Tuo että joskus pomppaisi katsastuksesta sen takia niin on omasta mielestä vähän sama kun ostaisin auton ja kuukauden päästä veisin sen katsastukseen ja pitäisi yli tonnin remppa tehdä että saa leiman.
Ei se nyt ihan sama ole, kun autosta puuttuu siihen kuuluva osa. Siis jos siitä ei ole mainittu kauppaa tehtäessä.
Jos asiasta kerrotaan avoimesti, niin ei siinä sitten mitään ongelmaa ole. Olen minäkin ostanut auton, jonka rengastus ei ollut laillinen ja myyjä kertoi sen omasta aloitteestaan. Toisen kerran varustuksena oli xenonit, joista arvasin heti kysyä, että mahtaako olla lailliset, eikä olleet. Ei näissä mitään ongelmaa ole, kun asia on tehty selväksi ennen kaupantekoa. Reilu peli puolin ja toisin.
Valitettavan moni vaan tuntuu hakeneensa mallia kaupantekoon manneopistosta.
Tuo suodatin kun poistetaan monesti softallisesti niin järkevä myyjä kertoo siitä koska sen jälkeen autoon ei pysty tehdä liikkeessä softa päivityksiä ilman että menee vikatilaan.
Toinen tärkeä pointti eli kun tuollaisen auton vie kaupanteon jälkeen 2.0-huoltoon, niin johan on perhana, jos heti pomppaa. Siniseltä ei saa muuta korjausta kuin uusi DPF:ää kiinni. Toinen vaihtoehto on nilkuttaa kotiin ja alkaa kyselemään jostakin, josko saisi ohjelmoitua auton uudelleen.
Kohtuullisen ikävää uudelle omistajalle.