0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Vanhemmilla 2009 vm Octavia 7-vaihteisella DSG:llä. Se on talvipakkasella ihme jyristäjä, ei sillä viitsi ajaa normaalimoodissa kun koko auto resonoi. Merkkiliikkeen mukaan vika ei ole vaihteistossa vaan pakoputkiston kannattimissa - joita ne vaihtoikin kumiseokseltaan pehmeämpiin muttei se jyrinää poistanut. S-asennossa jyrinä on pienempää kun auto kulkee korkeammilla kierroksilla, mutta on se minusta aika koominen esitys kuitenkin. Tuolla on ajettu nyt 50tkm ja ollut uudesta asti tuo jyrinä.
Paljonko nyt ajettu?
Hiukan alle 100tkm.
Kipuilu DSG-lootien kanssa jatkuu.Merkkihuolto ei tiedä DSG-matolaatikoidensa öljynvaihtovälejä. Niitä pitää käyttäjäfoorumilta kysellä?http://www.vagarena.fi/index.php?topic=50026.0PS. 60000 km on kyllä aika lyhyt väli, bai-te-vei. Ei käsittääkseni ihan ilmaista kyseiseen DSG7 lootaan menevä ölppäkään ja siihen vielä vaihtotyö päälle. Ihanan kallista varmaan. Onneksi olen edelleen se puuperse, jonka peffa ei tunne DSG-VW:n antamaa ajonautintoa. Sen sijaan lompakosta häipyvän rahan määrä aiheuttaa mulle kyllä vitutusta.
Auton huoltaminen varmaan tulee yllätyksenä? Sitten ihmetellään vielä miksi osa jättää huoltamatta.
Voi tullakkin. Näitä DSG-lootia "markkinoitiin" jossain vaiheessa "ei tarvitse öljynvaihtoa". Näkyy ihan näissä keskusteluissa, taitaa tässäkin triidissä olla alkupäässä maininta, että "DSG-lootaan ei öljyjä vaihdeta, terv. VAG-marmoritiski".Nyt vissiin on suositukset muuttuneet virallisestikin? Ei muuten ole ihan helpoin homma vaihtaa DSG-lootaan öljyjä. Tässä on aika hyvät DIY-henkiset ohjeet. Öljy pitää painaa tyhjennysreijästä ylöspäin...aika kikkailua. https://www.youtube.com/watch?v=tBYQnjur_wg
Eihän Volvon Aisiniinkaan vaihdeta virallisen ohjeen mukaan. Aika moni forkkalaisista kuitenkin vaihdattaa ne 60 tkm.välein. Vime kesänä se kustansi 183€ + työt 100€. Faija uskoi kun manuaalissa sanottiin ettei ZF:n 6HP26-laatikkoonkaan tarvitse äljyjä vaihtaa. Laatikon korjaus maksoi sitten 6500 €.
Volvossa oli ensin ikuiset öljyt (Ainakin vm2010 kohdalla), sen jälkeen 200tkm, 120tkm, 80tkm ja viimeisin on tuo 60tkm välein. Volvossa kannattaa myös huomioida se, että se tehdään "huuhtelemalla", koska näin ne öljyt oikeasti vaihtuu eikä vain puolet!
HUOMVaihteiston MPS6 öljy pitää vaihtaa tietyin huoltovälein.Muiden vaihteistojen öljyä ei tarvitse vaihtaa normaaleissa ajo-olosuhteissa. Epäsuotuisissa ajo-olosuhteissa se voi kuitenkin olla välttämätöntä.