Samppasport  Futurez

Miksi ihmeessä Volvo?

  • 39 Vastauksia
  • 10642 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • XC70 2.5T A, V50 T5 AWD M6
Miksi ihmeessä Volvo?
« : 15.10.2016, 03:51:55 »
Koska yllättävän usein täytyy ei-vihkiytyneille (aka. normaali-ihmisille) selitellä miksi hitossa ajan Volvolla, aloitetaan näin pikkutuntien viihteeksi uusi topicci.

Ensimmäinen eli XC70 viime vuonna tuli puoliväkisin vaihdossa G-mersuun josta oli pelkkää käteistä pyytämällä absoluuttisen mahdotonta päästä eroon. Alkuperäinen ajatus oli ajaa sillä talvi ja jobata se keväällä eteenpäin, mutta pari pikkujuttua eli Haldexin pumppu ja mittariston fiksaus synnyttivät idean heittää verraten halpaa autoa nipulla viriosia. Turbo ja pakoputkisto olivat ihan loppu, uusittava joka tapauksessa joten samalla vaivalla do88:lta välijäähy, Finjectorilta suuttimet ja ARD:ltä ohjelma. Lopputuloksena oli ihan liikaa rahanmenoa autoon joka osoittautui ihan järjettömän mukavaksi matka-autoksi, viriteltynäkin pysyi 9l kulutuslukemissa maantiellä ja johon mahtui riittävästi ihmisiä + tavaraa + perään vene-/kelkka-/ym.kärry. Eikä herätä huomiota, mikä suhteellisen tuoreen G-mersun jälkeen oli vain plussaa. Mitä nyt aski leipoi sitten kiinni pari kuukautta virityksen jälkeen, eli lisää rahaa Ruotsin romisosista ja alkuperäisen maallisista jäänteistä koottuun vaihteistoon. Paras puoli tavallisuudessa: sillä voi ajaa kuin pullap*rsesika ilman että kukaan kiinnittää mitään huomiota, se on liikenteessä näkymätön.

Toinen Volvo? Vanhimman tyttären ajokorttiasia on ollut tapetilla jonkin aikaa ja nyt kun vihdoin se aiotaan hoitaa, jostain on ollut taiottava manuaalivaihteinen ei-harrasteauto jossa ei ole on/off-kytkintä ja ziljoonaa hevosvoimaa. Ensin kävi mielessä S40/V40, koska halpuus houkutteli, mutta kun Suomessa ei ollut oikein sopivaa tarjolla oli katsottava Ruotsin suuntaan. Sikamaisen huokea mutta (lopulta yksinkertaiseksi paljastunutta sähkövikaa lukuunottamatta) ehjä V50 saapui taloon pari viikkoa sitten. Ei vähiten siksi että joku amerikkalainen autolehti tuuletti saman korista S40:ä nelivetoiseksi Focus RS:ksi jota (artikkelin kirjoittamisen aikaan) ei muutoin ollut ja että ennakkoluulot Volvoa kohtaan olivat XC:n myötä sulaneet aika tehokkaasti. Ja että tytär halusi mustan auton.

Täytyy todeta että ellei aikoinaan säännöllisesti takapenkkimatkusteltua kaverin faijan 164:a ja joskus 80-luvulla Alastarolla riivattua 240 turboa lasketa, ennakkoluulot olivat todella rankasti pinnassa, käyttöautot lähinnä Audeja ja amerikkalaisia, eikä pellesvensson siltä pohjalta tullut kysymykseenkään. Nyt on tullut jo kahden voimin, enkä menisi vannomaan että jäävät viimeisiksi. Logokalsareihin ja -lippiksiin on vielä matkaa mutta ainoa asia mitä mietin on että miksen ole tullut ajatelleeksi näitä autoja aiemmin.

Tämän voi ottaa tunnustuksesta. Heittäkää oma stoorinne, miksi hitossa juuri sinä menit ostamaan Volvon?

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #1 : 15.10.2016, 05:18:50 »
Ennen kaikkea tilat ja turvallisuus. Vaikka itellä onkin ollu vain vanhempia volvoja niin ei tarvi miettii mahtuuko tavarat kyytiin vai ei. Joku 240 farkkuki vie komeesti sängyn peräänsä ja vaikka olis ihan perus koneella niin vetää traileria perässä.

