Olen noita projektijuttuja lukiessa huomannut, että moni maalaa osia spraymaaleilla. Noissa osissa olisi kuitenkin huomattavasti parempi normaali automaali tai joku muu 2K maali, siis maali ja kovettaja sekoitetaan juuri ennen maalausta ja ohennetaan myös sopivaksi. OK, nyt moni sanoo ettei ole ruiskua ja taitoa. Mutta kuitenkin se pikkukompura on monessa tallissa ja kuumailmapuhallin, enää tarvitaan ruisku. Niitä saa jopa alle satasen, parilla sadalla saa niinhyvän, että maalaa vähän muutakin kun pikkuosia. Harjoittelemalla oppii maalaamaan niitä pikkukamoja helposti ja värinhän voi sitten valita minkä haluaa. Desi maalia ja kovike maksaa 2-3 kymppiä, ohentimeksi menee tinneri ainakin pikkuosissa ja ruiskun pesu kunnolla on tietysti tärkeää. Vesiohenteisen värimassan pesu ruiskusta on helppoa vedellä. Ruisku kestää harrastajalla isätä-pojalle, kun purkaa ja pesee aina huolellisesti sen. Kunnon maalin etu on se kestävyys, hyvin putsatut ja hiotut osat ja tartunnaksi vähän hiomapohjamaalia vaikka ja alumiinille happopohjamaali, niin harrastajan konehuone, jarrusatulat yms. on unelmahieno ja kirkaslakkaa voi heittää päälle niin kiilto on varmaa. Ja kestää pesua. Maalaus vinkkejä voi rohkeasti kysellä vaikka automaalareilta ja maalikaupoista. Rohkeesti kokeilemaan. (Kuumailmapuhallinta olen käyttänyt osien lämmitykseen ennen maalausta, jos on viileä talli ja tietysti kuivatukseen sitten kun on maalattu)