Kulkukoira  Proturbo

Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus

  • 642 Vastauksia
  • 313326 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #540 : 25.01.2021, 15:17:16 »
Itselläni tuo VDD on toiminut loistavasti. Ei se minusta ole lainkaan sekava. Päinvastoin looginen käyttöliittymä. Jos jotain huonoa pitää sanoa, niin joka kerta pitää kirjautua sovellukseen, eli salasana ei pysy muistissa. Tähänkin varmaan joskus tulee päivitys.

Toki se tietysti on huonoa, että valtaa obd portin, eli ei voi laittaa esim peruutiskameraa sen kautta käyttöön
En tarkoittanut että käyttöliittymä olisi sekava, vaan että se on ulkoisesti hieman karun näköinen nykypäivän mittapuulla.

Tuo jatkuva kirjautumisvaatimus tuli yllätyksenä ja se on kyllä aika suuri miinus. Toivottavasti korjaavat sen, jos se tosiaan on yleisempikin ongelma. Lisäksi omassa luurissa kirjautumisnäkymä on lähes täysin musta, eli käytänössä koko kirjautumiskenttää ei ole näkyvissä. Joku bugi sekin.

OBD-portin menetys on miinus juuri tuon kamera-option suhteen, jos haluaisi käyttää esim. tätä settiä.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #541 : 25.01.2021, 16:23:03 »
Eikös sen portin voi jakaa jollain haaroittimella vai eikö voi olla sellasella 2 eri laitetta kytkettynä samanaikasesti?

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
S60 2,4D ja V60

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #543 : 25.01.2021, 17:51:32 »
En tarkoittanut että käyttöliittymä olisi sekava, vaan että se on ulkoisesti hieman karun näköinen nykypäivän mittapuulla.

Tuo jatkuva kirjautumisvaatimus tuli yllätyksenä ja se on kyllä aika suuri miinus. Toivottavasti korjaavat sen, jos se tosiaan on yleisempikin ongelma. Lisäksi omassa luurissa kirjautumisnäkymä on lähes täysin musta, eli käytänössä koko kirjautumiskenttää ei ole näkyvissä. Joku bugi sekin.

OBD-portin menetys on miinus juuri tuon kamera-option suhteen, jos haluaisi käyttää esim. tätä settiä.
Taitaa nykypäivänä kaikissa puhelimissa olla sormenjälki/kasvontunnistus. Kirjautumisessa menee sekunti niillä.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #544 : 25.01.2021, 19:18:45 »
Eikös sen portin voi jakaa jollain haaroittimella vai eikö voi olla sellasella 2 eri laitetta kytkettynä samanaikasesti?
Tästä taisi olla puhetta jo aiemmin tässä tai jossakin toisessa ketjussa.

OBD-väylää ei ole tehty jaettavaksi. Jakaminen onnistuu käytännössä vain jos liitettävät laitteet ovat sellaisia, etteivät ne edellytä yhtäaikaista liikennöintiä. Muussa tapauksessa laitteet toimivat pätkien/vuorotellen.

Käytännön esimerkki:

https://www.youtube.com/watch?v=2Z3qF9WsTEA

Ja tarkemmat perustelut:

https://blog.solidsignal.com/tutorials/can-you-use-more-than-one-device-in-your-obd-ii-port/


Taitaa nykypäivänä kaikissa puhelimissa olla sormenjälki/kasvontunnistus. Kirjautumisessa menee sekunti niillä.
Se ei auta, jos käytettävä sovellus ei tue sitä. Tukeeko VDD siis puhelimen sormenjälkitunnistusta?

