Unohda Amrif. Siellä oikominen tapahtuu kuminuijalla hakkaamalla. Ja välillä kestää montaa kk että saadaan valmista.
Voin lämpimästi suositella, 4-sarjan kokemuksella, L-Weldiä Lappeenrannassa. Toki pk-seudulta jotuu laittamaan MH;lla paketin menemään, mutta työjälki on priimaa. Tuolla työkalut on tehty vanteen oikomiseen ja niitä osataan käyttää.
Tarvittaessa hitsataan vaikka uutta reunaa ja hiotaan niin, ettei korjausta edes huomaa. Ja hyvin kestävät käyttöä.
http://www.l-weld.fi/vanteet.html
Hinta riippuu vaurion koosta, mutta sanotaan että sadalla eurolla oiotaan jo todella solmussa oleva yksilö.
Edit: L-weld ei tosin maalaa eikä puhalla vanteita, jos nyt kaivataan vain sitä.
Lähtökohta vanteiden korjaukselle on se että jokaisessa vanteessa on kanttarin jälkiä reunoissa, yhdessä todella paha, lähtenyt reunaa kunnolla kanttarin mukaan. Lisäksi jokaisesa on pientä "kuplimista" maalipinnassa. Suoruudesta ei osaa sanoa muuta kuin että eivät ainakaan vispaa tai täristä ajossa. Jokaisessa on hieman painoja, mutta ei hirvesti.
Pitäisi siis saada kanttareiden osumat korjattua (uutta reunaa hitsaamalla), puhallus ja maalaus. Toki myös mahdollisesti oikominen, jos niissä heittoa havaitaan.
Hintataso on sellainen, mikä kovasti kiinnostaisi tietää tuollaiselle hommalle. Käytettynä kun vanteet ostin (joissa 5mm pinnalla olevat kumit) 250€:lla, niin tuleeko korjauskulut jo uusien hintaiseksi. Ainoa syy oikeastaan miksi haluaisin korjauttaa nuo vanteet, on se että ne on volvon orkkis vanteet.
Toiset alut on myös volvon orkkikset, mutta paljon paremmassa kunnossa, joskin nekin vaatisivat käsittelyn, että olisi hienot.