RallyBaron  Samppasport

Uusien 90-sarjalaisten ongelmat

  • 157 Vastauksia
  • 77604 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #135 : 26.11.2021, 20:05:02 »
Uutena V90 omistajana ei näköjään päässyt paria viikkoa pidemmälle ennen ensimmäistä murhetta. Vasen takavalo alhaalta pimeänä. 80tkm mittarissa.
Yleinen vika alkupään V90 autoissa
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=124669.0
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa veli.ekholm@pp.inet.fi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #136 : 29.11.2021, 11:37:27 »
V90 cross country 2018  ovien sähkölukot eivät avaudu kun pakkasta yli 10 astetta. Kuulee selvästi etteivät lukkojen solenoidit vedä ja ovet pysyvät lukossa. Joskus kaikki pimeänä, joskus joku toimii. Onko muilla ollut tätä ongelmaa, ja miten on korjattu  ?
Entinen auto XC70 jossa  lukot toimivat aina pakkasista riippumatta . Muuten tämä V90 hieno auto ajaa ja muutenkin, mutta tuo vaiva on erittäin kiusallinen.

Paikalla VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6860
  • Kaikkee sitä...
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #137 : 29.11.2021, 12:56:25 »
Kyllä tuo on ihan yleinen vika. Lukkoja vaihdettu uusiin goodwillinä.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=129761.0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa arraparra

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #138 : 06.12.2021, 07:47:10 »
Ihan yleisellä tasolla kysymys koskien V90 (miksei myös muidenkin volvojen) viimeistelyä, lähinnä ulkoisten osien istuvuutta toisiinsa nähden, koskien välejä/rakoja konepellin ympärillä, takaluukun asemointi kattoprofiilin nähden?

Itse huomasin asian kun kerrankin pesin käsin, että esim konepellin ja keulaosan välinen rako edessä on huomattavan paljon erillaisempi toisella puolen (konepellin etummaisen kulman kohdalta katsottuna)? Samoin takaluukku on toiselta puolelta ylempänä, huomaa kun vertaa luukun pintaa katon pintaan.

Onko tälläinen ihan normaalia, vai pitääkö tässä alkaa epäilemään mahdollisia kolarikorjauksia, joita ei kuulemani mukaan ollut? Auto on ruotsintuonti, ja ei siis ihan tarkkaa historiaa tiedossa. Vuoden -17 peli.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #139 : 06.12.2021, 09:42:23 »
Ihan yleisellä tasolla kysymys koskien V90 (miksei myös muidenkin volvojen) viimeistelyä, lähinnä ulkoisten osien istuvuutta toisiinsa nähden, koskien välejä/rakoja konepellin ympärillä, takaluukun asemointi kattoprofiilin nähden?

Itse huomasin asian kun kerrankin pesin käsin, että esim konepellin ja keulaosan välinen rako edessä on huomattavan paljon erillaisempi toisella puolen (konepellin etummaisen kulman kohdalta katsottuna)? Samoin takaluukku on toiselta puolelta ylempänä, huomaa kun vertaa luukun pintaa katon pintaan.

Onko tälläinen ihan normaalia, vai pitääkö tässä alkaa epäilemään mahdollisia kolarikorjauksia, joita ei kuulemani mukaan ollut? Auto on ruotsintuonti, ja ei siis ihan tarkkaa historiaa tiedossa. Vuoden -17 peli.
Ei ne ihan täydellisesti istu aina uutenakaan. Jos on kovin isoja eroja, niin joku osa voi olla pois paikaltaan tai huonosti säädetty. Yhdessä V70:ssä otti uutena takaluukku kiinni puskuriin, kun puskuri ei ollut mennyt asennuksessa paikalleen. Värieroja on myös. Puskurimuovit maalataan ilmeisesti eri paikassa kuin peltiosat.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa -Aki-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #140 : 06.12.2021, 12:01:54 »
nyt kun muutaman vuoden asunut maalla ja ajo on hiekkatie / pöllyävää lunta huomattavasti enemmän kun koskaan ennen.. niin edellinen auto audi a4 avant oli hieman helisemässä jäätyvien jarrujen?/vanteiden kanssa. Kerran kävi hinausauto pamauttamassa perän auki