Oli miten oli, jos sovelluksessa on valinta "muista salasana" ja silti se pitää joka kerta syöttää siihen, niin bugihan se silloin on.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #545 : 25.01.2021, 20:08:19 »
Obd-portteja voi tehdä lisää jos ymmärrän käsitteet oikein, itse ainakin tein CFEn asennuksessa takakontin canbusväylään sellaisen  MK2:ssa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #546 : 25.01.2021, 20:52:52 »
Obd-portteja voi tehdä lisää jos ymmärrän käsitteet oikein, itse ainakin tein CFEn asennuksessa takakontin canbusväylään sellaisen  MK2:ssa
Ei nyt ihan niinkään. Joitakin väyliä voi kyllä jakaa ja ne on sellaisiksi suunniteltukin, mutta kaikkia ei. Lainaan toisesta ketjusta:

Oliskohan se niin OBD:sta, että SEA J1850 Bus+/ Sea J1850  Bus- on sarjaan kytkettävä liitäntä. Ja K- Ja L-linja on myös sarjaliitäntä. Eli noita ei pystyisi haaroittamaan, vaan siinä toimii yksi laite kerrallaan. OBD  2 ja 10 sekä sitten 7 ja 15 pinni. Ja se aihettaa sitten pätkintää tai kättelee sen laitteen kanssa, kumpi on ensin saanut yhteyden.

Sitten taas CAN väylän 6 ja 14 sekä 3 ja 11 on haaroitettavissa, mitkä haaroittuu myös autossa itsessä kymmenille laitteille.


Tämä vain tämmöistä pikaista pähkäilyä, jos itse tarvitsee kytkeä niin kannattaa ensin ottaa noista selvää kyllä.  :)
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa NapapiirinSusi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #547 : 26.01.2021, 09:30:51 »
Itselläni tuo Autopluginin kännykkäohjaus. Tällä hetkellä kytkettynä OBD porttiin ja kesällä ajattelin sen laittaa mukana tulleilla ryöstöliittimillä OBD portin taakse piiloon jotta itse portti säilyy vapaana. Onko kukaan tehnyt jo tuota? Aiheutuuko mitään ongelmia kun normi laitteita (esim. huollossa) laittavat porttiin?

Toinen huomio tuosta härpäkkeestä, vaihdoin DNA Prepaid liittymän pois. Kun kännykkäappilla aloin laitetta ohjaan, tekstareiden ja soittojen sijaan, niin alkoi massia kulumaan. Halvin ratkaisu on laittaa Telian prepaid. Siinä datasiirto ei maksa juuri mitään.

Laite on pelannut todella hyvin. Olen tyytyväinen.
“If you ain't first, you're last” - Ricky Bobby

Poissa miikka555

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #548 : 26.01.2021, 10:14:05 »
Itselläni tuo Autopluginin kännykkäohjaus. Tällä hetkellä kytkettynä OBD porttiin ja kesällä ajattelin sen laittaa mukana tulleilla ryöstöliittimillä OBD portin taakse piiloon jotta itse portti säilyy vapaana. Onko kukaan tehnyt jo tuota? Aiheutuuko mitään ongelmia kun normi laitteita (esim. huollossa) laittavat porttiin?

Itsellä on asennettu noin. Ei ole ollut ongelmia muiden laitteiden kanssa, mulla on obd:ssä koko ajan kiinni tuo cfe+ palikka ja toimii ongelmitta.
Huollossa en ole käynyt, mutta ainakin dice+vdash yhdistelmä on pelannut ja samoin katsastusmiehen obd-lukija :)

Tuo taisi muutenkin olla tyyliin parilla johdolla kiinni, eli väylä + virrat, voisi siis käsittääkseni asentaa ihan mihin vaan kohtaan, mistä vaan sopivan väyläpiuhan löytää kaapattavaksi..?
2020 S60 T8 Polestar "Einar"
1987 Saab 900 Aero "Magnus"
1974 Saab 99 "Staffan"
ex. 2007 S80 V8 "Håkan"

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #549 : 26.01.2021, 10:19:42 »
Minä nyt päädyin tilaamaan tuon VDD Donglen, lähinnä siksi koska se on kuitenkin edullisin ja sen kautta saa Webaston ohjauksen lisäksi myös tiedon auton lukituksesta, vikakoodeista (resetointimahdollisuudella), DPF-suodattimen tilasta ja huoltovälistä jne. Optimistina yritän luottaa myös kehittäjien lupauksiin lisäominaisuuksista tulevaisuudessa, mutta se jää nähtäväksi. 58€ vuosimaksu on joukon kallein, mutta ei se nettiyhteys ole muissakaan ilmainen ja tämän kanssa ei tarvitse huolehtia siitä muuten kuin että on tilaus voimassa. Se on tosin vielä epäselvää millä tavalla ja missä se tilaus tehdään, mutta kaipa se info siinä paketin mukana toimitetaan.

Pitää kirjoitella kommentteja sitten kun kokemusta kertyy enemmän.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #550 : 26.01.2021, 15:35:58 »
Cfe muistaakseni meni pois päältä kun Vida tutki autoa enkä osannut sitä herättää henkiin muuten kuin pc:ssä kiinni käyttämällä, eli ton tason ongelmia voi tulla jos ihan toivottoman vaikeaan paikkaan sellaiset donglet laittaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #551 : 29.01.2021, 14:21:34 »
Minä nyt päädyin tilaamaan tuon VDD Donglen, lähinnä siksi koska se on kuitenkin edullisin ja sen kautta saa Webaston ohjauksen lisäksi myös tiedon auton lukituksesta, vikakoodeista (resetointimahdollisuudella), DPF-suodattimen tilasta ja huoltovälistä jne. Optimistina yritän luottaa myös kehittäjien lupauksiin lisäominaisuuksista tulevaisuudessa, mutta se jää nähtäväksi. 58€ vuosimaksu on joukon kallein, mutta ei se nettiyhteys ole muissakaan ilmainen ja tämän kanssa ei tarvitse huolehtia siitä muuten kuin että on tilaus voimassa. Se on tosin vielä epäselvää millä tavalla ja missä se tilaus tehdään, mutta kaipa se info siinä paketin mukana toimitetaan.

Pitää kirjoitella kommentteja sitten kun kokemusta kertyy enemmän.
Pari päivää on nyt VDD ollut kiinni autossa ja tässä nyt muutamia kommentteja:

- Alussa vaikutti siltä, että sovelluksen joka klikkauksella näkyy vain virheilmoituksia, mutta kyse oli muutamista uuden version bugeista joista suurin osa korjattiin parissa tunnissa kehittäjien toimesta. Tosi ripeää ja muutenkin hienoa toimintaa siltä osin.
- Olennaisin ominaisuus, eli lämppäri lähtee päälle ja sen saa myös pois päältä näppärästi.
- Sovellus näyttää ilmeisesti veden lämpötilaa, mutta se tuntuu olevan vähän sinne päin, sillä jos ulkona on -5, niin sovelluksessa näkyy -11. En tiedä mistä tuo ero tulee, mutta jotain osviittaa siitä kuitenkin saa siihen missä vaiheessa ollaan menossa. Auton käydessä saa muitakin tietoja, mutta se ei lämmitysvaiheessa lohduta.
- Lämmittimelle voi nyt luoda myös ajastuksia sovellukseen.
- Sovellus näyttää auton ovien ja ikkunoiden lukituksen, mutta ainakin omalla kohdalla se bugittaa niin, että se arpoo satunnaisesti jonkin ikkunan olevan mukamas auki. Kehittäjät arvelivat että se on todennäköisesti korjattavissa oleva firmisbugi.
- Ovien lukitus ja avaus onnistuu sovelluksesta ja mahdollisesti myös sähköisen kontin avaaminen joskus tulevaisuudessa.
- Paikannus ei perustu GPS-tekniikkaan, vaan ilmeisesti tukiasemien sijaintiin, eli se ei ole todellakaan tarkka ja se on aika pitkä miinus omalla kohdalla. Pari tuntia sitten se näytti ihan järkeviä, mutta lyhyen kauppareissun jälkeen se päätti vaihtaa sijaintia ja tällä hetkellä ikkunasta näkyvä auto on sovelluksen mukaan jossakin 4km päässä. :D
- Huoltovälin nollaus ja vikakoodien lukeminen (ja nollaus) on plussaa. TFT-retrofit näkyy tosin vikakoodina ja sen saisivat ohittaa, kun kyse on saman porukan sovelluksesta.

