RallyBaron  Samppasport

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2540 Vastauksia
  • 672462 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kreme

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Tuliko kaupat?

Kyllä se tarttui mukaan :). Kilsat (ainakin mittaristossa?) oli kerrankin sitä mitä oli luvattu, kun vain ~50km oli mittarissa ekstraa ja kaupat käteltiin Parkanossa asti (myynnissä Kaarinassa).

Kyljessä yksi pieni kivenisku tai parkkipaikalla tullut tölväisy naapurin ovella, se pitää ottaa hetimmiten kiinni. Näkyyhän se silti sen jälkeenkin, mutta ruoste on itselle isompi murhe.
Vielä ei siis ruostetta, mut maalipinnassa jälki. Kooltaan alle 10 mm. Maalipinnat muuten siistit, voisi kuitenkin myllyttää harjanaarmuja pois.

Tuulilasi ehjä, mutta todella naarmuinen. Hinta-arvio 430€ uudelle lasille, kun on sadetutka ja citysafety.

Sisusta todella siisti, ei kulumaa tai jälkiä istuimissa, ainoastaan turvavyön solki(?) tehnyt pientä jälkeä kuskin oveen ja virtalukon yläpuolelta vähän pinta kulunut, enkä kyllä edes keksi, millä sen saa ton näköiseksi, ellei sitten ole käytetty puhdistuksessa jotain kemikaalia, joka sais sen noin kulumaan.

Korvakuulolta ja koeajolla ei alusta ääntänyt ylimääräisiä, käytiin jossain betoniaseman/soranottopaikan pihassa pyörimässä. Ratti ääriasentoon etu- ja takaperin, sekä hiekkatien töyssyissä koitettiin kuulostella kaikki ylimääräiset äänet, mutta ei ollut mitään.

240tkm huolto, remmin vaihto, perän huolto ja kovaa ajoa.
Volvo V70 '14 D3 Momentum A
Volvo V70 '09 2.0 D Momentum

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Kyllä se tarttui mukaan :). Kilsat (ainakin mittaristossa?) oli kerrankin sitä mitä oli luvattu, kun vain ~50km oli mittarissa ekstraa ja kaupat käteltiin Parkanossa asti (myynnissä Kaarinassa).

Kyljessä yksi pieni kivenisku tai parkkipaikalla tullut tölväisy naapurin ovella, se pitää ottaa hetimmiten kiinni. Näkyyhän se silti sen jälkeenkin, mutta ruoste on itselle isompi murhe.
Vielä ei siis ruostetta, mut maalipinnassa jälki. Kooltaan alle 10 mm. Maalipinnat muuten siistit, voisi kuitenkin myllyttää harjanaarmuja pois.

Tuulilasi ehjä, mutta todella naarmuinen. Hinta-arvio 430€ uudelle lasille, kun on sadetutka ja citysafety.

Sisusta todella siisti, ei kulumaa tai jälkiä istuimissa, ainoastaan turvavyön solki(?) tehnyt pientä jälkeä kuskin oveen ja virtalukon yläpuolelta vähän pinta kulunut, enkä kyllä edes keksi, millä sen saa ton näköiseksi, ellei sitten ole käytetty puhdistuksessa jotain kemikaalia, joka sais sen noin kulumaan.

Korvakuulolta ja koeajolla ei alusta ääntänyt ylimääräisiä, käytiin jossain betoniaseman/soranottopaikan pihassa pyörimässä. Ratti ääriasentoon etu- ja takaperin, sekä hiekkatien töyssyissä koitettiin kuulostella kaikki ylimääräiset äänet, mutta ei ollut mitään.

240tkm huolto, remmin vaihto, perän huolto ja kovaa ajoa.

Joo, kovaa ajoa vaan. Myynti-ilmoituksessa muuten mainittiin D4 ja 163 hv. Tuo taitaa olla D3:n teholukema ja D4:ssa on 181 tai 190.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Kyllä se tarttui mukaan :). Kilsat (ainakin mittaristossa?) oli kerrankin sitä mitä oli luvattu, kun vain ~50km oli mittarissa ekstraa ja kaupat käteltiin Parkanossa asti (myynnissä Kaarinassa).