niin olin hieman odottavalla kannalla onko tuon volvon kanssa sama ongelma.. kakkosauto V50 -12 - ei ole moista ongelmaa ollut mielestäni

nyt lumet kun tuli ja pöllyää huolella niin huomasin että takajarrulevyn jarrukilpi on sellanen "kuppi", ei samallalailla auki kuin eturenkaissa, niin tuo väli pursuaa mustaa jäätä ihan huolella. Väriltään jarrupölyn mustaa mössöä. Vasen puoli kyl paljon vähemmän jäätä ympärillä, pitää hieman kummastella tuota, hirttääkö joku jarru/käsijärru vai miksi niin lämpösenä nuo käy että lumet sulaa tuonne noin tehokkaasti.

foorumia kaivelin niin S80/V70 malleihin on myyty "sian"/"norsun" korvia, jotka ohjaa lumi/hiekkapöllyä pois takavanteilta....  Tuo varaosanumero ei ainakaan V90:seen ilmoittanut sopivuutta
https://usparts.volvocars.com/p/42901476/30714564.html

en nyt ole vielä isommin ollut ongelmissa tuon kanssa, neliveto onneksi ehkä pamautta perän helpommin auki kun etuvedolla. Mutta siis etukäteen vähän selvittelen :)

en nyt tätä laske ongelmaksi, mutta ehkä vaan ominaisuus mihin pitää sopeutua. Tietty veemäinen ravistelu yms sitten kun ilmenee, tai muut jämähtämiset pihaan :/

Saa vinkata myös sopivaa työkalua vanteiden sisäreunan "skrapaamiseksi" , audia naputtelin pahimmillaan ruuvarilla ja vasaralla, noh, liisari .. eikä kärsinyt :)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #141 : 06.12.2021, 14:48:22 »
Värieroja on myös. Puskurimuovit maalataan ilmeisesti eri paikassa kuin peltiosat.

Mun käsittääkseni se muovi on pakko maalata erilailla kuin pelti. Jos ne vetää vaan yhtäaikaa samalla maalilla yli ne jää eri väriseksi. Erikseen maalaamalla (eri maalilla?) ne saadaan aika samanväriksiksi, mutta taas ajan kanssa ne haalistuvat hieman erilailla.

Poissa Inso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #142 : 15.12.2021, 16:16:34 »
Uutena V90 omistajana ei näköjään päässyt paria viikkoa pidemmälle ennen ensimmäistä murhetta. Vasen takavalo alhaalta pimeänä. 80tkm mittarissa.

Mikä vm? Omasta 2017 rek 2018 käyttöönotetusta, 115tkm ajetusta meni, "takaseisontavalo" häire tuli ruutuun. Kyllä kaikki valot paloi ku käynnisti uusiksi ja ei vikailmotusta, varmaan ainakin menossa sitten. 800e kustannusarvio, nyt kysellään vielä mitä sanoo rintajouppi, kun premium turva heille ja 4kk muutenkin sitten ostin.

Aika uskomatonta, että 3v vanhasta menee jo ledit. Laatu ei oo kyllä vakuuttanu, just sain takalukot kuntoon, kuskinpenkin railot kanssa väljät ja pitäis uusia.

Poissa viceguide

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #143 : 28.12.2021, 19:48:24 »
Meni pysäköintitutkan ulvonta 2022 V90:ssä perma-päälle. Loppuu kun pistää virrat pois ja ovet lukkoon, mutta alkaa sitten uudestaan kun ovet avaa. Sanoinko jo, että näissä uusissa softa on karmeaa laatua?

https://youtu.be/1FRblCoM2UE

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #144 : 29.12.2021, 08:16:08 »
Sanoinko jo, että näissä uusissa softa on karmeaa laatua?
Juuri, kun alkuperäinen saatiin kuntoon, vaihdettiin Googlen tekeleisiin, ja taas aloitetaan bugien korjailu >:(.

