Ei ole vielä mennyt rikki ,mutta kovalla käytöllähän tuo on , kun sähköllä ajaessa juuri muuta lämmönlähdettä ei ole. Pätkäajossa se sammuu ja käynnistyy koko ajan.
Kyllä se webasto kylmällä ilmalla pätkäajossa (alle 10km siirtymiä) käy ja käynnistyy/sammuu ihan yhtä paljon perusdieselissäkin (jos siis automaattinen toiminta valittu valikosta). Toki sitten yli 10km siivuilla diesel autossa moottorikin alkaa lämpiämään ja saattaa sammuttaa webaston mitä D6:ssa ei tapahdu olettaen että ajaa sähköllä.
Mutta yleisesti ne hyvin lyhyet käyttöjaksot aiheuttaa ongelmia, mutta vastaavasti ei-hybridissä.
Itse pidän pääsääntöisesti webaston pois käytöstä kun ajelut pääosin sellaisia 2-4 km siirtymiä ja lähtö lämpimästä/lämmitetyllä autolla.
Aina muuten harmittaa dieselin katku tallissa jos unohtaa kytkeä webaston pois hyvissä ajoin ennen talliin ajoa (aika harvoin tosin unohtuu). Seuraavaksi ajattelin testata Nesteen My Dieseliä, jos pakokaasuhaju olisi miedompi.
En muuten usko, että normaalilla akkulaturilla voi huijata webaston toimintaa. Eiköhän ohjelma tarkastele type2 latauskaapelin kytkentää ja sieltä tulevaa virtaa ehtona webaston pysäköintilämmitystoiminnolle (siis sinun autossa).
Sallitaanko sinulla firman parkissa siis Defa tyyppisen lohko+sisätilalämmittimen käyttö? Voithan asentaa pelkän sisätilapistokkeen ja sisälämmitin. Toki sekin jotain maksaa.