Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: revote - 19.12.2010, 11:12:50
-
Hmm....
http://www.nettiauto.com/volvo/s60/3657017
Hmmm, aika kova hinta ainakin..?
-
Hmmm, aika kova hinta ainakin..?
ei kai tuo ole paha hinta 2005 mallin ärrästä? Vaikka ilmossa lukee 2004 niin kuvat ainakin on 2005 mallin autosta.
-
Ei minunkaan mielestä tuo ole paha hinta ko. ärrälle.
-
Jaa, minäkö en mistään mitään tiedä. Ajattelin vain että kyseessä on kuitenkin 6-7 vuotta vanha auto :)
-
Jaa, minäkö en mistään mitään tiedä. Ajattelin vain että kyseessä on kuitenkin 6-7 vuotta vanha auto :)
Uutena ollu melkein 100t€ hintainen. Tuntuu että ulkomaillakin tahtovat vielä melkein 20T€ noista ärristä :-\
-
Onpa ollut kalliita hevosia, mikä tuossa maksoi/maksaa?
-
Neliveto tuonee myös oman lisänsä hintaan.
-
Onpa ollut kalliita hevosia, mikä tuossa maksoi/maksaa?
Noissa on ollut uutena R-lisä...
-
Onpa ollut kalliita hevosia, mikä tuossa maksoi/maksaa?
Neliveto, tehot, alusta ja jarrut. Nuo oli paremmat kuin muissa malleissa. Lisäksi kasa pieniä yksityiskohtia mitä ei tavan malliin saanu :)
-
T5 on maksanut jotain 40teur? Eli tuplahintaan on saanut 50 heppaa lisää, isommat jarrut ja päivitetyn alustan + R-merkkejä sinne tänne? Aikamoinen hinta siitä että haluaa tehdastuunatun auton, joka päällepäin ei erotu oikeastaan mitenkään tavallisesta S60:sta. Ja sitten kun muistetaan että S60 on käsittämättömän pieni auto (ulkomittoihin nähden), takapenkki ja peräkontti ovat lähes vitsejä --> samaan rahaan sai varmaan hienomman ja pirteämmän 3-ovisen sportin...
-
T5 on maksanut jotain 40teur? Eli tuplahintaan on saanut 50 heppaa lisää, isommat jarrut ja päivitetyn alustan + R-merkkejä sinne tänne? Aikamoinen hinta siitä että haluaa tehdastuunatun auton, joka päällepäin ei erotu oikeastaan mitenkään tavallisesta S60:sta. Ja sitten kun muistetaan että S60 on käsittämättömän pieni auto (ulkomittoihin nähden), takapenkki ja peräkontti ovat lähes vitsejä --> samaan rahaan sai varmaan hienomman ja pirteämmän 3-ovisen sportin...
kyllä T5 mallikin on maksanu hyvillä varusteilla yli 40T€. Tuo omakin on maksanu uutena 50T€, eikä siinä ole edes erikoisesti varusteita. Tarkoitin että ärrä on maksanu satkun siihen on laittanu kaikki mausteet.
-
T5 on maksanut jotain 40teur? Eli tuplahintaan on saanut 50 heppaa lisää, isommat jarrut ja päivitetyn alustan + R-merkkejä sinne tänne?
jep, tuplahinta 50hp lisää, isommat jarrut ja vanteet, öky 3asentoinen ufo-alusta joka osaa säädellä kaikkea(saanu kyllä normiinkin ökylisävarusteena muistaakseni), rmerkkejä, ja yleensä kamalan värisen sisustan, mutta tossa tais olla normivärinen. Ja tietenkin joka nurkka vetää.
Itse voisin melkeen kyllä noin siististä ton 22ke, toisaalta samaan hintaan saa pari v vanhaa uuskoppasta S80D5sella ja herkuilla.. Enemmän tilaa, vähemmän vauhtia tosin...
-
jep, tuplahinta 50hp lisää, isommat jarrut ja vanteet, öky 3asentoinen ufo-alusta joka osaa säädellä kaikkea(saanu kyllä normiinkin ökylisävarusteena muistaakseni), rmerkkejä, ja yleensä kamalan värisen sisustan, mutta tossa tais olla normivärinen. Ja tietenkin joka nurkka vetää.