Poissa viceguide

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #145 : 29.12.2021, 08:30:03 »
Meni pysäköintitutkan ulvonta 2022 V90:ssä perma-päälle. Loppuu kun pistää virrat pois ja ovet lukkoon, mutta alkaa sitten uudestaan kun ovet avaa. Sanoinko jo, että näissä uusissa softa on karmeaa laatua?

https://youtu.be/1FRblCoM2UE

Sinne meni taas Biliaan. Alle 3kk vanha V90 T6, kolmatta kertaa pajalla. On kyllä henkisesti kuluttava laji tämä uuden volvon omistaminen. Toivotaan, että saavat samalla korjattua takaisinkutsun:
--
Volvo Car Corporation on päättänyt suorittaa huoltotoimenpiteen tietyille mallivuosien 2021–2022 Volvo S90, V90, V90CC, S90L, XC60 ja XC40 -autoille.

 

Volvo Carsin tutkimuksissa on todettu, että on olemassa riski antennin suojuksen ja auton korin välisestä raosta. Jos tämä vika esiintyy, se saattaa harvoissa tapauksissa aiheuttaa yhdistyvyyden menetyksen ja ilmoituksen yhdistelmämittarissa (DIM:ssä).

 

Autojen korjaamiseksi Volvo Cars tarkastaa antennin suojuksen ja auton korin välisen raon. Tarvittaessa asennamme antennin suojuksen uudelleen.

 

Poissa jarimink

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #146 : 08.01.2022, 15:04:22 »
Onko yleistä näissä että talvella ajovalopesimet välillä enempi ja vähempi raollaan

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #147 : 08.01.2022, 16:14:44 »
Onko yleistä näissä että talvella ajovalopesimet välillä enempi ja vähempi raollaan
Kuskinpuoli jää ehkä pari kertaa kuussa ulos meidän autossa kesät talvet. En ole jaksanut ottaa paineita asiasta, napsahtaa takaisin sisään kun pesintä työntää hellästi.

Poissa viceguide

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #148 : 08.07.2022, 08:51:15 »
2022 V90 meni vaihtoon takaisin Biliaan 9kk kärsimysnäytelmän jälkeen. A6 Avant e50 alla ja on kyllä kaikin puolin hieno laite korkean stressin volvoiluun verrattuna. En voi suositella merkkiä tahi mallia - ja jos on pakko Volvo ostaa niin ostakaa herran tähden sellainen, jossa on sensus tai sitä edeltävä järjestelmä.

