RallyBaron  Samppasport

Viimasuoja D5 volvoon

  • 96 Vastauksia
  • 43502 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #15 : 25.01.2014, 13:31:26 »
Vanhemmille malleille kyllä, mutta V60:lle ei taida olla mitään saatavilla. En ainakaan löytänyt.

Menee nyt vähän off-topiciksi, mutta menköön. On yleisesti ottaen varsin erikoista, että autossa, jossa on toista sataa anturia mittaamassa erilaista dataa, ei voida muutamaa merkityksellisintä niistä näyttää käyttäjälle. My car -painikkeen takaa saa säädettyä kaiken maailman toisarvoisuuksia näytönsäästäjästä saattovaloihin, muttei voi tarkastaa jäähdytysnesteen lämpötilaa tai moottoriöljyn määrää - edes lisävarusteena.

No mutta öljyn määränhän saa kyllä tarkastettua..  Lämpötilaa ei

Poissa JuhaV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #16 : 25.01.2014, 14:15:46 »
No mutta öljyn määränhän saa kyllä tarkastettua..  Lämpötilaa ei

Jaa, niin muuten taitaa saadakin. Taisin joku päivä vahingossa pyöritellä jostain jotain jotenkin silleen (mitä ja mistä, no clue), et kone kertoi tuonkin faktan. Mut pointtini taitaa silti olla validi...
XC60 B4 Insc. 2021, ex. XC60 D4 Sum 2017, ex. V60 D3 Mom 2011, ex. V50 1.8 2006

Poissa Deefive

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #17 : 25.01.2014, 20:24:29 »
Niipäs näkyy olevan.  :(  Näyttäisköhän esim Torgue/Bt-palikka tuon nesteen lämpötilan noissa uudemmissa?

Hyvin näyttää :)

Itse käytän tätä.
MY2005 V70 2.5T Chromium Summum Geartronic
2012 Audi Q7 3.0 TDI V6

Poissa esal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Joka miehellä on traktori parhailla kaksi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #18 : 26.01.2014, 20:42:17 »
Hankin tämä heti uutena autoon, kun Fordson Majorissakin oli jo 50-luvulla lämpömittari, niin ei oikein osaa ilmankan ajella

http://www.futurez.fi/fi/shop/mittarit-ja-elektroniikka/obd-mittarit-vikakoodit?gclid=CPDA3M--nLwCFUNd3god1kEAtw
PV 544 -65(-66), XC 60(-19), Hyundai I30 1.4(-18), Ford 4000(-70), Ford 4600(-79), Yamaha Virago 535(-88)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #19 : 27.01.2014, 07:09:35 »
Niipäs näkyy olevan.  :(  Näyttäisköhän esim Torgue/Bt-palikka tuon nesteen lämpötilan noissa uudemmissa?
Mulla on tuollainen Obd lukija, ja jopa olen saanut Lumiaani noilla Wp suppeilla softilla mm. lämmöt näkyville ;)
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikakoodiskannerit/6032-mini-elm327-bluetooth.html

Jopa tästä uudesta 2014 xc60 mallissa näkee lämmöt tuolaa palikalla (tosin nykyään on moottorinlämpö mittaristossa)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #20 : 08.10.2014, 20:09:24 »
Tuleehan noissa mittaristoon ilmoitus, jos lämpö nousee liian korkealle :)

tyhmä kysymys..mutta syttyykö mikään varoitusvalo jos on mittari ja lämmöt karkaa? jos nimittäin sattuu olemaan ratin takana kuljettaja joka ei juurikaan muuta mittareita seuraile kuin nopeus ja polttoaine :-\

kai ton alemman aukon voi jo nyt lokakuussa tukkia (0-10deg lämpötiloissa) etenkin kun on egr pois käytöstä. on tosin softaakin ropattu joka arvatenkin sitten taas nostaa lämpöjä(?)

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #21 : 09.10.2014, 09:23:33 »
tyhmä kysymys..mutta syttyykö mikään varoitusvalo jos on mittari ja lämmöt karkaa? jos nimittäin sattuu olemaan ratin takana kuljettaja joka ei juurikaan muuta mittareita seuraile kuin nopeus ja polttoaine :-\

kai ton alemman aukon voi jo nyt lokakuussa tukkia (0-10deg lämpötiloissa) etenkin kun on egr pois käytöstä. on tosin softaakin ropattu joka arvatenkin sitten taas nostaa lämpöjä(?)
Valoista en tiedä, mutta molemmissa Volleissa on tuo alaosa ollut jo kohta kk tukittuna :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #22 : 09.10.2014, 09:29:36 »
Tänään tukitaan täällä. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #23 : 09.10.2014, 11:00:56 »
Joo eipä nuo lämmöt oo kauheesti raketoinu vaikka ala-aukko ollu ny pari päivää tukossa. Melkein yhtä hitaasti nousee, kabiinin lämmitys imenee niin paljon lämpöä. Ala-aukko lienee merkittävin, se yläaukko taitaa olla aika sekundääri
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #24 : 09.10.2014, 12:52:06 »
Joo eipä nuo lämmöt oo kauheesti raketoinu vaikka ala-aukko ollu ny pari päivää tukossa. Melkein yhtä hitaasti nousee, kabiinin lämmitys imenee niin paljon lämpöä. Ala-aukko lienee merkittävin, se yläaukko taitaa olla aika sekundääri
Kai sieltä ylä-aukostakin sitä ilmaa kohtuu määrä menee :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #25 : 09.10.2014, 13:42:45 »
Kai sieltä ylä-aukostakin sitä ilmaa kohtuu määrä menee :pomo:

