Kulkukoira  Proturbo

Uusien 90-sarjalaisten ongelmat

  • 157 Vastauksia
  • 77574 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viceguide

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #120 : 21.11.2021, 13:30:12 »
Jos neljä pyörää, moottori ja ratti riittää niin olisin ihan hyvin voinut ostaa uuden auton kolmanneksella V90:n hinnasta ja käytetyn kymmenesosalla.

Vertailukohta ei ole tuhoontuomittu paska, vaan uusi A6, 530 tai E. Oma kokemukseni on, että Volvo on laadussa ranskalaisten korissa eikä saksalaisten.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #121 : 21.11.2021, 13:41:42 »
Jos neljä pyörää, moottori ja ratti riittää niin olisin ihan hyvin voinut ostaa uuden auton kolmanneksella V90:n hinnasta ja käytetyn kymmenesosalla.

Vertailukohta ei ole tuhoontuomittu paska, vaan uusi A6, 530 tai E. Oma kokemukseni on, että Volvo on laadussa ranskalaisten korissa eikä saksalaisten.

No se on ihan totta. Ehkä jopa tässä tapauksessa fiksumpaa.

Sovelluksien laadussa varmasti, mutta volvon polttomoottori tekniikka on kyllä vahvaa verrattuna kilpailijoihin. Tosin volvolla ei aina haeta ihan viimeisiä polttoainesäästöjä männänrenkailla tai muuta mukavaa typeryyttä.

Tietty jos ajaa vaan takuuajan niin sitten mitään merkitystä, kinuu vaan aina sijaisauton.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #122 : 21.11.2021, 19:27:06 »
On OTA.

Minulle kyllä tuo laatu - tai sen puute - on ollut aikamoinen järkytys. Minulle kyse on tuotteesta ja jos softa on aivan paskaa kun tuote on markkinoilla niin ei paljon lohduta, että joo päivittyy joskus ehkä ensi vuonna. Etenkin, kun tuotteen hinta on 80k€.

Volvon laadusta saa aika hyvän käsityksen kun vertaa mobiilisovelluksen arvioita google playssa: volvo 1,8, bmw 4,6, mersu 4,3.
Ei taida olla vielä muilla valmistajilla käytössä Android käyttöjärjestelmää autoissa? Taisi olla Polestar 2 ja XC40 P8 olla ekat missä se oli. Sen jälkeen tuli 90-sarjaan ja XC60 malliin.

Nyt menee ihmisillä Android auto sovellus ja Android käyttöjärjestelmä sekaisin.

Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #123 : 21.11.2021, 19:30:43 »
Sovelluksien laadussa varmasti, mutta volvon polttomoottori tekniikka on kyllä vahvaa verrattuna kilpailijoihin. Tosin volvolla ei aina haeta ihan viimeisiä polttoainesäästöjä männänrenkailla tai muuta mukavaa typeryyttä.

Tietty jos ajaa vaan takuuajan niin sitten mitään merkitystä, kinuu vaan aina sijaisauton.
Tämä. Muistelen että varsinkin kun XC90 tuli markkinoille niin todella bugista softaa, mutta jo S90 tullessa markkinoille alkoi olla parempi laatuista. Nyt näissä on ihan eka versio Androidista. Mitä kuullut saksalaisista niin aika vähällä näissä päästään. Ei ehkä ekalle omistajalle näy saksalaisten viat.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #124 : 22.11.2021, 13:12:52 »
Volvon laatu on kyllä jotain niin käsittämättömän surkeaa, että on vaikea nähdä, että pitäisin sitä takuuajan ulkopuolella. Eli jos niitä päivityksiä joutuu odottamaan puoli vuotta tai vuoden niin se on aika merkittävä osa omistusaikaa.
Onneksi en ole joutunut kokemaan Anroidin oikkuja, vanhemman S90 kanssa ei ole ollut ongelmia. Navi on vähän kökkö, kuten täällä on jo todettu. Jos haluaa puheohjausta, ruotsi, englanti ja saksa toimivat, mutta myös näyttökieli vaihtuu, joten ei ole sen arvoinen ominaisuus. Nämä rajoitteet on mainittu auton tiedoissa.

Siri toimii suomeksi, jos jutella haluaa ja auto on siihen aika yhteensopiva. Anroid kehittyy pitkälti Googlen ehdoilla, eikä korviini ole kuulunut mainittavia ylisanoja. Miksi Volvo olisi poikkeus? Ylipäätään puheohjaus suomeksi taitaa olla vielä melkoisen lapsenkengissä?

Minulla puhelimetkin pariutuvat auton kanssa ilman VolvoId:tä. Pääsen autoon myös sisälle ilman appeja -lukko toki voi jäätyä näissä vanhemmissa versioissa.

Lähtökohtaisesti kaikki tarpeellinen toimii, ja taas vuosihuollon yhteydessä oli ilmaantunut uusia ominaisuuksia. Näköjään myös avaimesta voi kuoren saada irtoamaan lisäämällä siihen ylimääräistä sälää, autossahan se vika silloinkin on.

Jos auto aiheuttaa noin suurta mielipahaa, miksi ihmeessä et aja auton toimiessa naapurikauppaan, ja vaihda toimivaan?

