Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Dragrace 142 B230+HX60 -> Dragrace Amazon

  • 429 Vastauksia
  • 156592 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #300 : 11.09.2021, 09:15:20 »
onneksiolkoon  onko nyt maailmanennätys vakio 530 kannella  :)
Tämä ois kiva tietää.   :D


Tää on kyllä parasta harrastusta tällä foorumilla ei voi ku hattua nostaa :)
onneksiolkoon  onko nyt maailmanennätys vakio 530 kannella  :)

Kiitos.  :)

Eilen tosiaan ajettiin Kauhavalla neljä vetoa. Ensimmäisessä meni lähtö sutimiseksi ja nelosen tulppa särkyi loppupäässä. Siitä ajaksi 10.5s. Laitettiin uusi tulppa paikalleen ja heti jonottamaan seuraavan lähtöön josta ajaksi tuo 9.7s. Kolmanteen lähtöön rata oli parantunut sen verran, että nosti vähän keulaa ja hyytyi siihen, tästä ajaksi 10.4. Viimeiseen lähtöön nostin lähtörajoittimen 6900rpm. Tämä tuntui parhaalta lähdöltä, mutta ei mennyt ku 9.8s. Molemmissa ysillä alkavissa 60ft 1.4 ja loppuja 230km/h. Joku ongelma meillä on moottorissa. Rötää kuulemma vedossa, eikä tahdo käydä tyhjäkäyntiä. Enskesälle voimakansi kiinni ja vähän muita pieniä muutoksia tulossa.

https://youtu.be/cpCZrNbOJIY


TMu Photography oli ottanut hienoja kuvia.







« Viimeksi muokattu: 30.10.2021, 15:21:34 kirjoittanut pete881 »

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #301 : 13.09.2021, 10:00:17 »
Onneksi olkoon kympin alituksesta! Tuosta on hyvä jatkaa -22 kaudelle.

Näin sen ekan 10,5 vedon katsomosta, ysin ajat myöhemmin meni ohi.

Oliko tuttu se toinen 142 missä oli 164 keulaswappi? Olikohan kans vinokoneella vai millä. Mielenkiintonen päivä jo sinällään ku samalla tontilla oli kolme 142 turboa  8)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #302 : 13.09.2021, 17:05:14 »
Onneksi olkoon kympin alituksesta! Tuosta on hyvä jatkaa -22 kaudelle.

Näin sen ekan 10,5 vedon katsomosta, ysin ajat myöhemmin meni ohi.

Oliko tuttu se toinen 142 missä oli 164 keulaswappi? Olikohan kans vinokoneella vai millä. Mielenkiintonen päivä jo sinällään ku samalla tontilla oli kolme 142 turboa  8)

Kiitokset.

Ilmeisesti oli Boostin auto. Varsin asiallisen näkönen kampe ja näytti olevan menohaluja. T6 taisi olla pellin alla. Oliko tämä kolmas sun auto? Olitko ajamassa? Itse en muita volvoja nähnyt.

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #303 : 13.09.2021, 19:58:52 »
Ai se vois olla boostin, härskin näkönen pirssi.

Joo mä olin kans 142lla, mutta auto aidan toisella puolella. En uskaltanu ajaa Kauhavan radan porteista sisään M46lla.

Pannaas loppuun sun autosta kuva niin ei mee ihan ohi aiheen koko viesti.


V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #304 : 17.09.2021, 07:05:44 »
Juu mun laite.  Ei siinä kyllä 142:sta ole kuin peräpelti.
 6s häkki, T6, TH400,Ford 9` 

 


 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2190
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #305 : 17.09.2021, 11:52:42 »
Ei näköjään ollut vielä seurauksessa tämä, vaikka monet kerrat lukenut topiccia, otetaas siis seurantaan! Tuo vakio 530 ja korkea ysi kyllä hämmästyttää, kyllähän sieltäkin toki tavaraa läpi menee lähemmäs 4 kilolla  O0 :D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #306 : 13.11.2021, 18:12:34 »



Nostettiin tänään hattu pois, niin näkee missä kunnossa moottori on. Yllättäen ei löytynyt vieläkään mitään halkeamia lohkosta, vaikka vähän epäilin että vois olla halki. Öljytkin oli pysynyt hyvänä, vaikka koko kesän ollut samat öljyt koneessa. Näköjään oikeasti iso ero kun e85 moottorissa käytetään oikean luokituksen öljyä. Ennen tähän on pitänyt vaihtaa öljyjä lähes jokaisen ajopäivän jälkeen. Sylintereissä on muutamia melko syviä naarmuja, koska on ajettu ilman ilmansuodatinta, mutta ei me naarmujen takia aleta lohkoa vaihtamaan. Kansi kun saadaan koneistuksesta niin käydään penkissä katsomassa mitä siinä on voimaa. Sliksit pitäisi laittaa myös tilaukseen.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #307 : 13.11.2021, 18:35:31 »
Millä öljyillä tällä on ajettu?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #308 : 13.11.2021, 18:40:42 »
Millä öljyillä tällä on ajettu?

Tämä kesä Champion racing pro 10W-60 ja tätä ennen Valvoline vr1 20W50.
« Viimeksi muokattu: 13.11.2021, 18:42:53 kirjoittanut pete881 »

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #309 : 19.11.2021, 22:38:29 »
Onkos tässä vehkeessä vielä vakiomännät *W-> vai onko mulla menny pahasti jotain ohi :idiot2:

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #310 : 20.11.2021, 09:18:34 »
Onkos tässä vehkeessä vielä vakiomännät *W-> vai onko mulla menny pahasti jotain ohi :idiot2:

Ei sentään. Wisecot on ollut muistaakseni 2018 vuodesta asti.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #311 : 03.12.2021, 21:25:41 »
Kannen kävin hakemassa viimeviikolla St Heikkilältä. Kovasti oli muuttunut siitä kun sen sinne jätin. Nokassa on nyt nostoa 14.6mm ja venttiilit 40/48. Isommat kupit ilman säätöpaloja ja ilmeisesti jousipainetta riittävästi. Syöpymät oli hitsattu kuntoon ja kanavat hierottu hyväksi. Palotilatkin oli pinnoitettu nätin näköiseksi. Huomenna meinasin auton kasailla, mutta jäin vielä miettimään tuota jakopäätä, kun on niin hengettömän oloinen tuo vakio remmi. Onko näissä käytetty jotain muuta jakopäätä, vai vieläkö laitetaan nippuun tuolla vakiolla kanttihampaisella?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #312 : 03.12.2021, 21:29:50 »
Leveä pyöreähampainenhan se vaihtoehto on jos haluaa kestävämmän jakopään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #313 : 04.12.2021, 06:37:02 »
Hihnaksi esim 123 hampainen 27mm leveä Nissan/Dacia/Renault 1,5dci:n hihna.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: Dragrace 142. B230 8v+ Hx55"pro"
« Vastaus #314 : 04.12.2021, 16:58:52 »
mullon se leveä pyöreähampainen ja alkuunhan sen linjauksessa oli ongelmia nyt kun se on selätetty nii paketti on toiminu loistavasti.
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

 

Ateho  Elekma