Käyttöliittymässä on sekä toimintojen että ulkoasun suhteen toivomisen varaa ja bugejakin on edelleen useampia, mutta sen kanssa pärjää kyllä. Kehittäjille lähetin listan omista ehdotuksista ja ottivat ne ihan positiivisesti vastaan. Osa niistä tulee varmaan mukaan jo seuraavaan versioon. 

Summa summarum. Ei missään nimessä täydellinen tuote, mutta todella helppo ottaa käyttöön ja hoitaa asiansa kohtuullisella hinnalla. Lisäksi kehittäjät pyrkivät aktiivisesti parantamaan pakettia koko ajan.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2021, 15:03:40 kirjoittanut CarmanX »
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa merkku

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • Volvo V70 & XC70 D4 AWD -15
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #552 : 29.01.2021, 16:18:14 »
- Olennaisin ominaisuus, eli lämppäri lähtee päälle ja sen saa myös pois päältä näppärästi.
- Sovellus näyttää auton ovien ja ikkunoiden lukituksen, mutta ainakin omalla kohdalla se bugittaa niin, että se arpoo satunnaisesti jonkin ikkunan olevan mukamas auki. Kehittäjät arvelivat että se on todennäköisesti korjattavissa oleva firmisbugi.


No minulla ei lähde lämmitin käyntiin. 60 sekunttia yrittää ja sitten tulee punainen risti sovelluksen näytölle käynnistysyrityksen jälkeen. Taitaa sitten olla webastossa jotain vikaa. Mitenkähän tuo katsotaan? Josko Vidalla näkee yksikön kautta, VDD-soveluksessa ei näy virhekoodeja lämmittimeen liittyen. Vidakin on kiinaversio niin siinä ei pääse kuin muutamaan yksikköön, niin sekään ei taida mulla oikein pelittää.

Niin ja ikkunat on minullakin VDD:ssä vähän miten sattuu punaisella/auki. Täytyy kokeilla sovelluksessa olevaa Windows init-toimintoa josko ne pitää jotenkin kalibroida akkuirroituksen jäljiltä tjsp.

Poissa CarmanX

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 244
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #553 : 29.01.2021, 16:38:23 »
Niin ja ikkunat on minullakin VDD:ssä vähän miten sattuu punaisella/auki. Täytyy kokeilla sovelluksessa olevaa Windows init-toimintoa josko ne pitää jotenkin kalibroida akkuirroituksen jäljiltä tjsp.
Tuota kokeilin ensimmäisenä, eikä se auttanut. En tiedä mitä sen pitäisi edes tehdä.
Volvo XC60 D5 AWD R-Design Aut. (MY12)

Poissa Ahtopaine

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen kauko-ohjaus
« Vastaus #554 : 29.01.2021, 16:56:24 »
No minulla ei lähde lämmitin käyntiin. 60 sekunttia yrittää ja sitten tulee punainen risti sovelluksen näytölle käynnistysyrityksen jälkeen. Taitaa sitten olla webastossa jotain vikaa. Mitenkähän tuo katsotaan? Josko Vidalla näkee yksikön kautta, VDD-soveluksessa ei näy virhekoodeja lämmittimeen liittyen. Vidakin on kiinaversio niin siinä ei pääse kuin muutamaan yksikköön, niin sekään ei taida mulla oikein pelittää.

Niin ja ikkunat on minullakin VDD:ssä vähän miten sattuu punaisella/auki. Täytyy kokeilla sovelluksessa olevaa Windows init-toimintoa josko ne pitää jotenkin kalibroida akkuirroituksen jäljiltä tjsp.
Olihan sulla ajastimella se lämmitin?

 

Futurez  Kulkukoira