Proturbo  Autodiagnoosi

Uusien 90-sarjalaisten ongelmat

  • 157 Vastauksia
  • 77747 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 338LM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #45 : 20.01.2019, 18:07:08 »
to parkkiin 2h ajon päätteeksi. Nyt su akku kuiva. -25C. Ei jaksanut edes pyöräyttää konetta. VMP.
2017 V90 D5 AWD inscription

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #46 : 20.01.2019, 18:09:28 »
to parkkiin 2h ajon päätteeksi. Nyt su akku kuiva. -25C. Ei jaksanut edes pyöräyttää konetta. VMP.

No ei ole kyllä kaikki kunnossa.
Audi Q4 40

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #47 : 20.01.2019, 19:48:11 »
Akku sökönä ihan selkeästi. Tiepalvelulla huoltoon.
V60 T8 Inscription

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #48 : 20.01.2019, 21:32:32 »
to parkkiin 2h ajon päätteeksi. Nyt su akku kuiva. -25C. Ei jaksanut edes pyöräyttää konetta. VMP.
Akku paskana tai joku laite syö tautisesti virtaa. Oliko vielä virtaa VOC puheluun vai pitikö soittaa apua kännykällä?
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #49 : 21.01.2019, 07:58:49 »
to parkkiin 2h ajon päätteeksi. Nyt su akku kuiva. -25C. Ei jaksanut edes pyöräyttää konetta. VMP.

Tänään joutui starttaamaan -25C:stä 2,5 vrk:n seisomisen jälkeen kun VOC komennot eikä autosta manuaalisesti lisälämppäri ei lähtenyt päälle.

Polttoainetta liki täys tankki ja virtaa on kun startista auto laakista käyntiin - perkeleestä koko systeemi - ikävä tuli Remucin 99,9999% toiminta varmuutta!
Audi Q4 40

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #50 : 21.01.2019, 08:21:33 »
Tänään joutui starttaamaan -25C:stä 2,5 vrk:n seisomisen jälkeen kun VOC komennot eikä autosta manuaalisesti lisälämppäri ei lähtenyt päälle.

Polttoainetta liki täys tankki ja virtaa on kun startista auto laakista käyntiin - perkeleestä koko systeemi - ikävä tuli Remucin 99,9999% toiminta varmuutta!
Tuo tuossa vituttaa kun oikeasti tuota näillä keleillä tarvitsee :(
Itsellä lähti kyllä aamusta päälle vaikka perjantai päivästä astin kanssa auto seissyt. Hemmetin kylmää kyytiä kun polttoainelämmitin sammuu heti kun auto käynnistyy. Pitää kai tuo rasti laittaa tuohon ajonaikaiseen lämmittimeen ::)
Olikos näissä uusissa malleissa joku automaattinen kaihdinsysteemi tuolla nokalla?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #51 : 21.01.2019, 09:54:42 »
Hemmetin kylmää kyytiä kun polttoainelämmitin sammuu heti kun auto käynnistyy. Pitää kai tuo rasti laittaa tuohon ajonaikaiseen lämmittimeen ::)
Miksi ihmeessä lisälämmitintä ei käytetä, kun sellainen on autossa? Ai niin, se hajoaa 2 vuodessa jos käyttää ja toimii 24 kuukautta jos ei käytä???

Olikos näissä uusissa malleissa joku automaattinen kaihdinsysteemi tuolla nokalla?
On siellä sälekaihtimet keulalla. Toimintatavasta en tiedä, mutta autotallissa ne näkyvät olevan aina auki.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa 338LM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #52 : 21.01.2019, 10:34:07 »
VOC toimi hienosti ja komennot menivät läpi. Samaten peräluukku ja kahvavalot yms varusteet toimivat kuten täydellä akulla. Ilmeisesti käyttää auxliary akkua näihin apuna ja siellä oli vielä jerkkua.

Auto oli 2h ajon jälkeen C-tecissä 9h eikä laturi vieläkään näytä että akku olisi täynnä.
Webasto ei edelleenkään startannut ja herjasi Vocin kautta liian matalaa akkujännitettä joten ilm. akun kunnonvalvonta/varaustilan tarkkailu sekaisin ja/tai akku finaalissa.
Pamahti kuitenkin 100% vaivattomasti -26C käyntiin ilman mitään lämmityksiä. Joten akku oli oikeasti täynnä (tai melkein) vaikka volvo ei sitä ymmärtänytkään.

2h päästä Omamekaanikko vaihtaa uuden akun ja resetoi akun kunnonvalvonnan. Jospa se siitä.
2017 V90 D5 AWD inscription

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #53 : 21.01.2019, 10:53:07 »
VOC toimi hienosti ja komennot menivät läpi. Samaten peräluukku ja kahvavalot yms varusteet toimivat kuten täydellä akulla. Ilmeisesti käyttää auxliary akkua näihin apuna ja siellä oli vielä jerkkua.

Auto oli 2h ajon jälkeen C-tecissä 9h eikä laturi vieläkään näytä että akku olisi täynnä.
Webasto ei edelleenkään startannut ja herjasi Vocin kautta liian matalaa akkujännitettä joten ilm. akun kunnonvalvonta/varaustilan tarkkailu sekaisin ja/tai akku finaalissa.
Pamahti kuitenkin 100% vaivattomasti -26C käyntiin ilman mitään lämmityksiä. Joten akku oli oikeasti täynnä (tai melkein) vaikka volvo ei sitä ymmärtänytkään.

