RallyBaron  Samppasport

200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 877 Vastauksia
  • 373059 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #840 : 26.03.2022, 20:21:58 »
Mistä näitä saa ja mihin hintaan?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Neverbe4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #841 : 28.03.2022, 17:43:24 »
Multa saa ja tuo alatukivarsipari puslaversiona 650 euroa.
Ylätukivarsipari puslaversiona 250-300 euroa.
Rallysystems ja rallyracen kautta järjestyy puslat/uniballit ja iskarijousipaketit.
Jos haluaa pinnoitteen/värin niin se lisää hintaa pikkaisen.
Miracle Team 242R-project
With Falken & Koni

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Volvo 240 alusta
« Vastaus #842 : 27.05.2022, 12:56:22 »
Morotus. Jos unohdetaan ilma-alustat, coil overit ja tolppien ja jousien katkomiset yms... niin mikä on hyvä iskari/jousipaketti 240 Volvoon? Madaltua vois ehkä korkeintaan sen 30mm. Tai pysyä normi korkeudella sitten. Kertokaa, mitenkä olis esim. tuo Bilstein b6 - 40 mm? Siis joku valmis paketti.

Kiitos

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 240 alusta
« Vastaus #843 : 27.05.2022, 13:45:45 »
Konin sportit ja perus madallusjouset on ollu ihan hyvän tuntunen paketti, jos vakioon verrataan. bilsteineistä ei ole kokemusta.

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 alusta
« Vastaus #844 : 27.05.2022, 14:11:59 »
Onko millaiset jouset kyseessä?

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #845 : 27.05.2022, 16:15:53 »
Mulla on edessä gaz säädettävät iskarit sekä lesjön madallusjouset. Noi iskarit on itse mitattuna 0,5cm orkkista lyhyemmät. Laskee noin 30mm keulaa. On ihan hyvän tuntunen ajossa ja ero vakioon on huomattava.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #846 : 28.05.2022, 18:31:23 »
Jos laittaa Koni Sportit ja Leesjöön - 35mm jouset, niin meneekö mettään? En halua kivikovaa alustaa, mutta en myöskään halua että pyörä tai mikään muukaan ottaa kiinni mihinkään.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #847 : 29.05.2022, 20:02:40 »
Jos laittaa Koni Sportit ja Leesjöön - 35mm jouset, niin meneekö mettään? En halua kivikovaa alustaa, mutta en myöskään halua että pyörä tai mikään muukaan ottaa kiinni mihinkään.
Uskoisin, että se on sellanen paketti mitä olet hakemassa. Myös noi Gaz iskarit ovat varmasti hyvät tuohon.

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #848 : 30.05.2022, 18:34:24 »
Aiheuttaakohan noin mieto madallus 30-35mm mitään toimenpiteitä raidepäiden ja panhard tangon suhteen?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #849 : 30.05.2022, 19:15:20 »
Aiheuttaakohan noin mieto madallus 30-35mm mitään toimenpiteitä raidepäiden ja panhard tangon suhteen?
Ei tarvi mitään modata viellä noilla, mutta aurauksen ja camberin tarkistus ei tekis pahaa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #850 : 31.05.2022, 05:53:42 »
Mä laitoin omaan 244 Lessin madallussarjan ja akseli meni n. 6mm sivuun.
Tein itse säädön panhardiin 20mm kierteestä ja mutterista.

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #851 : 03.06.2022, 09:31:18 »
Lueskellut tässä näitä juttuja ja kovin moni moittii, että tuolla Lessjöforssin - 35mm sarjalla takapää tippuu liian alas suhteessa etupäähän. Mitäs lääkettä tähän on löytynyt? Tuntuu hölmöltä ostaa matalampi jousi ja sitten kumminkin laittaa korotuspalaa jousen ja tukivarren väliin. Kuinka paljon sitä takapäätä on pitänyt korottaa takas? Onko sinne takapäähän turha ostaa lyhyempää iskariakaan?

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #852 : 04.06.2022, 10:57:03 »
Mulla omassa takana farkun kuormajousi. Sen kun lyhentää sopivaan mittaan niin saa ihan jämäkän ajolleen. Lesjön takajousessa ongelmana tulee helposti jousen pehmeys. Jos on yhtään kuormaa kyydissä niin perä roikkuu.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #853 : 04.06.2022, 15:44:44 »
Pystyykös sitä jousen löysyyttä kompensoimaan säädettävällä iskarilla? Onko se kuormajousi progressiivinen? Voisin kuvitella että jos on, niin tarvitaanko se koko jousen mitta sen jousen toimintaan? Mutta jos se kerran toimii niin sitten se toimii. Teoria ja käytäntö ovat kaks eri asiaa.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2022, 16:43:10 kirjoittanut Dasse510 »

Poissa Dasse510

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: 200-srj alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #854 : 09.06.2022, 13:56:31 »
Perataan nyt tämäkin vaihtoehto lävitte.
Eli Volvo 240 GLT. Alustat näissä näyttää ainakin silmämääräisesti matalammilta ja ryhdikkäiltä. Mitä eroa on esim Volvo 240 GL alustaan?
Käykö GLT alusta GL koppaan heittämällä? Patruuna tolppaan jne...
« Viimeksi muokattu: 09.06.2022, 14:01:44 kirjoittanut Dasse510 »

 

KL-varaosat  Race.fi