Poissa -Aki-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #125 : 25.11.2021, 13:51:14 »
ei nyt ole ehkä ns. ongelma, mutta eikö V90 vilauttele mittaristossa luistonestovaloa kun auto ruopii/menettää pidon?  eipä tuo AWD:lla kyl ehkä ole tarpeen mutta tottunut seuraan millon on liukasta tuon valon avulla. Eilenkin painelin menemään jäisellä ja lumisella tiellä kun kesäniityillä rintakarvat heiluen, ekan kerran tuon AWD:n kanssa lumella ja lähdöissä vaan vilkuilin mittaria että "ei vilku luistovalo, aika hyvä keli" . sitten kun jarruttelin niin absit kyl loikkas heti kuvioon

jos tuo valo ei vilku niin täytyy ehkä vaan totutella pois tavasta :)

luistonesto kyl hyvin toimi ei sen puoleen.. perän anto liukua just sopivasti  S* S*

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 784
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #126 : 25.11.2021, 14:28:29 »
"ei vilku luistovalo, aika hyvä keli" . sitten kun jarruttelin niin absit kyl loikkas heti kuvioon

Eikös se vähän ole AWD:n idea, ettei suotta sutikoi? Siitä sitten joutuu maksamaan vähän extraakin, niin hankinnassa kuin käyttökuluissa.
Kyllä FWD:ssä valo vilahtelee välillä kesäkelilläkin, sen verran ohuella noilla mennään ihan vakioväännöillä. Se joskus nelivedoilla voi yllättää, kun keli liukastuu jarruttaessa :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #127 : 25.11.2021, 17:48:01 »
Vilkuttelee ainakin oma awd. Mutta mittaristossa on myös liukkauden merkki. Se päivittää tietoja volvon palvelimelta
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8913
  • Teiden tukko
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #128 : 25.11.2021, 17:48:43 »
ei nyt ole ehkä ns. ongelma, mutta eikö V90 vilauttele mittaristossa luistonestovaloa kun auto ruopii/menettää pidon?  eipä tuo AWD:lla kyl ehkä ole tarpeen mutta tottunut seuraan millon on liukasta tuon valon avulla. Eilenkin painelin menemään jäisellä ja lumisella tiellä kun kesäniityillä rintakarvat heiluen, ekan kerran tuon AWD:n kanssa lumella ja lähdöissä vaan vilkuilin mittaria että "ei vilku luistovalo, aika hyvä keli" . sitten kun jarruttelin niin absit kyl loikkas heti kuvioon

jos tuo valo ei vilku niin täytyy ehkä vaan totutella pois tavasta :)

luistonesto kyl hyvin toimi ei sen puoleen.. perän anto liukua just sopivasti  S* S*

Mistäpä se auto tietää että renkaat lyö tyhjää, kun kaikki pyörät sutii? Kokeile viedä autoa luisussa (kunnon kahvassa), niin kyllä se luistoneston valo sieltä ilmottelee itsestään kun ajonvakautus ottaa luiston pois.

Auton pyörittämiseen parkkipaikalla ei ajonvakautus puutu, mutta kun autoa viedään luisussa ja käännetään rattia vastaan, ottaa ajonvakautus luiston pois jarruttamalla luisun puoleista eturengasta. Minä en ole vielä keksinyt, miten nelivetoista Volvoa pystyisi viemään luisussa ilman vastaohjausta. Useammasta yksilöstä kokemusta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12489
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #129 : 25.11.2021, 17:51:36 »
Se antaa vetää niin kauan luisussa kunhan et kaasua hellitä. Sitten ottaa ajovakautus vastaan. Näin luki S60 ohjekirjassa aikanaan. Siis kun kytki luistoneston sport tilaan
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #130 : 25.11.2021, 19:47:55 »
Eipä näissä meidän V90:ssa näytä hirveänä vikoja olevan :2funny:
https://moottori.fi/tyyppiviat/volvo/v90/
1. XC60 T8 TE MY2020 105tkm Inscription Denim Blue 19" Volvo alut/Michelin X ICE Snow suv kitkat! 2 Volvoa nykyiseen :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2697
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #131 : 25.11.2021, 21:41:18 »
ei nyt ole ehkä ns. ongelma, mutta eikö V90 vilauttele mittaristossa luistonestovaloa kun auto ruopii/menettää pidon?  eipä tuo AWD:lla kyl ehkä ole tarpeen mutta tottunut seuraan millon on liukasta tuon valon avulla. Eilenkin painelin menemään jäisellä ja lumisella tiellä kun kesäniityillä rintakarvat heiluen, ekan kerran tuon AWD:n kanssa lumella ja lähdöissä vaan vilkuilin mittaria että "ei vilku luistovalo, aika hyvä keli" . sitten kun jarruttelin niin absit kyl loikkas heti kuvioon

jos tuo valo ei vilku niin täytyy ehkä vaan totutella pois tavasta :)

luistonesto kyl hyvin toimi ei sen puoleen.. perän anto liukua just sopivasti  S* S*
Kyllä se valo välkkyy AWD:ssakin, mutta silloin pitää olla tosi liukasta ja yli-innokas kiihdytys. Ei välky tavallisessa ajossa. Pidon rajat täytyy opetella muuta kautta.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #132 : 25.11.2021, 23:34:02 »
Nyt menee ihmisillä Android auto sovellus ja Android käyttöjärjestelmä sekaisin.

Tämä.

Mutta mitäpä sitä yksityiskohdista, mukavampi räksyttää.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa OskuV

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #133 : 26.11.2021, 16:37:19 »
Uutena V90 omistajana ei näköjään päässyt paria viikkoa pidemmälle ennen ensimmäistä murhetta. Vasen takavalo alhaalta pimeänä. 80tkm mittarissa.
V90

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Vs: Uusien 90-sarjalaisten ongelmat
« Vastaus #134 : 26.11.2021, 18:03:31 »
Uutena V90 omistajana ei näköjään päässyt paria viikkoa pidemmälle ennen ensimmäistä murhetta. Vasen takavalo alhaalta pimeänä. 80tkm mittarissa.

Sulle kaksi viikkoa takana, autolla kuitenkin jo 80tkm.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

 

Samppasport  Futurez