* Takuukirjassa on akun takuu 6v vaikka pitäisi olla 8v. Luvattiin päivitetty takuukirja ”heti kun tulee painosta”. Ei tullut 9kk aikana
* SOS merkkivalo jne. Tämä oli ensimmäinen kunnon laukeaminen kahden tunnin omistamisen kohdalla 5. lokakuuta, kun yritin lukita ovet appilla. Puhelut (hätä ja Volvo on call) putosivat toiminnasta, avaimet eivät toimineet, kojetaulu täynnä sekavia valoja. Auto pyysi päästä huoltoon. Sama ongelma ilmeisesti oireili vielä ihan omistuksen loppuvaiheissa kesäkuussa kun auton ohjelmisto päivittyi OTA:n kautta 2.1:een. Tämä ilmeisesti liittyi johonkin lähetysantennin tmv softaversioon. Kokemusta oli kesäkuussa kertynyt huollossa sen verran, että sen antennin softaversio piti olla aikaisempi eli eri tasolla. Kuvaavaa on, että tätä softavikaa ei saatu yli yhdeksässä kuukaudessa korjattua. Näinköhän tämä vika oikeasti oli aivan kaikissa uusissa volvoissa?
* Parkkitutka. Tutka huusi samalla kun käänsin peilit sisään eikä sitten lakannut huutamasta kun autossa oli virta päällä - vaikka auton sammutti välillä. Huuto loppui kun virrat pisti pois ja sitten alkoi uudestaan. Huoltokäynti ja softa päivitys korjasi eikä ilmennyt uudestaan – en kyllä kokeillut samaa sekvenssiä
* ”12V järjestelmän virhe”. Tämä virheilmoitus piinasi yhden lomamatkan paluuajon ehkä 20 kertaa 200km matkalla. Huoltokäynti ja softapäivitys korjasi eikä ilmennyt uudestaan
* Puheohjaus. Markkinointimatskut hehkuttivat suomenkielistä puheohjausta. Google Assistant ei kuitenkaan tue Suomea missään androidissa, ei myöskään Automotivessa. Erityisen ongelmallista tämä oli kun vehje ei tunnista suomalaisia nimiä eikä osoitteita
* TA osamatkamittari. Tämän piti nollaantua neljän tunnin käyttämättömyyden jälkeen, muttei kyllä tehnyt niin. Yleensä meni pari päivää. Tämä oli mitättömyydessään toinen hyvin oireellinen ongelma: 9 kuukaudessa eivät saaneet aivan triviaalia ongelmaa korjattua.
* Volvo Cars app. Lämppäri ei mennyt päälle appista. Tämä tuli kuntoon joulunaikaan. Tämä on suunnilleen ainoa softavika, minkä saivat korjattua. Akun varaustaso oli myös 2021 puolella yleensä tuntematon. App oli muutenkin aivan paska: kaikki kartta-, navigointi- ja ajopäiväkirjatoiminnallisuus, mikä kaikilla muilla merkeillä on ja volvollakin on sensuksessa puuttui androidissa. Jälleen oire siitä, että softakehitys on isoissa ongelmissa
* Radio meni jumiin, kun kanavaa vaihtoi yli kerran. Eli kun kanavia selasi niin ääni loppui. Sitten ääni alkoi kuulumaan, muttei siltä kanavalta, joka oli valittu, vaan siltä mitä aiemmin soitettiin. Kuulemma korjattiin. Toimi ehkä vähän vähemmän huonosti kuin aiemmin.
* Liikenneympyrä oli aivan liian vaikea Volvon navigaattorille: yleensä se näytti exittiä väärään suuntaan
* Matkapuhelimen saaminen kiinni autoon oli ison stressin operaatio, joka piti tehdä täsmälleen oikein oikeassa järjestyksessä
* Infotainment / Android Automotive on aivan paska. Sovellustarjonta oli täysin olematon: mitään sovelluksia ei tullut koko sinä aikana, jona auton omistin. Joku mainosemail tuli, jossa sanottiin, että youtube tulee. Ei tullut. Spotify oli ainoa ei-google sovellus, jota käytin. Mitään perusintegraatiota ei ollut: ei viestintäsovelluksiin (whatsapp, messenger, outlook/mailit), ei mediaplayeria (levyä kyllä oli, muttei sinne saanut mitään talteen)
* Auto nitisee ja natisee todella paljon pakkasella – etenkin jäisenä; moista voisi odottaa joltain Fiat Pandalta tai Citroen Azzfukilta, mutta Volvolta!!!
* Säätömahdollisuudet. Ajomoodi liittyi vain sähkön käyttöön, jonka sivujuonne oli AWD, mitään dynamiikkasäätöjä ei ollut. Lisävarusteena oli ilmajouset, mutta niitä ei voinut säätää. Kojetaulu oli digitaalinen, mutta näyttöön sai vain valita joko kartan tai ei karttaa
* Latausjohdon lukitus. Varmaan 30 kertaa kävi niin, että latausjohto oli lukossa vaikka ovet oli auki. Piti kaivaa avain esiin ja avata ovet uudestaan tai avata ovi ja painaa avausnappia
* Juhannuksena takaluukku ei auennut kunnolla avaimesta: se aukeni 30 senttiä ja meni kiinni. Vika meni ohi, mutta sen jälkeen aina kun takaluukku aukeni täysin se piippasi. Kuulemma kalibrointivirhe
* Auto hälyyttää ja jarruttaa, jos takaa sivusta tulee jotakin. Jarrutus on maksimiteholla eli jos itse näkee, että sieltä tulee jotain ja peruuttaa hiljaa niin auto avustaa vetämällä liinat kiinni. Parkkitutka meni välillä päälle muka tiukoissa paikoissa tiellä
* Automaattiohjaus oli aivan paska. Suoralla moottoritiellä se melkein toimi, mutta muuten oli niin arvaamaton, ettei sitä uskaltanut pitää päällä

