Futurez  Kulkukoira

Harrasteautot

  • 18 Vastauksia
  • 8860 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nupaha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Harrasteautot
« : 09.06.2016, 22:24:40 »


Ei tullut vastaan moista aihetta niin ajattelin laittaa aiheen pystyyn.
Itse olen piiiitkäään haaveillut kesä- / harrasteautosta ja tälle kesää se tuli toteutettua.
Ruattin pualelta tuli haettua Jaguar xkr vm -99. Kilsoja kohtuulliset 127tkm.
Ajatuksena on pitää tuota pitkään ja katsella mitä auton hinnalle tapahtuu piiitkääässä juoksussa. Pääsiskö joskus tienaamaan. Taitaa olla turha haave.

Ps En tiedä miksi kuva tulee aina kahteen kertaan. Kännykkä on kankee....



EDIT Turbo 242: Korjasin kuvalinkityksen.  :)
« Viimeksi muokattu: 29.06.2016, 10:16:41 kirjoittanut Turbo 242 »
Skoda Suberb 2016
BMW 520dsl touring lci
Kesäkissana Jaguar XKR

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #1 : 10.06.2016, 00:47:21 »
Harrasteautosta menee myös tämä 242 vaikka voishan tämä olla myös projektipäiväkirja. Miiteissä on käyty ja hemmoja nähty vaikka nyt vietetty vanhuksen kanssa hiljaiseloo.

Harrasteena nyt on välttää turha auton kuluminen, joten saapi maata kuivassa tallissa. Leiman esteenä ei ole kuin kaasarin kunnostaminen, mutta sen ei ole tän päivän asia. Ainoat visuaaliset muutokset on alalippa ja homemade kiekkamittari. Takavalot on uusittu kun vanhat oli parhaat päivänsä nähneet ja samalla maadotukset laitettiin paremmin kun göötteborissa.

Alustaan on tullut päivitystä sen verran, että lesjön jouset ja uudet kaasut joka kulmaan.

Kuviahan on monikin jo nähnyt mutta uusille käyttäjille on tuossa:

http://s21.photobucket.com/user/lassimies/library/242x?sort=3&page=1

Tarkoitus on tehdä tästä kesäauto. Pukissa odottaa B23 kone. Kannesta ei ole vielä hajua mutta ainakin K-nokka on varalla. M46 laatikko myös löytyy omasta takaa.

Tämä on pitkän ajan harrasteajoneuvo ja osia on on paljon omasta takaa paljon. Korihommia ei ruosteen osalta ole liiemmälti.

Aika näyttää kuinka hommat etenee. Pientä osatarvettä aina on mutta katsotaan ajan kanssa.
V70 TDI

Poissa p131

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
    • Automatic Overdrive
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #2 : 13.06.2016, 21:14:49 »
Kävin Aman ja kärryn kanssa sortilla. Viereen sattui työkalu joka kelpaisi mulle harrastekäyttöönkin: Dodge Dakota vaihtolavalaitteilla! Kuski kehui laitetta näppäräksi ahtaissa porttikongeissa :)



Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #3 : 23.06.2016, 12:24:01 »
Varsinaiseksi harrastepeliksi ex-temporee hankittu Classic Range, tosin nyt vähän projektina. Näissähän on aina vähän hitsattavaa.



Toinen saaristolais-biili. Oravannahkakaupalla hankittu Rover 2000TC, tämä tarviaa jo vähän enemmän hoivaa mutta ei ole pahasti mätä.



Sit tämä kaverin -75 Valtteri joka ei siis ole minun, mutta paljon olen sekaantunut ja välillä auto ollut täälläkin maanpaossa.
Valtterin takana rymyVolvo joka on ollut jo vuosia jumittuneena aika purettuun statukseen, tullu kerättyä vähän liikaa kaikkea. :)


« Viimeksi muokattu: 23.06.2016, 12:25:48 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #4 : 23.06.2016, 17:02:25 »
Aikanaan vaihdoin V40 T4 2001 käyttöauton 1995 ikäiseen Lancia Delta HPE:hen. Suomessa näitä ei ole edes kymmentä noin viisi voi olla liikenteessä. 2012 tuotu Saksasta. Ostin itse 1/13 Ostaessa näytti tältä.