Kyljessä yksi pieni kivenisku tai parkkipaikalla tullut tölväisy naapurin ovella, se pitää ottaa hetimmiten kiinni. Näkyyhän se silti sen jälkeenkin, mutta ruoste on itselle isompi murhe.
Vielä ei siis ruostetta, mut maalipinnassa jälki. Kooltaan alle 10 mm. Maalipinnat muuten siistit, voisi kuitenkin myllyttää harjanaarmuja pois.

Tuulilasi ehjä, mutta todella naarmuinen. Hinta-arvio 430€ uudelle lasille, kun on sadetutka ja citysafety.

Sisusta todella siisti, ei kulumaa tai jälkiä istuimissa, ainoastaan turvavyön solki(?) tehnyt pientä jälkeä kuskin oveen ja virtalukon yläpuolelta vähän pinta kulunut, enkä kyllä edes keksi, millä sen saa ton näköiseksi, ellei sitten ole käytetty puhdistuksessa jotain kemikaalia, joka sais sen noin kulumaan.

Korvakuulolta ja koeajolla ei alusta ääntänyt ylimääräisiä, käytiin jossain betoniaseman/soranottopaikan pihassa pyörimässä. Ratti ääriasentoon etu- ja takaperin, sekä hiekkatien töyssyissä koitettiin kuulostella kaikki ylimääräiset äänet, mutta ei ollut mitään.

240tkm huolto, remmin vaihto, perän huolto ja kovaa ajoa.
.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa ryypee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
No niin, Volvo-neitsyys menetetty ja taloon tuli V60. Vuosimalli taitaa olla late 17, vaikkakin se mulle -18 vuoden Classicina myytiin. Varustelutasona siis Summum/Classic (onko näillä edes eroa?). Etuveto, automaatti ja keulalla 190hp D4.

Ostohetkellä autolla oli ajettu 155tkm ja juuri jakopää huollettu, muuten merkkihuollettu ja ensimmäiseltä omistajalta. Todennäköisesti pitkälti matka-ajoa, jos ~50tkm tuuttaa vuoteen. Kilsat vähän hirvitti, kun laatikon öljyjä ei ollut vaihdettu. Pehmeästi se kuitenkin vaihtoi eikä kepin asentoja vaihtaessa tullut esille mitään hälyttäviä töksähtelyjä. Menee kuitenkin kaupantekijäisiksi Siniselle laatikon öljynvaihtoon, joka tehdään huuhtelemalla.

On kyllä mukava auto ajaa niin taajamassa kuin motarillakin.

Poissa Sami9090

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Morjesta kaikille, olis aika hypätä pitkästä aikaa Volvon pariin, tästä olen kauppaa käynyt https://m.nettiauto.com/volvo/v70/12360133?vifAdCount=25&vifNav=Y mitäs on raati mieltä? Mitä huomioon jos kattomaan menee?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Kannattaa kuunnella, ettei moottori ”papata” pahemmin, enteilee kansiremonttia. Vaihteiston toiminta kannattaa myös tarkistaa huolella erilaisissa ajotilanteissa ja erilaisissa kiihdytyksissä.

Poissa Sami9090

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Kannattaa kuunnella, ettei moottori ”papata” pahemmin, enteilee kansiremonttia. Vaihteiston toiminta kannattaa myös tarkistaa huolella erilaisissa ajotilanteissa ja erilaisissa kiihdytyksissä.

Mitäs tällä papata meinaat?

Tässä on käynti video autoon

https://youtu.be/fykz70_Y8CU
« Viimeksi muokattu: 13.11.2021, 04:09:27 kirjoittanut Sami9090 »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2850
Jos moottori on videolla käyntilämmössä, niin kuulostaa terveeltä koneelta. Joku apulaitepuolella kuulostaisi pitävän pientä vikinää…? Se kannattaa katsoa kuntoon, koska jos apulaitehihna katkeaa, tuhoaa se samalla jakopään hyvin todennäköisesti.