Kokemukset V40 on vähän erilaiset, ruostuu ihan silmissä samoin kun 850. Tietty jos pitelee kun kipeetä piparia niin kaikki säilyy.

Volvossa on se hyvä puoli, et se on tehty kestämään pohjosen olosuhteita. En lähden vertailemaan sen enempää mut kun vertaa eri automerkkien ajokilometrejä niin Volvo on aika kärkipäässä. 70% kaikista valmistetuista Volvoista on edelleen liikenteessä.

Nää on mun omat kokemukset ja tiedot.
V70 TDI

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #2 : 15.10.2016, 06:00:21 »
Vuonna -87 kun olin kodinkoneliikkeessä apurina asentelemassa silloisia matkapuhelimia (Mobira Talkmania)  autovarustuksella.  Eräs asiakas toi pihaan turbolla varustetun
uuden uutukaisen Volvo 740 (Omistaja oli silloisen  bussiyhtiön johtaja) johon asensin puhelimen. Asiakas sanoi että tuot auton sitten tuonne meidän konttorille, meikäläine kättä lippaan "Juu kyllä Sir".  Sitten kun tuli viemisen aika niin (itsellä kun sattui olemaan Datsun 120Y) Volvolla ajaminen oli kuin toisesta ulottuvuudesta. Suu messingillä mentiin. Kuinka ollakkaa eräässä risteyksessä  oli laitettu paikka-asfalttiksi sellaista sielää bitumia joka oli sateen jäljiltä hieman märkä (ja liukas). En huomannut tätä ja lähtiessä tuli painettua kaasua samalla tavalla pohjaan kuten omassakin (Ratsunissa).  Arvanette sitä hämmästyksen ilmettä kun Vollen perä irtosi hieman sivulle sutien.  Siinä vaiheessa oli Volvo-siemen kylvetty.  Tälläin on joskus pakko saada.   Noh , ei siihen mennyt kuin 25v kun alla oli ensimmäine turbovolvo.  Sitä ennen oli yksi 244 DL ja V70 mk1 ollut. Nyt on menossa toinen Mk II V70 2.5T . Nykyisestä en luovu kuin pakon edessä...
« Viimeksi muokattu: 15.10.2016, 06:03:30 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #3 : 15.10.2016, 09:05:41 »
Olen syntynyt perheeseen, joka on aina liikkunut vain Fiateilla ja Lancioilla. Jokunen Renaulttikin ollut, mutta sukuvika kun suksi ei luista ja FIAT leima otsassa.

2011 päätin olla "järkevä" ja ostaa velalla Fiat Punton. Jahka sitten aikani olin autoa korjannut taukoamatta ja useamman kerran pyytänyt nimim. Huikkoster:lta apuvirtaa ja ties mitä apua, ärähti hänen isänsä
"Jos sulla on kerta rahat vähissä, niin osta tämmönen takavetovolvo (740). Viehän tämä 2l sataselle enemmän bensaa, mutta lähtee talvellakin käyntiin, ei palele, ei ruostu ja varaosia saa sieltä sun täältä ja ovat edullisia".

Nooh, syksyllä 2012 punton kori meni poikki ja alkoi auton etsintä hintaluokassa 800e. Vaatimuksina farmari ja leimaa vähintään puoli vuotta. Aikani jaksoin erilaisia Fiatteja katsoa, mutta kaikissa oli ne perusvaivat (ruostetta, jakopää, taka-akselisto yms).
Sitten ihan vitsillä kokeiltiin Huikkosterin kanssa nettiauton hakuun "Volvo 700/900, 2.3 moottori ja farmari". Löytyi Kouvolasta eräs yksilö, soitto omistajalle. Kertoi autosta mitä tiesi, oli ajanut sillä kaksi vuotta ja vaihtanut tuoreempaan Volvoon, koska akka valitti takavedon pelottavuutta talvella.

Soitto parille tutulle, jotka kävivät auton tarkistamassa ja seuraavana aamuna oltiinkin matkalla kohti Kouvolaa. Sieltä tarttui mukaan 945 vm. 1991. On ollut varmatoiminen ja lämmin auto, nyt vain seisonnassa huollonpuutteen vuoksi (allekirjoittanut laiminlyönyt ylläpidon, koska kakkosautoa täytynyt korjata).

En nyt mikään ylenpalttinen merkkifanaatikko ole, mutta minusta köyhälle hyvä perheauto. Varaosat on tosiaan edullisia ja auto kestävä. Apua ongelmiin saa nopeasti merkin harrastajamäärän vuoksi ja uusia naamoja on tullut tuttavapiiriin.

Perheestä löytyy edelleen Fiat, joka on tällähetkellä liikenteessä. Volvon kattoluukku alkoi vuotamaan, kuten myös lämmityslaitteen hana. Täten sisusta täytyy vaihtaa ja samalla tehdä perustavaa laatua oleva huolto (mm ohjaustehostimen pumppu on loppu). Motivaatio loppui vain, koska ostin osia motonetistä ja jokainen osa on täytynyt vaihtaa uudestaan parempilaatuiseen, samaten tuo *itun viat vienyt aikaa.

Etuvetoiset volvon on myöskin mielestäni mukavia ja hyviä ajaa, mutta eivät aivan niin huoltoystävällisiä mitä nuo vanhat traktorit. Samasta syystä aikanaan ostin 940:in enkä 850:iä.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #4 : 15.10.2016, 09:33:29 »
Omalla kohdalla merkki vaihtui sattumalta tähän S60:seen, kun ranskan maan tuote (406) alkoi väsyä helmoista..

Kriteerit oli:
-Kunnon penkki säätömahdollisuuksilla.
-Ilmastointi.
-Diesel..

Nyt ajettu alkuvaikeuksien jälkeen 100 tkm ja matka jatkuu..

Siksi ajan Volvolla  ELK ELK
« Viimeksi muokattu: 15.10.2016, 09:35:03 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #5 : 15.10.2016, 14:08:22 »
Uudempien perään en täysin varauksetta kuolaa. Omiin tarpeisiin tuo I-koppa V70 on varsin toimiva kampe:

-kantikas muotoilu joka ei katsomalla kulu
-kantikas muotoilu tekee hyvää sisätiloille, ja varsinkin FARMARIAUTON takakontille vaikkei V niin valtavan iso ole
-kantikas muotoilu on helpohko arvioida tiukoissa paikoissa, vaikkakin oman auton mitat olisivatkin sinänsä hallinnassa
-kurakelillä tämä ei sotke kylkiään katonreunaan asti, kuten jotkut munankuori/pölynimurimuotoillut suikulat
-varsin varmatoiminen perusauto, kestää runsaita kilsoja jos yhtään pidetään huolta
-suht simppeli tekniikaltaan, tosin tuo VAG-nokileka ei varsinainen asentajan unelmapakkaus
-kohtuuhintaiset osat, ja niitä saa mistä vaan
-asiallinen ajoltaan, jos tykkää mukavuuspainotteisesta menosta (jos on kunnon pallerot kumitelojen sijaan alla)
-vakiona hyvät, kotleettiselle pohjoismaalaiselle sopivat jakkarat
-lämmitys/ilmastointi ok toiminnaltaan, myös dieselissä tarkenee (tämä toki yksilökysymys, auto/kuski)
-ei ole hanakka ruostumaan
-turvallisuus ollut aina hyvällä tasolla näissä

Listasta ehkä selviää että arvostan autossakin tämmöistä harmaata perusarjesta selvityjää enemmän kuin jotain valokeilassa patsastelevaa pullistelijaa. Hiljakseen puurtaa menemään vaan, vuodesta toiseen.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #6 : 15.10.2016, 14:22:09 »
Joskus ajelin Accordilla vm '90, sen lahottua alle piti saada jotain mielenkiintosempaa ja turvallisemman tuntusta kun Primera... joten alle tarttui tuo 2.5T ja jonkin aikaa sen jälkeen tuo automaattivapari. Vaikka mielessä edelleenkin kolkuttaa joskus takavetonen kutoskoneinen turbotoyota, mutta käyttökulkineena Volvo on aika verraton vehje kun lähtee käyntiin olipa pakkasta tai ei.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #7 : 15.10.2016, 15:01:41 »
Yksinkertaisesti mukavuus ja ajotuntuma.

Olen ajanut kymmenillä autoilla ja silti aina kun istun 960:iin, tuntuu kuin työ olisi loppunut ja lepo alkaa. Ihan sama miten pitkä matka niin olo on rento ja selkä tykkää. Niskatukikin on aivan täydellinen. Pää voi nojata jatkuvasti siihen ja se onkin paras asento ajaa. Senkus vaan loikoilee ratin takana ja vähän määrittää vauhtia ja suuntaa.

