Tulipa itsekin testattua tämä operaatio. Tuuletin hyytyi lennosta, ilman kitinöitä tai vikinöitä. Syksyhän on vallan mainio aika tuulettimelle hyytyä, joten tällä kertaa ei ollut aikaa odotella Autodocin toimituksia vaan piipahdin ostamassa Hellan varaosan (Motonetista ei tuota enää löytynyt).
Näitä tekstejä luettua, netistä videoita katsottua sekä Vidan ohjeita tavaten totesin homman olevan helppo nakki. Poljin irti, suojamuovi sivuun, vanha pois ja uusi tilalle.
Toteutus olikin sitten ihan jotain muuta. Poljin ja suojamuovi lähti nätisti irti, mutta sitten alkoi voimistelu ja kiroilu. Äheltämisen jälkeen tuo vanha oli irti (oli tosiaan tiukassa), mutta seuraava v-käyrää nostava seikka oli saada etuvastus pois sieltä keskikonsolin uumenista. Lähtihän se sieltä, kun otti tarpeeksi pehmusteita irti. Eipä se uuden asentaminen sokkona mikään ihana juttu ollut. Helpommin sai kiinni kuin irti, mutta kyllä siinä kaikki kirosanat tuli käytettyä ja pari uutta keksittyä.
Pari tuntia meni. Oli ensimmäinen, sekä viimeinen, asennus.
Onneksi oli etuvastus eikä puhallin, luultavasti olisin hakenut Stihlin ja 10 kilon hienosäätölekan asennustyökaluiksi.
auto oli/on V60 D6(2014)