Ala-aukosta muistaakseni esteetön pääsy kennoille, vain muutama ripa siinä aukossa ja aukko ylipäänsäkin aika iso. Yläaukkohan on tiheään rivoittu paksuilla rivoilla. ei ole avointa alaa paljoa ja taita ilmakin huonosti tuosta huilata
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #26 : 09.10.2014, 15:58:57 »
Ala-aukosta muistaakseni esteetön pääsy kennoille, vain muutama ripa siinä aukossa ja aukko ylipäänsäkin aika iso. Yläaukkohan on tiheään rivoittu paksuilla rivoilla. ei ole avointa alaa paljoa ja taita ilmakin huonosti tuosta huilata
Tuosta kuvasta katsottuna taitaa tosiaan tuo ala-aukon tukkiminen olla tehokkaampaa, kuin pelkkä yläpuoli 8)


Tuohon V70 mkII saa nykyään valmiiksi askarreltuja viimasuojia (jostain syystä ei ollut aikaisemmin saatavilla?).
Hinnaltaan pidin kohtuullisena.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/11212/s70_v70/maskisuoja-volvo-v70-2001-2007
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #27 : 09.10.2014, 16:36:21 »
Tuohon V70 mkII saa nykyään valmiiksi askarreltuja viimasuojia (jostain syystä ei ollut aikaisemmin saatavilla?).
Hinnaltaan pidin kohtuullisena.
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/11212/s70_v70/maskisuoja-volvo-v70-2001-2007

Voi hitto minkä näköinen :2funny:

Eikö sitä voisi vaan vaihtaa ehjän termostaatin, niin ei olisi lämpenemisongelmia? Syylärissä ei normaalisti kuitenkaan kierrä vesi ennen, kun moottori on riittävän lämmin, joten viimasuojan teho perustunee välijäähdyttimen läpi kulkevan ilmavirran rajoittamiseen ja sitä kautta imuilman lämpenemiseen. Toisin sanoen vapaastihengittävässä moottorissa viimasuojasta ei ole mitään hyötyä ja turboautossakin aika vähän ???

Yllä oleva kirjoitus perustuu siis omaan mielipiteeseen, eikä sillä ole välttämättä faktojen kanssa mitään tekemistä :)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #28 : 09.10.2014, 17:03:53 »
Voi hitto minkä näköinen :2funny:

Eikö sitä voisi vaan vaihtaa ehjän termostaatin, niin ei olisi lämpenemisongelmia? Syylärissä ei normaalisti kuitenkaan kierrä vesi ennen, kun moottori on riittävän lämmin, joten viimasuojan teho perustunee välijäähdyttimen läpi kulkevan ilmavirran rajoittamiseen ja sitä kautta imuilman lämpenemiseen. Toisin sanoen vapaastihengittävässä moottorissa viimasuojasta ei ole mitään hyötyä ja turboautossakin aika vähän ???

Yllä oleva kirjoitus perustuu siis omaan mielipiteeseen, eikä sillä ole välttämättä faktojen kanssa mitään tekemistä :)
Kumminkin tyylikkäämpi, kuin monet pahviviritykset ;) Miksi ehjä termostaatti pitäisi vaihtaa?
Miksun sanaa luotan kumminkin pikkaisen ;)
Se ilma mitä kulkee syylärin läpi, jäähdyttää myös moottoria, koska ilma virtaa konehuoneen läpi, tällöin moottorissa kiertävä vesikään ei lämpene riittävästi.
Moottorin toimii paremmin lämpöisenä, kuin viileänä.
Kylmällä ilmalla siis on suotavaa käyttää jotain estettä syylärin edessä, mikäli lämpö ei riitä.  Volvoltakin taitaa olla tulossa saataville noita peitteitä lähiakoina.
Toinen ehkä isompi syy on, että se alasuoja estää ilmastoinnin lauhduttimen kulumista suola/hiekkakylvyltä ;)
Tästä kuvasta huomaa, että alaosa on järjestään kennoissa läjässä, joka ajan kanssa alkaa vuotamaan!
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Viimasuoja D5 volvoon
« Vastaus #29 : 09.10.2014, 17:09:20 »
...niin, ja se uusi termari estää hyvin sen lumipölyn leijailun?? :2funny: :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Carcom Oy  Ateho