Futurez  Kulkukoira

Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä

  • 7 Vastauksia
  • 2703 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Auto on 940 B230FK 1995, kansipahvi, termari ja vesipumppu just vaihdettu. Autossa alkuperäinen termospullon näköinen Ardic-bensalämppäri joka kyllä tuntuu toimivan, ongelma on seuraavanlainen:

Nappasin bensa-ardicin päälle ja totesin että lämmitin sammui lyhyen (n.2min) käynnin jälkeen ja sen lisäksi ylävesiletkussa oli TODELLA voimakas paine, letkut kovat. Paisarin korkin avaamalla vapautin paineet pois.
Kerran aiemmin ampunut syylärin oikeasta päädystä anturin tulpan irti ja nesteet mäelle..

Kysynkin nyt olisko jollain heittää vinkkiä mistä alkaa vikaa etsiä..?
-Kiertovesipumppu, vaikuttaisko tuolla tapaa jos sökö?
-Ardicin pesä hajalla ja siitä syystä paineistaa..?
-Mikä voisi moisen nesteenkiertohäiriön/paineen nousun aiheuttaa?

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä
« Vastaus #1 : 15.01.2016, 21:47:24 »
Vesipumppu suurella todennäköisyydellä.

s73

  • Vieras
Vs: Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä
« Vastaus #2 : 16.01.2016, 09:02:19 »
Ilmaa siellä on jostain syystä.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä
« Vastaus #3 : 16.01.2016, 09:31:57 »
Tai sitten vaan korkki rikki.
Sen korkin pitäisi tasata paine johonkin tiettyyn tasoon, olisikohan ollut 0,75bar tjsp.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä
« Vastaus #4 : 16.01.2016, 21:06:49 »
Tai sitten vaan korkki rikki.
Sen korkin pitäisi tasata paine johonkin tiettyyn tasoon, olisikohan ollut 0,75bar tjsp.

1.5bar turboissa
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä
« Vastaus #5 : 16.01.2016, 23:51:41 »
Eio korkkivika, vaan vesi ei kierrä lämmittimessä jotenka se kiehauttaa sen tilkan mitä siellä on ja lämpövahti sammuttaa lämmittimen. Kiertovesipumpun kyllä kuulisi jos se kävisi, ja se käy aina kun kellosta on virta painettuna päälle + tietty jälkituulettelun ajan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä
« Vastaus #6 : 25.01.2016, 14:10:53 »
Ongelma aiheutui jumiutuneesta kiertovesipumpusta, saattoi pyöriä hetken mutta jumahti jossain vaiheessa. Seurauksena TVS:n kuvailema nesteen kiehahtaminen.
Uusi yleismallin pumppu tilalle ja sehän toimii kuin ajatus  :)

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940:n bensa-Ardic, kova paine järjestelmässä
« Vastaus #7 : 25.01.2016, 21:43:45 »
Ne kiertovesipumput kannattaa sitten asentaa moottoriosa ylöspäin, oon useita rikkoutuneita vaihdellut kun ne tiivisteet aina hitusen hikoaa glykolia läpitte niin jos moottori on alapuolella niin se valuu moottoriin ja moottori täyttyy sillä makealla klähmällä mikä jumittaa hiilet ja moottori hyytyy.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Samppasport  Futurez