RallyBaron  Samppasport

Nostaja remontti d5244t4 (185hp)

  • 5 Vastauksia
  • 500 Lukukerrat

xcysikymppi ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla xcysikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« : 21.08.2023, 11:18:22 »
Elikkä, osaisiko joku kertoa mistä löytäisi kyseiseen hommaan osat mahdollisimman halvimmalla. Ja että mitä kaikkea siihen hommaan tarvitsee? Ja 20 hydraulinostajaahan siellä on?
Ja onko jakopää pakko purkaa? Joskus olin lukevinaan että venttiiliä painamalla vois saada rojut vaihdettua?

Läppien akseli, (on se vipu paskana)
Suuttimien pohjarikat
Venttiilikopan tiiviste? Vai meneekö liimalla?
20kpl nostajia
Nämä nyt ainakin, tuleeko muilla muuta mieleen

Poissa Tojari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Vastaus #1 : 21.08.2023, 15:48:56 »
Aeromotorsilta tilasin kaikki osat, kyllä se jakopään avaaminen on melko pakollinen toimenpide. Putsaa samalla imusarja ja egr, jos on tukossa.
Keinuvivut myös, on halpa vaihtaa tässä vaiheessa.

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Vastaus #2 : 25.08.2023, 16:39:54 »
Pakko ottaa nokka-akselit pois jos meinaa niitä vaihdella ja siinä sitten menee jakohihna samalla.
Saa ottaa myös alipainepumpun ja korkeapainepumpun irti.

Tulee paljon romua irti joten kannattaa laittaa osat ja ruuvit pusseihin ja merkata hyvin. Lisäksi kuvia kannattaa ottaa.

Suosittelen konehuoneen pesua ennen aloittamista.
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Paikalla xcysikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Vastaus #3 : 27.04.2024, 13:02:35 »
Joo tässä talven yli taas menty n tikittävällä nostajalla. Ääni ei oo kyllä yhtään pahentunut koko aikana vaikka useampi 10tkm tullutkin. Tässä just aeromotorsilta kahtelin osia ja huomattavasti halvemmaksi tulisi kuin motonetistä ottaa keinut ja tapit. Ina merkkiähän monet suosii, mutta tappien kohdalla mietin KOLBENSCHMIDT merkkiä. Eikö tuo kumminni iha laadukas merkki ole. tulis kumminni yli 100e halvemmaksi tapit kun vertaa inaan.

Jakohihnaa mulla ei oo aikomuksena vaihtaa koska se on ihan juuri vaihdettu. Eikös tuo savotta onnistuisi ihan että hommaan lukitustapit. pyöritän moottorin ajotusmerkkien kohtaan ja pistän kampiakselin jumiin tapilla.  ja löysään jakohihnan kiristimen ja puran nokat pois ja vaihdan uudet romut. nokat paikalleen, rattaiden päässä pisteet kohilleen nokan päähän lukitustappi kiinni ja hihnapyörä kiinni alkuperäiseen kohtaansa? ja lopuksi hihna tiukalle niin, että se väkänen on keskellä.

´´ Paikalleenlaittamisessa tarvii sen hihnapyörän laakeripukki tiivistää volvon sitä varten olevalla liimalla ettei jää tihkumaan öljyä. Konstruktio on mielestäni hiukan hölmö. Kanteen sitten jotain tiivisteliimaa ja muovisilla kansilla olevaan löytyy tiivistekin´´ Koskeekos tuo liima homma vain ja ainoastaa vanhempaa moottoria? ei tätä harmaa kantista`?
« Viimeksi muokattu: 27.04.2024, 20:20:06 kirjoittanut xcysikymppi »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7587
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Vastaus #4 : 27.04.2024, 23:35:39 »
Joo tässä talven yli taas menty n tikittävällä nostajalla. Ääni ei oo kyllä yhtään pahentunut koko aikana vaikka useampi 10tkm tullutkin. Tässä just aeromotorsilta kahtelin osia ja huomattavasti halvemmaksi tulisi kuin motonetistä ottaa keinut ja tapit. Ina merkkiähän monet suosii, mutta tappien kohdalla mietin KOLBENSCHMIDT merkkiä. Eikö tuo kumminni iha laadukas merkki ole. tulis kumminni yli 100e halvemmaksi tapit kun vertaa inaan.

Jakohihnaa mulla ei oo aikomuksena vaihtaa koska se on ihan juuri vaihdettu. Eikös tuo savotta onnistuisi ihan että hommaan lukitustapit. pyöritän moottorin ajotusmerkkien kohtaan ja pistän kampiakselin jumiin tapilla.  ja löysään jakohihnan kiristimen ja puran nokat pois ja vaihdan uudet romut. nokat paikalleen, rattaiden päässä pisteet kohilleen nokan päähän lukitustappi kiinni ja hihnapyörä kiinni alkuperäiseen kohtaansa? ja lopuksi hihna tiukalle niin, että se väkänen on keskellä.

´´ Paikalleenlaittamisessa tarvii sen hihnapyörän laakeripukki tiivistää volvon sitä varten olevalla liimalla ettei jää tihkumaan öljyä. Konstruktio on mielestäni hiukan hölmö. Kanteen sitten jotain tiivisteliimaa ja muovisilla kansilla olevaan löytyy tiivistekin´´ Koskeekos tuo liima homma vain ja ainoastaa vanhempaa moottoria? ei tätä harmaa kantista`?
Kolbenschmidt on alkuperäislaatuinen osa.

Jakopään ja kannen purkua tai kasausta varten ei tarvitse lukita mitään. Kääntää jakopään merkkeihin ja aukaisee paikat.

Imunokan jakopäänpuoleinen nokkapukki pitää liimata iästä riippumatta, rakenne on sama. Tullut käytettyä perus liimatiivistemassaa vaikka oikea tavara on anaerobista eli kuivuu puristuksessa, eikä liikaa annostellessa mahdollisesti tuki öljykanavia, jne.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Paikalla xcysikymppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Nostaja remontti d5244t4 (185hp)
« Vastaus #5 : tänään kello 00:26:07 »
Ok kiitosta vastauksesta! ei maha joutua ees hihnapyörää irrottaa kampiakselin päästä? Vai tuliko se just jonku merkin eteen

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron