Kulkukoira  Proturbo

V70 2.0D 2010 nykii

  • 16 Vastauksia
  • 6144 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Jaska-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
V70 2.0D 2010 nykii
« : 18.08.2016, 15:33:20 »
Elikkäs otsikon mukainen menopeli, jolla nyt ajettu 240 tkm on jo muutaman vuoden nykinyt erityisesti kylmänä ja pienillä kierroksilla (noin 1500 tietämissä erityisesti).

Mitään vikakoodeja ei probleemi jätä ja Keskusautohallin arvailujen perusteella autoon on jo vaihdettu EGR, jokin turbon rele/venttiili, välijäähdytin ja pakosarjan tiiviste.

Nykiminen vähenee huollon jälkeen aina hetkeksi, kunnes taas alkaa entistä pahempana.

Ei kellään mitään ajatusta olis, mistä vois johtua?
V50 2.0D -05, V70 2.0D -10 summum

Poissa spoonkiller

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #1 : 20.08.2016, 20:07:05 »
Itsellä ollut samanlaista ongelmaa. 1800-2100rpm nykii tasakaasulla toisinaan voimakkaastikin. Vaihdettu avain vaunulla jo ahtopaineventtiili ja polttoainepumpun liitin. Silti nykii ja avain vaunun kaverit kävivät läppäri autossa kiinni ajelemassa yli tunnin eivätkä mitään huomanneet. Ärsyttävä ongelma :(

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #2 : 22.08.2016, 00:37:46 »
EGR hyvin vahvana epäilyksenä tai jatkuva DPF poltto kun on jäänyt ohjelma jumiin. Kummatkin hyvin tyypillisiä vaivoja noissa pikkukoneissa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jones_v70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #3 : 23.08.2016, 10:34:40 »
Mahtaako liittyä samaiseen ongelmaan? Vai onko ominaisuus, omassa V70 2.0d:ssa kylmänä liikkeelle lähdettaessä kierrosalueella 1500-2000 rpm tuntuu että auto hyytyy/tukehtuu Vaihtaessa Vaihteita vaikka pedaali olis pohjassa. Kierroksia reilusti yli 2000rpm ongelmaa/ominaisuutta vaihtaessa vaihteita ei ole, ja moottorin ollessa lämmin tätä ei esiinny.

Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #4 : 23.08.2016, 11:04:50 »
Mahtaako liittyä samaiseen ongelmaan? Vai onko ominaisuus, omassa V70 2.0d:ssa kylmänä liikkeelle lähdettaessä kierrosalueella 1500-2000 rpm tuntuu että auto hyytyy/tukehtuu Vaihtaessa Vaihteita vaikka pedaali olis pohjassa. Kierroksia reilusti yli 2000rpm ongelmaa/ominaisuutta vaihtaessa vaihteita ei ole, ja moottorin ollessa lämmin tätä ei esiinny.

Oireet hyvin samanlaiset kuin mitä minulla V50 1,6d. Ratkaisua ei vielä ole, selvitellään. DPF pitäisi olla puhdas joten sen polttoja ei tuo varmaankaan ole.

Poissa Jones_v70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #5 : 23.08.2016, 12:18:18 »
Oireet hyvin samanlaiset kuin mitä minulla V50 1,6d. Ratkaisua ei vielä ole, selvitellään. DPF pitäisi olla puhdas joten sen polttoja ei tuo varmaankaan ole.
Sinänsä tuon kanssa pärjää, kunhan muistaa antaa kierroksia enemmän kun kone kylmä. Mutta outoa että kylymänä ei alavääntöä ollenkaan ja meinaa hyytyä,kun kierroksia alta 2000rpm sen jälkeen lähtee kuin telkkä pöntöstä :)

Poissa Api5000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #6 : 23.08.2016, 14:47:02 »
Itselläni on v70 1.6 DRIVe jossa esiintyi tuota alaväännön heikkoutta. Puhdistin ilmamassamittarin siihen tarkoitetulla suihkeella ja auto
 muuttui ihan eriksi. Halpa ainakin kokeilla, motonetissa CRC:n pullo 11,90.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla


Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #7 : 24.08.2016, 10:13:54 »
Itselläni on v70 1.6 DRIVe jossa esiintyi tuota alaväännön heikkoutta. Puhdistin ilmamassamittarin siihen tarkoitetulla suihkeella ja auto
 muuttui ihan eriksi. Halpa ainakin kokeilla, motonetissa CRC:n pullo 11,90.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Täytyy kokeilla. Oliko sellaista yleistä hengettömyyttä vai hetkittäistä tukehtumista?

Poissa Api5000

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #8 : 24.08.2016, 11:40:00 »
Lähinnä liikkeelle lähtiessä tuntui välissä kuin olisi ollut kakkonen päällä. Yli 2000 kierroksen taas pelasi hyvin.
Ilmamassamittarin pinnassa olikin öljyinen pinta joka taas liittynee venttiilikopan huohottimeen joka on haaroitettu tuohon ilmanottoon. Liekö jossain vaiheessa öljyn määrä lisääntynyt dpf polttojen yhteydessä ja sitäkautta päässyt sotkemaan paikkoja. Nyt paikat pyyhitty ja seurannassa.

Mutta jokatapauksessa ihan selkeästi auttoi mittarin puhdistus vääntöön.


Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla


Poissa 1518964

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #9 : 24.08.2016, 12:31:27 »
Ok, no oireet on sitten hieman eri. Meillä on vetoja normaalisti, mutta jos lähtee sellaisella kevyellä pintakaasulla, varsinkin 2 ja 3 vaihteilla, tulee lyhyitä, kevyitä nykäisyjä jossa veto ei ole päällä.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #10 : 24.08.2016, 21:35:51 »
EGR hyvin vahvana epäilyksenä tai jatkuva DPF poltto kun on jäänyt ohjelma jumiin. Kummatkin hyvin tyypillisiä vaivoja noissa pikkukoneissa.
Kerroppas lisää tosta ohjelman jumiin jäämisestä.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #11 : 25.08.2016, 07:19:23 »
Kerroppas lisää tosta ohjelman jumiin jäämisestä.

Ohjelma on jäänyt junnaamaan paikalleen,  jolloin DPF polttoa tehdään aina kun moottorin normaali käyntilämpötila saavutetaan.

Merkkiliikkeen korjaus tuohon vaivaan on uusi ECM. Minun korjaus on DPF poisto. Muita konsteja ei ole.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #12 : 25.08.2016, 21:11:03 »
Ohjelma on jäänyt junnaamaan paikalleen,  jolloin DPF polttoa tehdään aina kun moottorin normaali käyntilämpötila saavutetaan.

Merkkiliikkeen korjaus tuohon vaivaan on uusi ECM. Minun korjaus on DPF poisto. Muita konsteja ei ole.
Ohhoh, toivotaan että oma ei tuollain hullaannu.. Montako on tullut vastaan?
No täytyy ottaa suhun ehkä muutenkin tässä syssyn mittaan yhteyttä niin sillähän siitäkin sitten pääsis..

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2124
  • Tampere - Pori
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #13 : 26.08.2016, 00:22:39 »
Montako on tullut vastaan?

Oikeastaan joka toinen paljastuu tuoksi viaksi.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: V70 2.0D 2010 nykii
« Vastaus #14 : 26.08.2016, 16:56:41 »
Tokko tuosta jää mitään vikakoodeja tai ilmoituksia mihinkään talteen? Keskikulutus varmaan nousee aikalailla ainakin?

 

Futurez  Kulkukoira