Autoa on rakenneltu ajanmyötä pikkuhiljaa. Viimeisen parivuotta se on seissyt ja edistynyt hyvin hitaasti erinäisten syiden vuoksi.

Autolla en ole ajanut kuin maximissaan n. 5000km on hajonnut voimansiirto, sen kun korjasin hajosi moottori ja sen lisäksi koppa paljastui läpimädäksi. Nyt on koppa korjattu ja auto on tässä kunnossa.







Eli turvakaaret sisällä kori on sähköjä lukuun ottamatta riisuttu atomeiksi. Olisi tarkoitus tässä kasata kojelauta paikalleen, maalailla aukot ja kaaret jotta saa sisältä nippuun.

Voimansiirto toistaiseksi muuten vakio mutta on laatikossa Quaifen torsen lukko, tulee lyhyemmät välitykset bacciromanolta. Uudet vetarit. Kytkimeksi tulee mallisarjan ahdetun 230mm massalevy 30% jäykemmällä asetelmalla.
 
Alustaan kaikki tulee uutta. Bc racing br + säädettäviä tukivarsia, urataanipuslat joka paikkaan. Eteen D2 6pot satulat ja 305mm levyt taakse vakio 225mm levy 1pot satuloilla (uudet)

Moottori tehdään ihan viimeisenä 2.0 16v vapari (139hp) tavoite n. 250hp

Koriin teen itse kun siihen asti päästääb. Diffut, canardit, siipi ilmanottoaukot ym mitä tarvii. Pohja paneloidaan suoraksi. Tulee valkoiseksi + martini teippaus.

Sisusta. 2 kuppipenkkiä, 6pistevyöt, sammutin, turvatankki ja kamera

Tuossa kai oli pikku priiffi tulevasta. :)

Toivottavasti testi valmis 2018 kesällä.

http://maxxxed.kuvat.fi/kuvat/Autot/Lancia+Delta+HPE/
« Viimeksi muokattu: 23.06.2016, 17:06:12 kirjoittanut Maxxxed »
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Pekuli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • 66 duett ajossa ei museossa
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #5 : 01.12.2016, 03:29:12 »
Itellä harrasteautona
Volvo duett 66 korjataan mitä korjataan ajossa 12kk.toisena buick special 58
66 duett ajossa ei museossa.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #6 : 01.12.2016, 13:49:53 »
Mulla harrasteautona Volvo 142 -72.

Edit:
+142 -70.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017, 17:53:25 kirjoittanut hukka »
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #7 : 03.12.2016, 18:45:58 »
Harrasteautoja löytyy 244 ja 242, ei puuttuis kun innokas harrastaja niin valmistuiskin joskus  :2funny:

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #8 : 15.12.2016, 03:38:53 »
Noita ohimeneviä ja ei-niin-tärkeitä projekteja tulee ja menee, mutta tässä nyt tän vuoden aikaansaannos:

-Datsun 180b(810) vm.1978
Ollut suvussa/itsellä melkoisen kauan jo, kuitenkin 2000-luvun alusta lähinnä seissyt. Aina ollut esteenä lähinnä tilojen puute, mikä nyttenkin kyllä vaivasi(omaa tallipaikkaa kun ei vieläkään ole, niin joutuu touhuamaan porukoiden pihalla/navetan päädyssä).
Auto on tosiaankin "juosten kustu", tavoitteena olikin lähinnä antaa pikainen elvytys autolle. Reilussa parissa kuukaudessa tämä tosiaan tuli touhuttua yksin töiden jälkeen ja viikonloppuisin, meinasi kunto sekä mielenterveys pettää.  :D
Tuossa ajassa tuli tehtyä melko mittavat ruostevauriot, tekniikka, jarrut, sähköjä, sisustaa, alustaa, maalaus jne.

