Carcom Oy  Elekma

S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S60 (vm. -11 ->) ja V60 hankinta

  • 2553 Vastauksia
  • 684106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvoäs80

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Samanlainen itsellä. Kyllä sen pitäisi käynnistyä ihan vain normaalisti painamalla. Jos nappia vain nopeasti "hipaisee", ei moottori ehdi käynnistyä. Muistathan pitää jarrupolkimen koko ajan painettuna, oletettavasti kyseessä on automaatti?
Ei kai nyt sentään nappia tarvitse pitää pohjassa niin kauan että auto käynnistyy? Muissa merkeissä tottunut että nappia painetaan kerran ja sitten auto sahaa niin kauan että moottori käynnistyy. Niin tämäkin auto toimii lämpimänä.
Juu automaatti ja jarru pohjassa.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Ei tarvi. Käyttää pohjassa ja auto hoitaa loput. Jos pakkasta, niin parin sekunnin viive, kun käyttää hehkuja ennen starttausta.

Poissa Valdemar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Olisi pari s60 tuossa länsinaapurissa 2014 D5 awd vähän yli 100tkm ajettuja, jos ei ole nelivetoon öljyjä vaihdettu vieläkö kerkeää? Vaihteiston öljyjä tuskin on vaihdettu, mutta jos ei rykäse vaihteen kytkennässä ja heti vaihtaa niin tuskin ongelma vielä kuitenkaan...

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2917
Luulisi vielä hyvin kerkeävän. Ostoon vain ja pikimmiten öljyt vaihtoon, niin hyvä tulee.

Paikalla ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1021
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Ei tarvi. Käyttää pohjassa ja auto hoitaa loput. Jos pakkasta, niin parin sekunnin viive, kun käyttää hehkuja ennen starttausta.
Ei taida 2,5T:ssä hehkuja olla. Ei ole kyllä ite tullut testattua kylmällä koneella (ilman Webastoa), jotta lähteekö kertahipaisulla vai pitäiskö painaa s&s:ää kauemmin, dieselissähän se muutaman sekunnin viive on riippuen lämpötilasta, ennen kuin käynnistyy.
Edit: Ja kyllä käynnistyy kerta hipaisulla.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2020, 14:56:58 kirjoittanut ErkkiXC »

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Kyllä lähtee dieselissä ihan kertapainasulla, aivan kuten @Modifer kirjoittaa

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
V50 D3:ssa on vähän sama juttu, vaikkei nappia olekaan. Eli avainta vaan käytetään siellä starttiasennossa ja antaa avaimen palautua takaisin niin auto sahaa niin pitkään kunnes starttaa. Kylmällä kelillä ilman Eberiä tuossa on parin sekunnin viive, kun auto hehkuttaa ekaksi.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa Maatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Automaattinen starttaus ei toimi(starttaa vain nappi pohjassa), jos jokin anturitieto on vääränlainen. Siihen liittyi moottorin- ja vaihteistonohjainyksikkö, jarrupoljinanturi jne. Vikakoodit kannattaa käydä lukaisemassa merkkiliikkeessä ja tarkastuttaa että kaikki anturitiedot on kunnossa.
V70 2.4d Summum aut. -08
V50 1.8 Kinetic -06

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Itseasiasiassa sen malliversion myynti lopetettiin silloin koko ruotsin taxi yrittäjille, eikä ainoastaan Tukholman. Tukholman taxi yritykset sai ensin kirjeen kyseisestä asiasta. Toki nyt voi olla tilanne korjattu.

Edit: näin usemman päivän jälkeen väärinkäsitysten välttämiseksi. Siis, koski myynnin lopettamista vain taxi käyttöön, yksityisille myynti jatkui edelleen. Pahoittelut honosti muotoillusta kommentistani.

Minkä tahansa autonhan voi ostaa tai ottaa taksikäyttöön. Vaikka käytetyn auton. Datsun cherrykin suomessa taksina :) Taksitakuut sun muut on sitte eri asia. Niiden tarjoamatta jättämisellä saa taksi asiakkaan lopettamaan soittelemisen
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa lipsanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Ei kai nyt sentään nappia tarvitse pitää pohjassa niin kauan että auto käynnistyy? Muissa merkeissä tottunut että nappia painetaan kerran ja sitten auto sahaa niin kauan että moottori käynnistyy. Niin tämäkin auto toimii lämpimänä.
Juu automaatti ja jarru pohjassa.

Ei. Painat vain kerran. Jos ei käynnisty, niin jossain on vikaa.
S80 2007 2.5T

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Moro

Vielä on volvo hakusessa kun sopivaa ei ole löytynyt.