Poissa Teinipajero

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Kasipätkä
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #149 : 13.07.2022, 23:10:58 »
2022 V90 meni vaihtoon takaisin Biliaan 9kk kärsimysnäytelmän jälkeen. A6 Avant e50 alla ja on kyllä kaikin puolin hieno laite korkean stressin volvoiluun verrattuna. En voi suositella merkkiä tahi mallia - ja jos on pakko Volvo ostaa niin ostakaa herran tähden sellainen, jossa on sensus tai sitä edeltävä järjestelmä.

* Takuukirjassa on akun takuu 6v vaikka pitäisi olla 8v. Luvattiin päivitetty takuukirja ”heti kun tulee painosta”. Ei tullut 9kk aikana
* SOS merkkivalo jne. Tämä oli ensimmäinen kunnon laukeaminen kahden tunnin omistamisen kohdalla 5. lokakuuta, kun yritin lukita ovet appilla. Puhelut (hätä ja Volvo on call) putosivat toiminnasta, avaimet eivät toimineet, kojetaulu täynnä sekavia valoja. Auto pyysi päästä huoltoon. Sama ongelma ilmeisesti oireili vielä ihan omistuksen loppuvaiheissa kesäkuussa kun auton ohjelmisto päivittyi OTA:n kautta 2.1:een. Tämä ilmeisesti liittyi johonkin lähetysantennin tmv softaversioon. Kokemusta oli kesäkuussa kertynyt huollossa sen verran, että sen antennin softaversio piti olla aikaisempi eli eri tasolla. Kuvaavaa on, että tätä softavikaa ei saatu yli yhdeksässä kuukaudessa korjattua. Näinköhän tämä vika oikeasti oli aivan kaikissa uusissa volvoissa?
* Parkkitutka. Tutka huusi samalla kun käänsin peilit sisään eikä sitten lakannut huutamasta kun autossa oli virta päällä - vaikka auton sammutti välillä. Huuto loppui kun virrat pisti pois ja sitten alkoi uudestaan. Huoltokäynti ja softa päivitys korjasi eikä ilmennyt uudestaan – en kyllä kokeillut samaa sekvenssiä
* ”12V järjestelmän virhe”. Tämä virheilmoitus piinasi yhden lomamatkan paluuajon ehkä 20 kertaa 200km matkalla. Huoltokäynti ja softapäivitys korjasi eikä ilmennyt uudestaan
* Puheohjaus. Markkinointimatskut hehkuttivat suomenkielistä puheohjausta. Google Assistant ei kuitenkaan tue Suomea missään androidissa, ei myöskään Automotivessa. Erityisen ongelmallista tämä oli kun vehje ei tunnista suomalaisia nimiä eikä osoitteita
* TA osamatkamittari. Tämän piti nollaantua neljän tunnin käyttämättömyyden jälkeen, muttei kyllä tehnyt niin. Yleensä meni pari päivää. Tämä oli mitättömyydessään toinen hyvin oireellinen ongelma: 9 kuukaudessa eivät saaneet aivan triviaalia ongelmaa korjattua.
* Volvo Cars app. Lämppäri ei mennyt päälle appista. Tämä tuli kuntoon joulunaikaan. Tämä on suunnilleen ainoa softavika, minkä saivat korjattua. Akun varaustaso oli myös 2021 puolella yleensä tuntematon. App oli muutenkin aivan paska: kaikki kartta-, navigointi- ja ajopäiväkirjatoiminnallisuus, mikä kaikilla muilla merkeillä on ja volvollakin on sensuksessa puuttui androidissa. Jälleen oire siitä, että softakehitys on isoissa ongelmissa