Liikenteeseen ei kuitenkaan vielä saatu, ei paljosta jäänyt kiinni. Nyt vain odotellaan pitkä ja kylmä talvi, jos sillä ensi kesänä kruisailtaisi  8)



EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #9 : 28.02.2017, 20:49:04 »
^ Miun pitäs käyä hakemassa 140Y kotipihaan, jahka lumet häviää, oottamaan uutta tulemistaan. Viimeks ollu viime vuoskymmenellä leimattuna...
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #10 : 01.03.2017, 17:39:32 »
Tällainen on nyt viimeiset 10 vuotta ollut kesäautona. Ajettu 72tkm, viime kesänäkin huimat 50km eli katsastukseen ja takaisin. Alkaa olla jo niin läpikäyty että meinaa innostus loppua, mutta taas toisaalta kertaakaan ei ole katsastuksessa hylätty ja aina lähtee nöyrästi avaimesta käyntiin... Tokko tuota osaisi enää olla ilmankaan :)


Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #11 : 09.03.2017, 14:23:51 »
Tämmönen ollut 15 vuoden ajan....
Kutos koneella,tarkoitus olisi ostaa 360 v8 ja rakentaa se maltillisesti johonkin 400 hevosen tietämille ja samalla joutuu uusimaan vaihteiston,perän ja jarrut.
Projektia hidastaa lähinnä motivaation puute ja 56000tkm työmatkat vuodessa,ettei tuolla voi työmatkojakaan ajaa ja aikaa ei ylimääräiseen kruisailuun ole. Muutaman kilometrin työmatkoja tuolla ajaisi mielellään,nyt tuo reilu 1000km viikossa työmatkoja tulisi liian kalliiksi ajaa,eikä nuo ajo-ominaisuudetkaan vastaa nykypäivää.Ainakaan rattiin ei tuolla voi nukahtaa  ;D



Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #12 : 09.03.2017, 17:37:47 »
Harrasteautona nyt vajaanvuoden ollu wartburg 353 :D pelastin appiukon kuusen alta jossa oli seisonut yli 20 vuotta.

Tässä alkaa näyttää jo paremmalta

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #13 : 09.03.2017, 20:14:47 »
Tämmönen ollut 15 vuoden ajan....
Kutos koneella,tarkoitus olisi ostaa 360 v8 ja rakentaa se maltillisesti johonkin 400 hevosen tietämille ja samalla joutuu uusimaan vaihteiston,perän ja jarrut.
Projektia hidastaa lähinnä motivaation puute ja 56000tkm työmatkat vuodessa,ettei tuolla voi työmatkojakaan ajaa ja aikaa ei ylimääräiseen kruisailuun ole. Muutaman kilometrin työmatkoja tuolla ajaisi mielellään,nyt tuo reilu 1000km viikossa työmatkoja tulisi liian kalliiksi ajaa,eikä nuo ajo-ominaisuudetkaan vastaa nykypäivää.Ainakaan rattiin ei tuolla voi nukahtaa  ;D


Ei kai näillä vanhuksilla mitään totista arkiajoa kannattaisi ajella? Mulla on vähän semmoinen ajatus että nämä tämmöiset on jo ruuhkavuotensa ajaneet ja nyt vanhoilla päivillä kulkisi vain valittuina päivinä. Toki kukin tekee omallaan mitä haluaa, ei sillä...
Mulla toi Classic Range on ajateltu just sellaiseksi että sitä ei enää kiusattaisi päivittäisessä ajossa, jo senkin takia että mittavat peltityöt aiheuttaa jonkinmoista säästävän käytön ajatusta.
Toki näissä bensakrematorioissa polttoaineen hinta vs paine lompakossa ohjaa säästävään käyttäytymiseen.  :buck2:

Kaverilla tommonen vanha, -75, Plymari 360 PS:lla. (ylempänä kuvakin) Ei sillä kovin paljoa ajella kun ryystää bentsiiniä niin maan perusteellisesti.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2017, 20:17:20 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Harrasteautot
« Vastaus #14 : 09.03.2017, 23:15:55 »
Tuohon tekniikka päivitykseen menisi useampi tuhat euroa,siksi tahtoisin ajaa sillä vaikka 30-50 päivänä vuodessa edes työmatkoja kun ei muuten aikaa ole ajella. Jos vain olisi alle 10km työmatka suuntaansa niin hyvin tuolla ajaisi,mutta nyt kun lähempään työpaikkaan on 95km ja kauempaan lähes 150km niin ei tuolla riittäisi rahat ajaa eikä se mukavaakaan olisi.
Ei taas viittisi laittaa autoon kiinni 5000-8000e ja ajaa sillä vain 5 päivänä vuodessa,vieläpä kun paikka jossa auto seisoo on myös 150km päässä kotoa josta se olisi aina erikseen haettava  :D

 

Ateho  Elekma