Nyt on merkillisesti 2 kpl 2012 vuosimalli faceliftiä missä on 215 hv niin kuulunut moottorin takasta epämääräinen metallinen rahina / rohina. Tästä laitoinkin viestiä aiemmin, mutta ei oikein vastauksia siihen tullut. Kuitenkin yksi volvo asiantuntija tuttu sanoi, että ei kuulosta hyvältä eikä normaalilta joten autot on jäänyt ostamatta. 205hv prefacelift mallissa tätä ei kuulunut eikä myöskään 2013 vuosimallin autossa jossa on jo päivitetty vaihdekeppi ja moottorin suojapanssari.

Laitan nyt tähän ääninäytteet siitä rahinasta D5 215hv 2012 sekä 2013 vuosimallin D5 215hv moottorista.

https://www.youtube.com/watch?v=o-qcho5kalI&feature=youtu.be

Tässä siis D5 215hv 2012 vuosimallia vanhalla moottorin suojalla ja vanhemmalla geartronic vaihdekepillä. Kahdesta samanlaisesta on kuulunut tuo sama metallinen ääni koneen takaosasta. Toisella oli ajettu 218tkm ja toisella 159tkm. Volvo specialisti sanoi ettei ole normaali. Mitä olette mieltä? Äänen saa paremmin kuuluviin puhelimen kautta kuin tietokoneen kajareista. 159tkm ajetusta kuului ääni sisälle asti kun nosti konepellin ylös. Parhaiten äänen huomaa juuri kun konepelti ylhäällä ja nouset kuskinpenkiltä ylös.


https://www.youtube.com/watch?v=OZy4TV5Ufk8&feature=youtu.be

Tässä on sitten 2013 vuosimallia päivitetty moottorin suojapanssari sekä geartronic vaihdekeppi. muutoin sama kone D5 215hv. Tässä ääntä ei kuulu. Ajokilometrit taisi olla jotain 130tkm.

Onko tämä ominaisuus koneelle vai jotain kallista rikki menossa/mennyt?
Tässä ei tätä ääntä kuulu ja volvospecialisti oli sitä mieltä, että normaali D5 käyntiääni.

Ajatus on vielä käydä ajaa pari kpl noita 2012 D5 ja kuulostella kuuluuko sama meteli vai ei. Näin saa ainakin vertailupohjaa sit.

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Ainakin se meluisampi tulisi tarkastuttaa kunnolla ammattinsa osaavalla asentajalla tuo kone kun pitää olla "siistikäyntinen" kuten tuo "meluttomampi". Nuo uudemmat VEA D4 koneet joita tuli 2013 alkaen  taas on paljonkin karkeampikäyntisiä kuin nuo jo kuunnellut D5 koneet.

Mitä sitten valitsetkin osta hyvin ajallaan huolettu ja huolellisesti pidetty yksilö, niitä on tarjolla.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Enpä tiedä onko nuo 5pyttyiset nyt niin hirveän siistikäyntisiä nekään. Minulla ollut kahta eri versiota (185hp ja 215hp) ja melko eriskummallisia liverryksiä ja pärinöitä aika ajoin kuulunut molemmista. Apulaitteista, jarrutehostimesta tai mistä lie. Tämä uudempi ei sentään suristele sitä läppämoottoria ees-taas kun moottorin sammuttaa.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa volvo2020

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Kiitos teille vastauksista. Nimenomaan tuo rahina/rohina pisti heti korvaan kun konepelti auki nousi autosta ulos. Sitten tässä missä kuului pahemmin niin kuului jopa konepelti auki auton sisälle vaikka ei ollut ovet ees auki. Vaimokin jopa huomasi ja sanoi, että ei tämä ole normaalia.

Pitää käydä nyt vielä muutamaa samalla motilla ajamassa ja katsoa kuuluuko se joka yksilöstä vai mikä lie.

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
  • www.vrcf.fi
Here we go again: Olisi taas tyrkyllä yksi 100tkm ajettu 2014 D4 VEA. Varusteet on ns. kaikki, siksi kiinnostaa. Mitenkäs tuo EGR homma taas: Jos se vaikka laukeaa nyt, niin kuka sen kustantaa? Vieläkö Volvo tuossa osallistuu? Auto on merkkiliikkeessä ja tietenkin heillä on asiasta vastuu, mutta jatkon kannalta. Paljonkos homma maksaa jos itse joutuu maksamaan.

Vähän jäänyt edelleen epäselväksi että onko tämä semmoinen ominaisuus mikä tulee aina ja onko se vuoden 2016 paranneltu osa nyt ratkonut mitään. Muutenkin asiasta esim. täällä on yllättävän vähän keskustelua siihen nähden miten isolta ongelmalta homma vaikuttaa. Liikenteessäkin noita D4 autoja tulee jatkuvasti vastaan, joten kai niitä on ajossakin aika paljon.
« Viimeksi muokattu: 30.03.2020, 16:12:56 kirjoittanut Rytkonen »
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

 

Kulkukoira  Proturbo