Poissa Sami9090

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi

Mikä olis käypä hinta moisesta autosta?



Jos moottori on videolla käyntilämmössä, niin kuulostaa terveeltä koneelta. Joku apulaitepuolella kuulostaisi pitävän pientä vikinää…? Se kannattaa katsoa kuntoon, koska jos apulaitehihna katkeaa, tuhoaa se samalla jakopään hyvin todennäköisesti.

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Onko havaintoa mikä voisi
aiheuttaa tyhjäkäynnillä koneen "ryskäämisen" eli käy karkeasti ja tekee kunnon värinöitä koriin ? Melkein kun kävisi vajaalla.
Hieman kun nostaa  kierroksia niin ääni ja käynti sivistyy. Eipä juuri eroa kylmänä tai kuumana
Autona -07 D5 390tkm

Tehty: suuttimet mitattu, vain muutamia millejä ohivuotoa. Samalla tarkistettu nokkien ja nostajien kunto - oikein hyvässä tikissä varsinkin kilometreihin nähden.
Ohjelmointi ja läppäakselin korvaus holkkisarjalla ei muuttanut mitään. Moottorin ylätuki ainakin näyttää ok eikä alipainevuotoja ole (alatuki)
Mikä piru tästä tekee traktorin ?
S80 Executive D5 AWD

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Mikä olis käypä hinta moisesta autosta?
Ilmoituksessa on mainittu, että kuskin oven ohjaimessa on vikaa. Tämä kannattaa huomioida kauppakeskusteluissa, sillä kuskin oven ohjaimen on oltava kunnossa. Kuskin oven ohjain on auton lasien, peilien ja lukituksen pääohjain.

Ja nelivedon huolto-/korjaushistoria on myös hyvä selvittää kaupankäynnin yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2021, 13:45:17 kirjoittanut kaksi70 »
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Sami9090

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Joo puhetta oli, ku johtosarjaa epäili ku toimii vähä niinku haluaa... Ja haldexiin kahteen kertaa öljyt vaihdeltu... Muuta tietoa ei ole ja tää vähä epäilyttää itseäni



Ilmoituksessa on mainittu, että kuskin oven ohjaimessa on vikaa. Tämä kannattaa huomioida kauppakeskusteluissa, sillä kuskin oven ohjaimen on oltava kunnossa. Kuskin oven ohjain on auton lasien, peilien ja lukituksen pääohjain.

Ja nelivedon huolto-/korjaushistoria on myös hyvä selvittää kaupankäynnin yhteydessä.

Kankikari

  • Vieras

Poissa Maatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Onko havaintoa mikä voisi
aiheuttaa tyhjäkäynnillä koneen "ryskäämisen" eli käy karkeasti ja tekee kunnon värinöitä koriin ? Melkein kun kävisi vajaalla.
Hieman kun nostaa  kierroksia niin ääni ja käynti sivistyy. Eipä juuri eroa kylmänä tai kuumana
Autona -07 D5 390tkm

Tehty: suuttimet mitattu, vain muutamia millejä ohivuotoa. Samalla tarkistettu nokkien ja nostajien kunto - oikein hyvässä tikissä varsinkin kilometreihin nähden.
Ohjelmointi ja läppäakselin korvaus holkkisarjalla ei muuttanut mitään. Moottorin ylätuki ainakin näyttää ok eikä alipainevuotoja ole (alatuki)
Mikä piru tästä tekee traktorin ?
Jos auto on mk2 S80 tai mk3 V70 jne. niin merkkihuoltoon päivitykseen: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=95396
V70 2.4d Summum aut. -08
V50 1.8 Kinetic -06

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
No perhana, kuulostaa just oikealta. Kiitosta  :)
S80 Executive D5 AWD

 

Elekma  Autoracing