* Radio meni jumiin, kun kanavaa vaihtoi yli kerran. Eli kun kanavia selasi niin ääni loppui. Sitten ääni alkoi kuulumaan, muttei siltä kanavalta, joka oli valittu, vaan siltä mitä aiemmin soitettiin. Kuulemma korjattiin. Toimi ehkä vähän vähemmän huonosti kuin aiemmin.
* Liikenneympyrä oli aivan liian vaikea Volvon navigaattorille: yleensä se näytti exittiä väärään suuntaan
* Matkapuhelimen saaminen kiinni autoon oli ison stressin operaatio, joka piti tehdä täsmälleen oikein oikeassa järjestyksessä
* Infotainment / Android Automotive on aivan paska. Sovellustarjonta oli täysin olematon: mitään sovelluksia ei tullut koko sinä aikana, jona auton omistin. Joku mainosemail tuli, jossa sanottiin, että youtube tulee. Ei tullut. Spotify oli ainoa ei-google sovellus, jota käytin. Mitään perusintegraatiota ei ollut: ei viestintäsovelluksiin (whatsapp, messenger, outlook/mailit), ei mediaplayeria (levyä kyllä oli, muttei sinne saanut mitään talteen)
* Auto nitisee ja natisee todella paljon pakkasella – etenkin jäisenä; moista voisi odottaa joltain Fiat Pandalta tai Citroen Azzfukilta, mutta Volvolta!!!
* Säätömahdollisuudet. Ajomoodi liittyi vain sähkön käyttöön, jonka sivujuonne oli AWD, mitään dynamiikkasäätöjä ei ollut. Lisävarusteena oli ilmajouset, mutta niitä ei voinut säätää. Kojetaulu oli digitaalinen, mutta näyttöön sai vain valita joko kartan tai ei karttaa
* Latausjohdon lukitus. Varmaan 30 kertaa kävi niin, että latausjohto oli lukossa vaikka ovet oli auki. Piti kaivaa avain esiin ja avata ovet uudestaan tai avata ovi ja painaa avausnappia
* Juhannuksena takaluukku ei auennut kunnolla avaimesta: se aukeni 30 senttiä ja meni kiinni. Vika meni ohi, mutta sen jälkeen aina kun takaluukku aukeni täysin se piippasi. Kuulemma kalibrointivirhe
* Auto hälyyttää ja jarruttaa, jos takaa sivusta tulee jotakin. Jarrutus on maksimiteholla eli jos itse näkee, että sieltä tulee jotain ja peruuttaa hiljaa niin auto avustaa vetämällä liinat kiinni. Parkkitutka meni välillä päälle muka tiukoissa paikoissa tiellä
* Automaattiohjaus oli aivan paska. Suoralla moottoritiellä se melkein toimi, mutta muuten oli niin arvaamaton, ettei sitä uskaltanut pitää päällä
Jos jaksat, laita mielenkiinnosta Audi-kokemuksia vähän pidemmän jakson jälkeen johonkin sopivaan topiciin. Itselläkin jo pidempään ollut ajatus, että nykyinen V70 on mahdollisesti viimeinen Volvo, ainakin vähän aikaan.
Volvo V70 D4 Aut. vm. 2014

 

Proturbo  Autodiagnoosi