Neloskoppaisella golfilla ajoin 1,5v. Penkin muotoilu ei toimi selälle yhtään. 100km ja alkoi vihlomaan.

E60 Bmw 530 sama homma. Selkä menee ihmeelliselle mutkalle. Ei siinä pysty päätä pitämään niskatuessa. Siellä jossain takapenkillä se tuntuu olevan.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #8 : 15.10.2016, 15:20:54 »
Yksinkertaisesti mukavuus ja ajotuntuma.

Olen ajanut kymmenillä autoilla ja silti aina kun istun 960:iin, tuntuu kuin työ olisi loppunut ja lepo alkaa. Ihan sama miten pitkä matka niin olo on rento ja selkä tykkää. Niskatukikin on aivan täydellinen. Pää voi nojata jatkuvasti siihen ja se onkin paras asento ajaa. Senkus vaan loikoilee ratin takana ja vähän määrittää vauhtia ja suuntaa.

Neloskoppaisella golfilla ajoin 1,5v. Penkin muotoilu ei toimi selälle yhtään. 100km ja alkoi vihlomaan.

E60 Bmw 530 sama homma. Selkä menee ihmeelliselle mutkalle. Ei siinä pysty päätä pitämään niskatuessa. Siellä jossain takapenkillä se tuntuu olevan.
Volvolla 500km menee kyllä ilman ongelmia, cruise päälle niin matkan mitta ei haittaa ollenkaan.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 400
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #9 : 15.10.2016, 19:10:36 »
Volvolla 500km menee kyllä ilman ongelmia, cruise päälle niin matkan mitta ei haittaa ollenkaan.
Näin on, Rovaniemeltä Hesaan 9h:ssa eikä tunnu missään.
4-vedosta ei ole kokemusta, mutta edes lumipolanteisella maantielläkään ei kaipaa, menee täysin eleettömästi.

Syystä tai toisesta arvo ei pysy aivan muiden premium-merkkien malliin.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #10 : 15.10.2016, 21:47:30 »
Näin on, Rovaniemeltä Hesaan 9h:ssa eikä tunnu missään.
4-vedosta ei ole kokemusta, mutta edes lumipolanteisella maantielläkään ei kaipaa, menee täysin eleettömästi.

Syystä tai toisesta arvo ei pysy aivan muiden premium-merkkien malliin.

Mekin tultiin 2010 Sallasta Mäntsälään melkein yksillä pe*seillä, Jämsässä käytiin ohikulkumatkalla tuttavilla kaffella. Menomatkalla ajettiin Mäntsälästä Nurmeksen ja Roviskon kautta Kittilään. Koiranhakureissu, mulla selkä lyö kipinää jo vähemmästäkin mutta Voovon jakkarassa voi istua vaikka kuinka. Onhan noita muitakin mukavia matka-autoja mutta aika monessa on penkki jotenkin päin perämoottoria. Muutenkin on ajettu pitkiä päiväreissuja tolla pitkäkatolla, siitäkin se on mukava että vähän väsyneenäkin jaksaa ajella kun auto on niin harmiton menijä. Yks kesä käytiin faijan ja juipin kanssa Mäntsälä-Hki-Kuopio-Hki-Mäntsälä reissu sillai että Kuopiossa käytiin vaan heittämässä läpsäykset ja samantien takas.
Rangessakin on ihan istuttava jakkara mutta esim. pari vuotta sitten ajettu Mlä - Vaasa -Mlä nonstop oli loppumatkasta jo semmoista vääntelehtimistä, Volvossa tämmöistä ei tapahdu.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #11 : 15.10.2016, 22:17:45 »
1-koppa 70 on kyllä parhaat istuimet mun rangalle kanssa. 2-koppa 70 huonoin ja sitten toi 3-koppa tulee ihan liki tasoissa 1-kopan kanssa.

Siksi mulla on Volvo kun oon varmaan vähän tärähtänyt  :2funny: ei vaan, on tullut vuosien varrella kokeiltua Audia ja Opelia mm. mutta kyllä se tuo Volvo vaan on jotenkin kuin kotiin tulis siitä ei pääse mihinkään.