2h päästä Omamekaanikko vaihtaa uuden akun ja resetoi akun kunnonvalvonnan. Jospa se siitä.
Toivottavasti uusi akku poistaa ongelmat. Laittaisin ongelmat enempi rikkinäisen akun kuin valvonta-anturin piikkiin.
Auto lähtee kyllä käyntiin, jos akussa on edes pikkuisen virtaa. Ja epäilemättä 9h latauksen jälkeen siellä jonkin verran virtaa on, ei kuitenkaan lähellekään täynnä vielä. Kovassa pakkasessa akku latautuu turkasen hitaasti, ehkä 1A menee virtaa sisään. Ja jos akku rikki, niin ei mene sitäkään.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #54 : 21.01.2019, 10:54:12 »
Miksi ihmeessä lisälämmitintä ei käytetä, kun sellainen on autossa? Ai niin, se hajoaa 2 vuodessa jos käyttää ja toimii 24 kuukautta jos ei käytä???
On siellä sälekaihtimet keulalla. Toimintatavasta en tiedä, mutta autotallissa ne näkyvät olevan aina auki.
Säleet tuolla nokalla huomannutkin, mutta en ole ikinä muistanut tsekata, että on kiinni 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa 338LM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #55 : 21.01.2019, 11:02:01 »
Jos syö akkua edelleen vaihdon jälkeen, mittailen Bowers&Wilkinsin loiskuorman. Muissakin autoissa mitä omalla kohdalla ollut käynyt niin että lisävahvistimet ottavat seisonnassa piilokuormaa.

Normisti terve CAN- väylämoduli on tavannut ottaa n. 10mA / kpl ennen syvähorrosta.Volvossa niitä lienee n. 20kpl tai enemmänkin? Omassa lienee kaikki optiot mitä saanut.


Ja aikaisempien 90..95Ah AGM akkujen perusteella sanoisin että C-Tec talviasennossa pitäisi pystyä lataamaan akun täyteen yön aikana. Varsinkin jos auto ajosta laturiin. Eli akku lienee ainakin rikki - mutta onko muutakin... >:(

Toivottavasti uusi akku poistaa ongelmat. Laittaisin ongelmat enempi rikkinäisen akun kuin valvonta-anturin piikkiin.
Auto lähtee kyllä käyntiin, jos akussa on edes pikkuisen virtaa. Ja epäilemättä 9h latauksen jälkeen siellä jonkin verran virtaa on, ei kuitenkaan lähellekään täynnä vielä. Kovassa pakkasessa akku latautuu turkasen hitaasti, ehkä 1A menee virtaa sisään. Ja jos akku rikki, niin ei mene sitäkään.   
« Viimeksi muokattu: 21.01.2019, 11:14:48 kirjoittanut 338LM »
2017 V90 D5 AWD inscription

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #56 : 21.01.2019, 12:24:15 »
Jos syö akkua edelleen vaihdon jälkeen, mittailen Bowers&Wilkinsin loiskuorman. Muissakin autoissa mitä omalla kohdalla ollut käynyt niin että lisävahvistimet ottavat seisonnassa piilokuormaa.

Normisti terve CAN- väylämoduli on tavannut ottaa n. 10mA / kpl ennen syvähorrosta.Volvossa niitä lienee n. 20kpl tai enemmänkin? Omassa lienee kaikki optiot mitä saanut.


Ja aikaisempien 90..95Ah AGM akkujen perusteella sanoisin että C-Tec talviasennossa pitäisi pystyä lataamaan akun täyteen yön aikana. Varsinkin jos auto ajosta laturiin. Eli akku lienee ainakin rikki - mutta onko muutakin... >:(
Huollossa näkevät lepovirrankulutuksen BMS-anturilta. Kunnossa olevassa autossa se on joitain <15 mA.

Eihän C-tek saa tyhjää akkua täyteen kesälläkään ihan hetkessä. 95Ah / 4A = 24h + hyötysuhteet päälle.
V90:ssä akku on takakontissa lokasuojan sisällä kaikista kylmimmässä mahdollisessa paikassa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #57 : 21.01.2019, 12:54:12 »
Säleet tuolla nokalla huomannutkin, mutta en ole ikinä muistanut tsekata, että on kiinni 8)
Kiinni näkyi olevan, kun kotio tulin 8)



Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #58 : 21.01.2019, 13:10:47 »
Tuo tuossa vituttaa kun oikeasti tuota näillä keleillä tarvitsee :(

KYLLÄ, nyt auringon nostua kaikki taas pelaa ok, mutta luotto meni!
Audi Q4 40

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #59 : 21.01.2019, 13:57:44 »
KYLLÄ, nyt auringon nostua kaikki taas pelaa ok, mutta luotto meni!
Vähän sama kuin meillä taloyhtiössä Made in Italy kellokytkimiä. Kovilla pakkasilla hyytyvät ja entinen isännöitsijä vain aina sanoi että kyllä ne taas toimii kun lauhtuu :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron