Autodiagnoosi  Carcom Oy

B234 jakopäästä

  • 24 Vastauksia
  • 13688 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
B234 jakopäästä
« : 27.04.2011, 09:11:31 »
Moro!
Ajatuksena korvata automaattikiristin mekaanisella. Käykö tuo motonetin VAG/VOLVO kiristin tuohon nokka pyörien alapuolelle? Eikös tää ole just semmoinen epäkesko yhden pultin alle? Entäpä mikä hihna ja mulla on siis B234 alakerta käytössä ja siellä öljypumpun vieressä alhaalla on yks ohjain rulla ja imulaipan kohdalla toinen.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #1 : 27.04.2011, 13:12:00 »
Vastaan tähän osaan minkä tiedän.

Huom B234 -> 16V DOCH

Ainakin 8v alakerran kanssa ja 16v hatulla on käytetty menestyksekkäästi tuota VAG epäkeskokiristintä.

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #2 : 27.04.2011, 16:39:03 »
Ok kiitoksia. Kävin ostaa ton vag kiristimen ja löytyy siis volkkarin 16v moottorista 8v pyörä oli liian kapea b234 hihnalle, josta tulikin seuraava ongelma... Toi automaattikiristimen hihna 167 hammasta ja pyöreä hampainen on 3-4 hammasta liian pitkä. 16v moottoriin myydään myös 164 hampaista manual säätö hihnaa mutta se oli kantti hihna!? Onko muka 16v moottoria kanttihihnalla?
Mistähän mahtais löytyä hihna tuohon...
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #3 : 27.04.2011, 17:42:56 »
Ok kiitoksia. Kävin ostaa ton vag kiristimen ja löytyy siis volkkarin 16v moottorista 8v pyörä oli liian kapea b234 hihnalle, josta tulikin seuraava ongelma... Toi automaattikiristimen hihna 167 hammasta ja pyöreä hampainen on 3-4 hammasta liian pitkä. 16v moottoriin myydään myös 164 hampaista manual säätö hihnaa mutta se oli kantti hihna!? Onko muka 16v moottoria kanttihihnalla?
Mistähän mahtais löytyä hihna tuohon...

Pyöreä hampainen se hihna on manuaali- ja automaatti kiristeisessä vain pituudessa eroa tuo 3 hammasta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #4 : 27.04.2011, 18:07:30 »
Jaaha täytyy palata motonetin tiskille, toihan kävis sitte justiin!
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

hevonen

  • Vieras
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #5 : 27.04.2011, 19:16:46 »
Huom B234 -> 16V DOCH
Juu, tiedän. Menin helppoon vaan tuossa rullan nimityksessä. Ihmettelinkin tuota epäkeskoa... Poistetaan turhana. :D

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #6 : 04.05.2011, 16:46:22 »
Pyöreä hampainen se hihna on manuaali- ja automaatti kiristeisessä vain pituudessa eroa tuo 3 hammasta.

Nyt on sitten niin että 16v moottoria on ilmeisesti myös kanttihihnalla mekaanisen kiristimen kanssa!
Kävin tänään Volvolta hakee innoissani lyhyempää 16v hihnaa. Pettymys oli suuri kun hihna oli samanlainen motonetin hihnan kanssa, 164 hampainen kanttihihna.
Tätä hihnaa siis myydään -89 ja vanhempiin 16v moottoreihin.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #7 : 04.05.2011, 17:31:18 »
Mikäs kantikas hihna kävisi 8v alakerralla ja 16v kannella
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #8 : 05.05.2011, 16:37:41 »
Nyt on sitten niin että 16v moottoria on ilmeisesti myös kanttihihnalla mekaanisen kiristimen kanssa!
Kävin tänään Volvolta hakee innoissani lyhyempää 16v hihnaa. Pettymys oli suuri kun hihna oli samanlainen motonetin hihnan kanssa, 164 hampainen kanttihihna.
Tätä hihnaa siis myydään -89 ja vanhempiin 16v moottoreihin.

