Kulkukoira  Proturbo

Vielä "lastutuksesta"

  • 7 Vastauksia
  • 2571 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vielä "lastutuksesta"
« : 29.10.2015, 16:26:01 »
Ajattelin ,että on ollut juttua moottoreiden eri tehoista ja ,että ne on saatu muuttamalla moottorin ohjausta esim. 163hv olis sama kone kuin 185hv vain eri moottorin ohjaus. Ja 185hv olis sama kuin 205hv tuli mieleen jos koneet ja laatikko kestää tehojen noston niin miten on esim. D5 205hv: "lastutuksen "kanssa jos tehot nousee 235hv: maan niin kestääkö autom. laatikko 500nm väännön mukisematta  ::) koska en ainakaan tiedä ,että olis valmiina jo noilla tehoilla olevaa !
« Viimeksi muokattu: 29.10.2015, 16:27:56 kirjoittanut zombiland »

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1697
  • www.vrcf.fi
Vs: Vielä "lastutuksesta"
« Vastaus #1 : 29.10.2015, 16:32:57 »
Jos ei älyttömästi käytä sitä vääntöä, niin kestää. Omassa -07 D5:ssa on nyt 214/525 penkitettynä.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa zombiland

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 370
  • www.vrcf.fi
Vs: Vielä "lastutuksesta"
« Vastaus #2 : 29.10.2015, 20:29:08 »
Jos ei älyttömästi käytä sitä vääntöä, niin kestää. Omassa -07 D5:ssa on nyt 214/525 penkitettynä.
  Joo, niin varmaan ! Eniten se ala vääntö askarruttaa,mikä rassaa laatikkoa eniten !

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Vielä "lastutuksesta"
« Vastaus #3 : 29.10.2015, 20:48:34 »
163 ja 185 hv moottoreissakin on eroja ja 185 ja 205hv on isojaki eroja, mm 205hv on tuplaturbo... mutta kestää laatikot ku välttää ihan   äärimmäistä rääkkiä. yleensä lastun tekijät rajaavat alhaalta vääntöä juurikin tuon laatikon vuoksi, sillä alaväännöllähän se juuri kuolee
 
LH&ostrich

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 715
  • www.vrcf.fi
Vs: Vielä "lastutuksesta"
« Vastaus #4 : 29.10.2015, 22:34:00 »
Mulla olisi tarkotus hakea ensi viikolla omaan kulkineeseeni Rican Stage 2 ohjelmointi. Auto on D5 215hp ja luvataan melkoiset 275hp / 536Nm. Toivomus on että automaatti kestää väännön  :P

Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1697
  • www.vrcf.fi
Vs: Vielä "lastutuksesta"
« Vastaus #5 : 30.10.2015, 06:50:09 »
Noissa laatikoissa ja niiden ohjelmoinneissa kans eroa. Oma on mielestäni kierroslaatikko. Kun laittaa lisää kaasua, niin mielellään heittää pienempää vaihdetta.  Esim. 2010 XC60 polestar ohjelmalla pitää 1400rpm ja vääntää sieltä lähtien.
Olen yrittänyt opettaa tuota, mutta ei opi.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12509
Vs: Vielä "lastutuksesta"
« Vastaus #6 : 30.10.2015, 07:15:25 »
163 ja 185 hv moottoreissakin on eroja ja 185 ja 205hv on isojaki eroja, mm 205hv on tuplaturbo... mutta kestää laatikot ku välttää ihan   äärimmäistä rääkkiä. yleensä lastun tekijät rajaavat alhaalta vääntöä juurikin tuon laatikon vuoksi, sillä alaväännöllähän se juuri kuolee
Mutta jos vertaa näitä ennen 205hv malleja. Saman vuoden dieselit on aina mekaanisesti samoja. D5 ja 2.4D moottorit siis :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Vielä "lastutuksesta"
« Vastaus #7 : 30.10.2015, 11:12:16 »
voi kyllä hyvinki olla, muistelen vaan deran maininneen että ois joitain eroja suuttimissa tms, toki aika kultaa muistelot :)
LH&ostrich

 

Kulkukoira  Proturbo