennus kannattaa tehdä suurimmaksi osaksi itse. Sijoitat lämmittimen itse haluamaasi paikkaan, vedät johdot ja letkut oikeille alueille ja jätät vain letkujen ja sähköjen lopullisen kytkennän ammattilaisille. Näin saat heiltä takuun, palovakuutus pysyy voimassa sekä säästät satasia :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #7 : 19.02.2011, 01:29:05 »
Itse tykkään eberista. Kuulemma huoltoystävällisempi ja kestävempi kuin webasto mutta faktaa kun ei minulla ole niin ei siitä sen enempää.
Mutta jos haluaa säästää niin asennus kannattaa tehdä suurimmaksi osaksi itse. Sijoitat lämmittimen itse haluamaasi paikkaan, vedät johdot ja letkut oikeille alueille ja jätät vain letkujen ja sähköjen lopullisen kytkennän ammattilaisille. Näin saat heiltä takuun, palovakuutus pysyy voimassa sekä säästät satasia :)

Hyvä idea jos vaan tuollainen sopii asentamolle...
Mahtaisko käytetyn hankkimisessa olla mitään järkeä?
Sillähän se ratkeaa, että lyöt nyrkkiä pöytään ja vaadit lohkopistokkeen tai siis pyydät kauniisti  ;)

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #8 : 19.02.2011, 03:43:41 »
Pitääpä harkita tuota, että asentelisi komponentit valmiiksi. Käytettykkin tietysti kelpaisi, mutta en vain ole
ikinä nähnyt myynnissä pelkkää käytettyä webastoa/eberiä, vaan kyllä nuo aina autossa on kiinni, ellei sitten mällipeleistä
lähde irti repimään.
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #9 : 19.02.2011, 04:24:18 »
ebay.de:stä kannattaa katsella noita, ÄLÄ osta käytettyä, usein ovat ongelmapesiä ja takuuta ei ole käytetyssä.

Itselleni ostin UUDEN MB w203 korisen bensawebaston 311e, siihen kello 80e, johtoliitinsarja 29e (tein johtosarjan räätälöitynä itse, norm.100e) ja bensapumppu 75e, eli alle 500e pääsin.

Ota huomioon että tuo 800e on varmaan vain lämmittimen hinta, lisäksi tarvitset ehkä asennussarjan jotta lämmitin sopii autoosi (siis sähkökaapelit, letkut jäähdytysnesteelle ja polttoaineelle, joskus tämä asennussarja EI kuulu hintaan joskus taas kuuluu, OTA selvää!), ja lisäksi tarvitset vähintään yhden ohjainlaitteen, eli joko aikakello kojelautaan, kaukosäädin TAI gsm-käynnistimen. Kello maksaa 100e nurkilla, kaukkarit/gsm 400e.

Webastoihin on yleisasennusohjeet isolle osalle automalleja, varmasti myös 1,6D mallille, sieltä kannattaa katsoa mitä asennetaan minnekkin ja MITEN. Itse masinaa ei kannata paiskata vaan jonnekkin, vaan huolellisesti valittuun paikkaan jotta se on suojassa lialta ja loskalta/vedeltä, ettei se mene rikki, ja myös jäähdytysvesiletkut tulee vetää oikeisiin paikkoihin. Bensatankkiinkin voi polttoaineoton tehdä varmasti monella tavalla, jos ei siellä jopa ole valmista paikkaa kuten omassani. Myös sähkökytkentä selviää asennusohjeesta, eli mien saadaan automaatti-ilmastointi käyntiin webaston kautta jotta kabiinikin lämpenee.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Stirlitz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta
« Vastaus #10 : 19.02.2011, 04:37:13 »
Tuo takuu on kyllä tärkeä pointti ja edistää varmaan mahdollista jälleenmyyntiä.
Lähinnä tuota kelloratkaisua olen ajatellut, kun duunissa ei toimi mitkään langattomat yhteydet (gsm yms.)
Automaatti-ilmastointia ei ole, mutta kai tuolle manuaalillekin joku ratkaisu on.

  Pitänee kasata kunnon selkokielinen tarjouspyyntö muutamaan eri firmaan, niin saa selvyyttä asiaan.
Exät: Opel Astra 1.8 -92, Volvo S40 1.8 -97, BMW 325i -91, Saab 9-3 2.0t -01, Volvo S40 1.6d -08

Nyt: Volvo V50 2.0d -08

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Lisälämmittimen valinta S40 1.6d -08
« Vastaus #11 : 28.10.2011, 17:26:21 »
Noniin talvi alkaa tulemaan ja pakkaskäynnistykset alkavat...

Kärrystä löytyy lohko+sisätilan lämppäri, jota tietenkin käytän aina kuin mahdoillista.
Mutta paikat missä ei pääse tolppaan niin olen miettinyt yhdistelmää lisäakku+invertteri jolla lämmittäisin lohkoa.
Normaalia akkuahan ei varmastikkaan kannata syödä tyhjäksi, joten lisäakku on välttämätön. Ja akkuahan voisi ladata kotona.

Olisikohan tuossa mitään ideaa vai pitääkö vain tyytyä kylmäkäynnistyksiin...?

 

Carcom Oy  Elekma