ei ole mahdollista :idiot2: koska oma b234f kone on -88 ja manuaali kiristimellä ja ei varmaan ole kantikkailla hampailla tai olen sokea ja pyöreähampaisen hihnan ovat antaneet tiskiltä ja muistakin varaosaliikkeistä kun sen olen 5 kertaa vaihtanutkin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #9 : 06.05.2011, 06:12:35 »
No tämä tieto olis kyllä mun kannalta parempi, löytyis hihna... Ihmetyttää mikä on sitte tuo hihna mitä tarjoavat ihan volvolla? Näin itse ruudulta että kyseessä on 16v moottori ja hihna ei käynyt edes hammasjaoltaan kun nokkapyörä oli mukana? Mites italian B204? Onko tässä minkälainen hihna?
Xuppo, mistä varaosa liikkeestä tuo oikea hihna löytyy tai olisko ihan varaosa numero tallessa?
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #10 : 06.05.2011, 13:46:17 »
No tämä tieto olis kyllä mun kannalta parempi, löytyis hihna... Ihmetyttää mikä on sitte tuo hihna mitä tarjoavat ihan volvolla? Näin itse ruudulta että kyseessä on 16v moottori ja hihna ei käynyt edes hammasjaoltaan kun nokkapyörä oli mukana? Mites italian B204? Onko tässä minkälainen hihna?
Xuppo, mistä varaosa liikkeestä tuo oikea hihna löytyy tai olisko ihan varaosa numero tallessa?
Kaikki 16v vinokoneet ovat pyöreällä hihnalla, ja tuo vuosimalliero on sitten automaatti/manuaalikiristimessä, taitaa vaihtua jossain 1990 paikkeilla. Muut romut jakopäässä ovat samat, eli rattaat ja hihnan profiili.

Pentassa 146 hampainen hihna, B230 lohko väliakselilla ja 2x nokkapyörät. 146 hampainen hihna ja epäkeskokiristin
Automoottoreissa 16v lohko öljypumpulla, 2x nokkapyörät ja 164/167 hampainen hihna riippuen kumpi kiristin.
Automoottoreissa lisänä vielä termostaatin kohdalla "lisärulla" rauhoittamassa hihnan väpätystä, kun öljypumpun rattaan etäisyys imunokasta on suurempi kun B230 8v lohkossa väliakselin ja imunokan.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #11 : 06.05.2011, 21:01:03 »
No tämä tieto olis kyllä mun kannalta parempi, löytyis hihna... Ihmetyttää mikä on sitte tuo hihna mitä tarjoavat ihan volvolla? Näin itse ruudulta että kyseessä on 16v moottori ja hihna ei käynyt edes hammasjaoltaan kun nokkapyörä oli mukana? Mites italian B204? Onko tässä minkälainen hihna?
Xuppo, mistä varaosa liikkeestä tuo oikea hihna löytyy tai olisko ihan varaosa numero tallessa?
Italian b204ft/gt koneessa on sama jakopää kuin automaatti kiristimellä olevassa b234f koneessa.
Ainakin AD, osaset ja hämeen auto ovat täällä jyväskylässä antaneet mulle oikean hihnan.
yritän kaivella sen varaosanumeron kunhan käyn talillilla.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #12 : 08.05.2011, 22:01:53 »
No nyt on oikea hihna :)

Kävin motonetissa muita juttuja hakemassa ja kysyin vielä kerran hihnaa B234 säädettävälle kiristimelle ja tuli oikea. Kumma juttu se Volvon tarjoama mutta nyt projekti otti suunnan taas eteenpäin! On muuten aika tiukka asentaa toi 164 hampainen hihna VAG kiristimen kanssa joutuu rullan laittaa vasta kun hihna on paikallaan.

Kiitos vastauksista ja pään raapimisesta :)
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1518
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #13 : 09.05.2011, 22:08:01 »
No nyt on oikea hihna :)

Kävin motonetissa muita juttuja hakemassa ja kysyin vielä kerran hihnaa B234 säädettävälle kiristimelle ja tuli oikea. Kumma juttu se Volvon tarjoama mutta nyt projekti otti suunnan taas eteenpäin! On muuten aika tiukka asentaa toi 164 hampainen hihna VAG kiristimen kanssa joutuu rullan laittaa vasta kun hihna on paikallaan.

Kiitos vastauksista ja pään raapimisesta :)

Ei pääse ainakaan hihna hyppimään hammastuksen yli vaikka kiristin sattuisikin hieman löystymään :)
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B234 jakopäästä
« Vastaus #14 : 11.05.2011, 21:10:52 »
Ei pääse ainakaan hihna hyppimään hammastuksen yli vaikka kiristin sattuisikin hieman löystymään :)
Mulla hyppäs hihna viime kesänä ihan kireeltäänkin yhden hampaan. Huomasin vaan, kun ekaks oli tehot tallella, seuraavassa lähtökiidossa ei enää jaksanut (vene) vaikka ahdinkin oli pelissä. Kampuralta oli hampaan hypännyt.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy