Autodiagnoosi  Carcom Oy

LH2.4 EZK Wasted Spark eli Hukkakipinä

  • 15 Vastauksia
  • 11271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
LH2.4 EZK Wasted Spark eli Hukkakipinä
« : 11.02.2016, 14:04:45 »
Yhdistetty TVSn ja Tonin aiheet hukkakipinästä, molemmissa hyvää tietoa.

Näistähän on aika ajoin puhetta että vakio jakajasytkässä ei paukku riitä ja toisaalta EZK:hon ei saa suorasytkää. No, ei saa juu, mutta hukkakipinä on "the next best" ja semmosiahan saa. Arvelin tässä kuitenkin perustaa ketjun aiheelle, koska näitä kuitenkin jo ihmisillä on ja ymmärtääkseni käytännössä kaikki hukkakipinämodit mitä näihin on eri paikoissa myyty on eri versioita tästä samasta buchka-modista. Kiinnostaisi hieman ihmisten kokemukset aiheesta, itselleni olen moista vasta harkinnut ja suunnitellut, mutta toistaiseksi mennään vielä jakajalla ja katsotaan tuleeko sen kanssa jotain ongelmia. Tahtoisin kuulla ainakin mitä oli kokoonpano aiemmin, mitä ongelmia ilmeni ja milloin, ja miten asiat muuttuivat. Myös käytetyt puolat ja vahvistin olisi hieno kuulla.

Kertauksen vuoksi:
Esimerkiksi täältä voi tilata itselleen suoraan tuon syttykorttimodin(facebook-linkki-varoitus!), hintaan 65 dollaria postitettuna (11.2.2016 hinta) eli ihan kohtuuden rajoissa, näkyy jotkut myyvän näitä kalliimmallakin. Samalta kaverilta saa myös esim vilkkureleeseen lisäpalikkaa jolla vilkun "tönäisy" saa aikaiseksi 3 vilkautusta ja mitä kaikkea hassua custom-osaa löytyykään. :D. Ja täältä löytyy turbobricksin keskustelut kun tuota hukkakipinäjudeemia on kehitelty ja jotakin rakennelmia joita kyseisellä ratkaisulla on toteutettu.

Arvelin eristää tämän omaksi aiheekseen irti LH-virityskeskustelusta, tämähän kuitenkin on eri asia kun modauksen kohteena on EZK  :P.

Tähän ei sotketa megaa tai mitään muutakaan vaihtoehtoista ohjausta
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 08:52:31 kirjoittanut Acke »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: EZK ja hukkakipinävermeet (Buchka Spark, linkki jne)
« Vastaus #1 : 11.02.2016, 14:54:45 »
Minuakin kiinnostaisi kuulla  kokemuksia näistä. Tonilla ja Puliuk0lla taitaa olla hollantilaisen BTI:n setit, jotka ovat vähän kalliimpia.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: EZK ja hukkakipinävermeet (Buchka Spark, linkki jne)
« Vastaus #2 : 11.02.2016, 15:08:29 »
Eikö Tonilla ole oma versionsa, josta taitaa olla parikin eri evoluutiota?  ???

Rupeaa hinnat olemaan näissäkin niin alhaisia, että vois hyvinkin omaan ritsaan harkita asentavansa. Ei tarvis ainakaan jakajankansia ja pyöriöitä enää vaihdella.

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: EZK ja hukkakipinävermeet (Buchka Spark, linkki jne)
« Vastaus #3 : 11.02.2016, 15:29:24 »
Mä mietin ja että olisko tohon omaan laittanu muun remmontin yhteydessä. Ku en oo ollenkaa vakuuttunu tosta jakasta, vaikka kaikki uutta ja hyvää kamaa onkin.

Mutta kun vielä ei ainakaan oo sen suuremmin tietoa/kokemusta näistä tihkunu, niin en "uskaltanu" alkaa laittelemaan...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa paasikivi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: EZK ja hukkakipinävermeet (Buchka Spark, linkki jne)
« Vastaus #4 : 23.02.2016, 14:39:42 »
Minä tilasin piirikortin naamakirjan linkin kautta ja loput:  http://www.topautoosat.fi/

Tossa osanumeroita, jos niistä olis vaikka jollekulle hyötyä:

Beru 0040401026 ( Bosch 0 227 100 200)
Bosch 1 237 000 039 
Bosch 1 287 013 005
Bosch 0 221 503 407

Onhan toi suorasytkä(vaikkakin hukkakipinä) ihan eri planeetalta virranjakajaan verrattuna.


Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: EZK ja hukkakipinävermeet (Buchka Spark, linkki jne)
« Vastaus #5 : 23.02.2016, 21:07:15 »
Itsellä oottanu tuo hukkakipinä modi jo puol vuotta asennusta+ että sais aikaseks hankittua puolan ja päätteen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: EZK ja hukkakipinävermeet (Buchka Spark, linkki jne)
« Vastaus #6 : 05.04.2016, 19:54:47 »
Minuakin kiinnostaisi kuulla  kokemuksia näistä. Tonilla ja Puliuk0lla taitaa olla hollantilaisen BTI:n setit, jotka ovat vähän kalliimpia.

Puliuk0lla toimii loistavasti, eli sen olemassa oloa ei edes huomaa mistään muusta kuin konepellin aukaisemalla.

Ainoa asia joka pitää muistaa on se, että sytkä pääte pitää laittaa johonkin muualle kuin turbon puolelle tai moottorin päälle, nimittäin sille tulee pian hiki ja se kuolee kuten venäläinen kilpasaunoja.

Orkkispaikka on sinällään oikein loistava, vaikka sen vuoksi vähän piuhajumppaa tuleekin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
LH2.4 Wasted Spark eli Hukkakipinä
« Vastaus #7 : 24.03.2017, 00:26:55 »
3-4 vuotta ajellut Hukkiksella ilman ongelmia. Ei ole katsurikaan sitä varmaan tajunut  :)
« Viimeksi muokattu: 25.03.2017, 10:52:23 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: LH2.4 Wasted Spark eli Hukkakipinä
« Vastaus #8 : 24.03.2017, 00:58:31 »
Kaverin 240 just tein ton hukkis modin ja auto tuntuu lähtevän jopa vähän herkemmin käymään ja käy kyllä hyvin.  :)

Omaan 240 kanssa hukkis tulossa, mutta ajattelin koittaa kauanko VAG 032 905 106B hukkis kestää ezk latausaikoja..

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 Wasted Spark eli Hukkakipinä
« Vastaus #9 : 24.03.2017, 10:28:30 »
Mitä piirejä noissa käytetty? 

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH2.4 Wasted Spark eli Hukkakipinä
« Vastaus #10 : 24.03.2017, 17:28:14 »
BTI hollannista tekee noita kortteja johtosarjalla ja valmiilla liittimillä. Pari kolvausta boxin sisällä, ohjeet saa mukana.

Vissiin Tonikin BTI:n korttia käyttänyt buchkan jälkeen?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ

Poissa Egez

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: LH2.4 EZK Wasted Spark eli Hukkakipinä
« Vastaus #12 : 27.03.2017, 11:18:26 »
Mulla on ollut Buchkan boardi kiinni jo 1500km, hyvin on tähän asti pelannut. Väsäilin kiinni ihan harrastemielessä, yhdessä illassa onnistui asennus kun teki johtosarjan valmiiksi. Mulla on 960 sytkäpääte kiinni vakion paikalla, ja vanha roikkuu vieressä irrallaan kierrosluku tietoa varten. Puola on koneen päällä olevassa rosterilevyssä kiinni, alla on 2x yhteen hitsatut M6 jatkomutterit. Toin piuhat EZK purkista läpi EGR pinnejä käyttäen. 240 lohkojakajan piuhat ovat pituudeltaan aikalailla passelit tälläkin setillä.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2017, 11:55:57 kirjoittanut Egez »
245 1992 SE Polar - paalattu
245 1993 GL - Harraste
745 1990 GL - paalattu
945 1998 Classic - myyty

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH2.4 EZK Wasted Spark eli Hukkakipinä
« Vastaus #13 : 27.03.2017, 21:13:12 »
Tässä tuo oma kiinnitys ja Bijlsma Technical Innovationsin romuilla näkemys aiheesta.




Tässä tuo BTI johtosarja:


2015 hinta ollut:

-Plug&Wiring loom, €45,00 including 21% Dutch Tax
-Wasted Spark PCB with connectors, €55,00 including 21% Dutch Tax

Johtosarja menee orkkis sytkävahvistimelle, sitten orkkispuolalle. Puolalle rele mistä repii sen kärjen pois, niin toimii kiekkamittari kivasti.
Eli bolt on muutamaa piuhan kolvaamista ja reiän poraamista EZK:n lukuunottamatta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 157
  • @The_X_Projects -Axe
Vs: LH2.4 EZK Wasted Spark eli Hukkakipinä
« Vastaus #14 : 11.11.2021, 14:32:55 »
Ei kehdannut alottaa uutta aihetta tälle, mutta meneehän tämä kokemuksienkin puolesta  :D
Eli mulla meni ajosta yhtäkkiä launch control päälle, eikä lähde pois. BTI:n kortti ja hukkakipinä.
Piuhat ja katkaisijat katoin ehjäks enkä ole vielä sen syvemmälle asiaan paneutunut. Päällä siis tuo 3000rpm asetus, katkasijasta sen kyllä saa nostettua 4000.
Onko ideoita?

 

Futurez  Kulkukoira