Muita kaverien autoja tulee rassailtua tässä ja kyllä se tuo Volvo on jotenkin looginen rassattavakin, tietysti oppimateriaalia on tullut kerättyä jonkin verran että se auttaa varmasti.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #12 : 15.10.2016, 23:43:24 »
Suunnilleen vuonna 2012 löysin 245 Classicin paikallisella "romuäijällä". Kasvoi sammalta sisällä ja päällä. Tarkoitus oli lainata vähän osia veneen moottorille. Kaveri piti hinata mut kotiin kun asuin lähellä mut p*rkele, muutaman kymmenen metrin päästä Volvo kävikin jo omin voimin.

Omaan pihaan tultuaan ei mennyt kauan ennen kun lipsahti ne kuuluisat sanat "ei tää ny mikään mahdoton projekti oo". Meni esim. koko sisusta vaihtoon ja puolet konehuoneen sähköistä mutta sen jälkeen ajoinkin huoletta pari vuotta. Oli Volvokärpänen purrut niin sanotusti. Möin 245n pois ja vajaan vuoden jälkeen ostin sen takaisin, turbotin ja möin uudestaan pois  :idiot2:

Matkan varrella on tarttunut vähän kaikkea 142sta 940een.

Ainiin, nyt muistin että olihan mulla ennen tätä pari 440:kin mutta niitä ei lasketa  ;D
142

Poissa hq

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • XC70 2.5T A, V50 T5 AWD M6
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #13 : 16.10.2016, 01:41:36 »
1-koppa 70 on kyllä parhaat istuimet mun rangalle kanssa. 2-koppa 70 huonoin ja sitten toi 3-koppa tulee ihan liki tasoissa 1-kopan kanssa.
On muuten ihan älyttömän perskohtainen asia. Ykkös-/kolmoskoppaisessa istumisesta on hetki aikaa eivätkä muistikuvat mitenkään pahoja ole, mutta kakkoskorisella on vedetty jo muutaman kerran 1000km+ suuntaansa kertaistumalla ilman ongelmia. Selkä tuli telottua hurjassa nuoruudessa pahasti ja sen jälkeen muututtua Bayermannin kanta-asiakkaaksi Recarokaupoilla, mutta tuon vessan vakiojakkarat ovat aika kohdallaan. Sopivat siis ainakin pitkälle eikä ihan kukkakeppirakenteiselle äijänköriläälle jopa mainiosti. Subarun pätkäpenkki on omien autojen historiikissa ollut varmaan pahin, XC:n nahkapulkka matkustusmukavuuden kärkisijoilla RS6:n vakiorecaron kanssa. Ihan positiivista ettei tuolia ole tarvinnut heittää varastoon odottamaan ja vaihtaa ergoa tilalle.

V50 on n**k*rimalli eli T-Tec-kankailla ja ilman mitään hilavitkuttimia, muttei sekään pahalta vaikuta, nyt kun asia nousi tapetille. Sillä pisin kertaveto on ollut 300km Ruotsia eli ei about mitään. Pitäisi kait vetäistä kertaluonteisesti Lappiin ja katsoa huutaako selkä hoosiannaa Kajaanin kohdalla.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Miksi ihmeessä Volvo?
« Vastaus #14 : 16.10.2016, 07:21:35 »
Autoilut tuli aloitettua lippalakki-sierralla, jonka jälkeen piti vain löytää nopeasti ja halvalla varma peli alle. Muutamaa kävin nurkilla katsomassa ja silloin 945 oli olevinaan niin kauhea laite että se piti ostaa jo ihan senkin takia. Hiljalleen tutustuminen paikallisiin harrastajiin ja havainto siitä että näitähän on saatavilla turbomalleinakin ja niin oli sielu menetetty.  :2funny:

Sittemmin ei muita ole ollut, Volvoja kylläkin toista kymmentä noin 5,5v sisään. Enimmäkseen turbomalleja ja pari etuvetodieseliäkin seassa ihan käytännön syistä. Ei kai tuota muillakaan autoilla osaa enää ajaa...

Tuohon ykköskopan penkkien ylivertaisuuteen yhdyn kyllä täysin. Omalla S70 TDI:llä ei ollut mikään ongelma tuollaiset +300km sivu päiväreissut. Nykyinen S80 ei istu lapaseen ihan niin hyvin noin yleisesti ajoasennoltaan ja tuntumaltaan mitä ykköskoppainen x70.
« Viimeksi muokattu: 16.10.2016, 08:00:45 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo