Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V70 iskarin yläpää

  • 42 Vastauksia
  • 28689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #30 : 26.01.2020, 14:21:57 »
Noniin, vaihdettu sekä kumi, että laakeri. Ja molemmat koiranluut. Kumi oli halki, laakeri ei pyöriny ja koiranluut lopussa.
Sinne iskarin alapäähän ei enää Biltema riittäny, joten onneks ajoin TI-halliin nosturille. Pitkä vääntövarsi olkapäälle ja jalloilla ylös, nii aukes. Samalla todettu nämä jousenpuristimet varsin jämäköiksi ja niissä on tuo lukitussalpakin.
Summa summarum, ei menny yhtä helpolla ku autodocin videossa ja haavekuvat paalaimen käynnistysnapin painamisesta kävivät välillä mielessä :)
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1221
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #31 : 02.02.2020, 18:24:49 »
Torstaina kuului etupäästä semmonen kunnon "pammmmm", eli jäi jousi soimaan. No, selkeesti tuli nyt toiselta puolelta toi ääni ja sen jälkeen kolinat muutenkin. Rattia hitaassa vauhdissa kääntäessä narinaa ja kolinaa.
Oli myös toisen puolen kumi ja laakeri lopussa. Sekä jousi poikki alhaalta...  Eli jos ne äänet on pidempiä ku pelkkä "klonk" ja jää selkeesti soimaan vaikka ihan vaan alle sekunniksi, niin tarkista jousten kunto. Nyt oli jousi lähteny kääntymään lautasella vinoon ja paljon ei olis tarvinu ku se olis tullu yli. On ollu siitä katkoskohdasta päätellen jo pidempään noin, enkä oo ajossa huomannu.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #32 : 25.05.2022, 14:08:25 »
Etuiskarit ja kumilautaset vaihdettu mut vänkärinpuolen jousi ei asettanut hyvin ylempään kumilautaseen. Varmaan kymmenen kertaa ruuvasin jousipuristimet eri paikoista mut aina jousi jää ylhäältä könölleen. Liekkö jousi asettuu ajan kanssa kun painoa ja ajoa päälle?

Ohjaus on tosi kevyt ja ei kuulu ylimääräisiä ääniä. Ratti on pari senttiä oikealle vinossa suoraan ajaessa.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #33 : 25.05.2022, 14:24:12 »
Mulla se jousi asettui kyllä mut sit kun tähtiruuvia loppukiristi piti olla tarkkana että se jousen asento ei muutu samalla. Käytin liimauspuristinta siinä apuna sit. Kyl se pitäis saada siihen kumilautasen uraan just eikä melkein.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #34 : 25.05.2022, 14:31:44 »
Mulla se jousi asettui kyllä mut sit kun tähtiruuvia loppukiristi piti olla tarkkana että se jousen asento ei muutu samalla. Käytin liimauspuristinta siinä apuna sit. Kyl se pitäis saada siihen kumilautasen uraan just eikä melkein.

Minkälaiset kumit laitoit, olisko noi vahvistetut kumilautaset helpompi asentaa?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #35 : 25.05.2022, 14:34:05 »
xc90-kumit Motonetista, ne urat ainakin oli just vastaavat kuin autossa olleessa kumissa. Tolpan pitää näyttää suht suoralta ja hyvin muodostuneelta ja varsinkin sen kumin liitännän laakeriin. Saattoi olla Febin ne motonetin kumit.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #36 : 25.05.2022, 16:04:10 »
xc90-kumit Motonetista, ne urat ainakin oli just vastaavat kuin autossa olleessa kumissa. Tolpan pitää näyttää suht suoralta ja hyvin muodostuneelta ja varsinkin sen kumin liitännän laakeriin. Saattoi olla Febin ne motonetin kumit.

Näyttää muuten ok mut tuo iskarinpää jotenkin könöttää:

https://drive.google.com/file/d/1_bXtcNXbYDwh0beY_tqfhPB21kPl50oT/view?usp=sharing
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #37 : 25.05.2022, 16:09:43 »
Onks kuvaa koko tolpasta, miten jousi asettuu iskariin nähden
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #39 : 25.05.2022, 19:28:14 »
Luulen että toi on ok jos kerran ajossakin testattu ja tosiaan mukautuu
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #40 : 25.05.2022, 19:49:32 »
Luulen että toi on ok jos kerran ajossakin testattu ja tosiaan mukautuu

Ajossa ei ilmaantunut muuta ihmeellistä kuin hiukan oikealle vinossa oleva ratti ja auto hieman rauhaton.
Voiko alapään camber-säätö vaikuttaa niin paljon että ratti olisi vinossa?
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #41 : 25.05.2022, 19:58:57 »
Luulisin mut itsellä noi etutolpat ei muuttanut rattia, ajoin kyllä suoraan suuntaukseen. Jos toi kumi istuisi laakeriin huonosti, niin kääntelyssä sen luulisi huomaavan ensin
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 747
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 iskarin yläpää
« Vastaus #42 : 28.05.2022, 16:21:34 »
Ehheh, alkoi narisemaan tämä tolppa.. Liekkö yläpään kumilatautanen meni jo nyt rikki.
Itseasiassa äsken siirsin vaan asutonvaunun paikasta toiseen ja tässä tulos.

Vielä siis kerran kaupoille ostamaan vahvistetut kumit ja jumpata tolppa irti.. Ei ole todellista.  ::)
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

 

RallyBaron  Samppasport