Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jen - 11.09.2018, 17:07:01

Otsikko: 850 abs
Kirjoitti: jen - 11.09.2018, 17:07:01
auto vm 96 abs ja tracks valo palaa,antoi ekaksi vikakoodin oik takapyörän anturista,nyt vaihdettu molemat taka anturit ja nyt herjaa molempia takapyörän antureita jatkuva vika eli ei anna nollata pois,kokeiltu toisilla yksiköilläkin,aina samajuttu,mitä seuraavaksi? mereen koko paska?
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: TPK1980 - 11.09.2018, 17:39:05
Johto boksin ja takapään liittimen väliltä?
Hammaskehät ehjät? No ne tuskin molemmat menee kerralla, no tietty jos jossain mudassa möyritty ja caccaa kehät täynnä.
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: V70TDI-1998 - 11.09.2018, 17:40:29
Moottoritilassa on jarrujen ABS-yksikkö, siihen pitää vaihtaa uusi/ehjä elektroniikkayksikkö tai sitten sahata vanha auki ja juottaa kuntoon liittimien irti ratkenneet juotokset ja sitten liimata kansi takaisin kiinni. Ohjeitahan tällä sivustolla on asian tiimoilta.
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 11.09.2018, 18:01:27
Moottoritilassa on jarrujen ABS-yksikkö, siihen pitää vaihtaa uusi/ehjä elektroniikkayksikkö tai sitten sahata vanha auki ja juottaa kuntoon liittimien irti ratkenneet juotokset ja sitten liimata kansi takaisin kiinni. Ohjeitahan tällä sivustolla on asian tiimoilta.
joo oon boksin ottanut irti ja on kokeiltu neljällä eri boksilla,ja kaikki herjaa samaa eli takapään anturit vas+oik jatkuva vika, en oikein usko että ne kaikki neljä herjais samaa vikaa kun toi mikä autossa on ollutkin,mietin vaan nyt sitäkin et ensiksi oli pelkkä oik taka-anturi ja nyt kun KORJATTIIN  :2funny: niin nyt on vasemmastakin takapyörästä singnaalit kateissa,motonetista ostetut anturit,boksin liittimen oon tutkinut aika tarkasti eikä irronneita johtoja siinä kammassa ole,ja sit en oikein usko siihenkään et molemmat uudet anturit oisi sököjä vaikka ei nää mitään uskonasioita olekkaan.
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: laatikkovika - 11.09.2018, 21:08:29
Ootko mitannut antureiden vastukset siitä johtonipun isosta liittimestä joka kiinnittyy boksiin?
Helppo mitata ja ohjeet löytyy kookkelilla.
Saa helposti varmuuden antureista.
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 11.09.2018, 21:18:43
Ootko mitannut antureiden vastukset siitä johtonipun isosta liittimestä joka kiinnittyy boksiin?
Helppo mitata ja ohjeet löytyy kookkelilla.
Saa helposti varmuuden antureista.
ok,en ole,mites tota pitääkö anturit olla kiinni paikallaan kun ajattelin et jos laittas vaan pistokkeeseen takaluukkuun vanhan sarjan ja katsois vikakoodit onko tilanne sama kuin alussa eli antaako oikeasta takapyörästä vaan koodin? vai pitääkö olla pultattuna paikallaan eli maadottaako kiinnitysruuvi?
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: laatikkovika - 12.09.2018, 06:57:57
Voi mitata irrallaan.
Kivasti pinnit on numeroitu boksiin ja johtosatsista pitää mitata.
Tuolta löytyy kuvasta hyvä ohje https://tunjul.com/volvo-fuses-snapshot/volvo-fuses-php-capture-splendid-viewtopic-fuse-box/
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 12.09.2018, 09:02:36
Voi mitata irrallaan.
Kivasti pinnit on numeroitu boksiin ja johtosatsista pitää mitata.
Tuolta löytyy kuvasta hyvä ohje https://tunjul.com/volvo-fuses-snapshot/volvo-fuses-php-capture-splendid-viewtopic-fuse-box/
kiitos paljon!,ymmärsinkö kuvasta nyt oikein että mittaan napojen1- ja 17+ oikean takapyörän anturin ja vasemman 2- ja 10+ anturin? ja mittari vissiin ohmi asentoon? ei oo paljo tämmösiä mittauksia tarvinnut tehdä.
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: laatikkovika - 12.09.2018, 20:35:29
kiitos paljon!,ymmärsinkö kuvasta nyt oikein että mittaan napojen1- ja 17+ oikean takapyörän anturin ja vasemman 2- ja 10+ anturin? ja mittari vissiin ohmi asentoon? ei oo paljo tämmösiä mittauksia tarvinnut tehdä.
Juurikin näin. Ohmiasentoon, olikohan normaalilukema reilut tuhat ohmia, en nyt muista mutta sitä luokkaa. Jos se anturi on vialla (tai johtovika), eli käämi poikki niin sehän ei anna mitään arvoa.

Eikä sitten työnnetä mereen sitä, ei se paska ole.
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 12.09.2018, 20:39:29
Juurikin näin. Ohmiasentoon, olikohan normaalilukema reilut tuhat ohmia, en nyt muista mutta sitä luokkaa. Jos se anturi on vialla (tai johtovika), eli käämi poikki niin sehän ei anna mitään arvoa.

Eikä sitten työnnetä mereen sitä, ei se paska ole.
kiitos!  ;)
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 13.09.2018, 14:51:36
Juurikin näin. Ohmiasentoon, olikohan normaalilukema reilut tuhat ohmia, en nyt muista mutta sitä luokkaa. Jos se anturi on vialla (tai johtovika), eli käämi poikki niin sehän ei anna mitään arvoa.

Eikä sitten työnnetä mereen sitä, ei se paska ole.
suoritettu mittauksia kuivalla maalla  :2funny:,ensiksi mittasin autosta nyt uudet takapään anturit,vas+oik näyttää 0 ohmia,sitten mittasin vanhat,toinen nolla ja toinen reilu tuhat ohmia,eli vanhoilla herjas vaan oik takapyörää mikä oli nolla ja nyt uusilla molempia takapyöriä kun molemmat on 0 ohmia!
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: laatikkovika - 13.09.2018, 17:04:48
Mittaapa siitä liittimestä takapenkin alla sinne taaksepäin mitä näyttää?
2 karvaahan sinne menee per anturi.
Vai olisiko siinä liittimessä se vika?

Ei luulisi molempien uusien taka-antureiden olevan mykkiä, tai mistä sen tietää...
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 13.09.2018, 17:31:54
Mittaapa siitä liittimestä takapenkin alla sinne taaksepäin mitä näyttää?
2 karvaahan sinne menee per anturi.
Vai olisiko siinä liittimessä se vika?

Ei luulisi molempien uusien taka-antureiden olevan mykkiä, tai mistä sen tietää...
ei luulisi ei,nyt näyttää että on,mittasin jo juuri siltä takaluukun liittimestäkin ja 0 molemmat taka anturit,hain jo moponetista uudensarjan ja mittasin nekin ja on ok,sain anturit ilman velotusta ja vanhat saa palauttaa kun olen ne taas vaihtanut,sanoin et tässä on nyt pelleilty ton kanssa  ihan turhaan ku en olettanut että uudet risoja ja vielä molemmat,mutta motonetti otti kantaa suureen suruuni ja antoi mulle IHAN UUDEN LIPPALAKIN IHA ILMATTEEKSI!! nyt vedän vähä henkeä ja ensviikolla laitan lippalakin kupoliin ja alan anturihommiin! :2funny: :2funny:
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: laatikkovika - 14.09.2018, 11:04:33
Hieno homma, kerro jatkot.
Lippalakki on kiva jos semmoista ei muutenkaan käytä.. :D
Jos käyttää niin sehän korvaa kaikki työkulut.

Ite hain Biltemasta vastaavat anturit ja pelitti hyvin.
Tosin kun vain toinen oli mykkä niin puukotin johdon auton alta ja liitin vain sen uuden anturin vanhaan johtoon.
Ei jaksanut pujotella autoon piuhoja.. *tumppuun->
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 14.09.2018, 11:24:55
Hieno homma, kerro jatkot.
Lippalakki on kiva jos semmoista ei muutenkaan käytä.. :D
Jos käyttää niin sehän korvaa kaikki työkulut.

Ite hain Biltemasta vastaavat anturit ja pelitti hyvin.
Tosin kun vain toinen oli mykkä niin puukotin johdon auton alta ja liitin vain sen uuden anturin vanhaan johtoon.
Ei jaksanut pujotella autoon piuhoja.. *tumppuun->
joo kerron,en käytä mut nyt semmonen on! :D
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 18.09.2018, 13:20:01
nonni! nyt vaihdettu uudestaan ja nyt toimii!!!!!! kiitos kaikille etenkin nimimerkille LAATIKKOVIKA ja GHOST!  -H-
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: laatikkovika - 20.09.2018, 13:43:28
Jees ja on vielä uus lippalakkikin.
Nämä alle -99 mallit on siitä vekkuleita että pystyy mittaamaan vastusmittauksella. Siitä eteenpäin pitää olla joku oskilloskooppi tai tarkka mittari millä mitata jännitettä, pyörää pyöritettäessä... :P
Too much for me.
Otsikko: Vs: 850 abs
Kirjoitti: jen - 20.09.2018, 14:55:14
Jees ja on vielä uus lippalakkikin.
Nämä alle -99 mallit on siitä vekkuleita että pystyy mittaamaan vastusmittauksella. Siitä eteenpäin pitää olla joku oskilloskooppi tai tarkka mittari millä mitata jännitettä, pyörää pyöritettäessä... :P
Too much for me.
joo niin on mullekkin! ;)