Itse voisin melkeen kyllä noin siististä ton 22ke, toisaalta samaan hintaan saa pari v vanhaa uuskoppasta S80D5sella ja herkuilla.. Enemmän tilaa, vähemmän vauhtia tosin...
Kun itse myin aikoinaan 2 vuotta omistuksessani olleen V70R:n niin sain siitä vaihdossa muistaakseni reilut 70k€. Muistan ajatelleeni että "ei tämä auto ole tuollaisen summan arvoinen" mutta toki raha kelpaa.
-
Käsittämättömiä hintoja autoista jotka jäävät samaan massaan kuin corollat ja muut kauppakassit, ja tässä tarkoitan pelkkää ulkonäköä. Noilla rahoilla auton (tässä kävisi esimerkkinä ihan mikä tahansa muukin lajityyppinsä kallis tuote) pitää erottua parkkipaikalla, muuten on se ja sama ostaa corolla ja ostaa säästyneillä rahoilla jotain kivvaa.
-
jep, tuplahinta 50hp lisää, isommat jarrut ja vanteet, öky 3asentoinen ufo-alusta joka osaa säädellä kaikkea(saanu kyllä normiinkin ökylisävarusteena muistaakseni), rmerkkejä, ja yleensä kamalan värisen sisustan, mutta tossa tais olla normivärinen. Ja tietenkin joka nurkka vetää.
Itse voisin melkeen kyllä noin siististä ton 22ke, toisaalta samaan hintaan saa pari v vanhaa uuskoppasta S80D5sella ja herkuilla.. Enemmän tilaa, vähemmän vauhtia tosin...
Ei ole saanu vastaavaa alustaa normi malleihin. Nelivedossa on eri alusta muutenkin kuin etuvedoissa. Normi AWD malliin ei saanut 4C alustaa ja etuvetojen 4C alustasta uupuin se kovin asetus. Eikä se ärrä tuplannu hintaa. Vastaavilla varusteilla T5 taisi olla n. 30T€ halvempi. Tosi harvoin mallisarjan kallein eroaa paljoa halvimmasta mallista. Viimeisen parin vuoden aikana sporttisimmat versiot ovat saaneet lisää näyttävyyttä. Ja saihan tuohon ärrään erikoisvärejä joilla vähän erottui joukosta.
Käsittämättömiä hintoja autoista jotka jäävät samaan massaan kuin corollat ja muut kauppakassit, ja tässä tarkoitan pelkkää ulkonäköä. Noilla rahoilla auton (tässä kävisi esimerkkinä ihan mikä tahansa muukin lajityyppinsä kallis tuote) pitää erottua parkkipaikalla, muuten on se ja sama ostaa corolla ja ostaa säästyneillä rahoilla jotain kivvaa.
et sitten itse ostanu saman ikäistä Corollaan kuin tuo S60? Olis säästyny rahaa vaikka mihin ;) :)
-
Itse voisin melkeen kyllä noin siististä ton 22ke, toisaalta samaan hintaan saa pari v vanhaa uuskoppasta S80D5sella ja herkuilla.. Enemmän tilaa, vähemmän vauhtia tosin...
laitappas linkkiä 22T€ maksavaan 2008 mallin s80 jossa on samat varusteet? Ja kilometritkin alle 200tkm.
-
En ostanut korollaa, mutta en ostanut useita kymppejäkään maksavaa autoa ;)
Sen verran vielä saivartelen, niin jos T5 ja Ärrä eroaa hinnaltaan 30t eur niin mä olisin jättänyt ärrän sinne kauppaan. Toki tämä on vain minun mielipide mutta ei tuo ärrä ole sen kummosempi että siitä olisi kannattanut 70t eur maksaa. After market-osilla olisi saanut paremman kulkineen (usealla mittapuulla) ja olisi vielä jäänyt karkkirahaa.
-
Jaoin tämän keskustelun erilleen jäsenosion nettiauto-topicista ja siirsin yleiseen keskusteluun.
-
After market-osilla olisi saanut paremman kulkineen (usealla mittapuulla) ja olisi vielä jäänyt karkkirahaa.
No siis, saahan vaikka kakkosnelosesta varmaan nopeamman ja mukavamman kuin Ferrarista kun laittaa tarpeeksi rahaa (ja jää silti vielä reilusti alle uuden Ferrarin hinnan) mutta eiköhän nopean auton tahtova silti ota Ferrarin. Samaan tapaan Ärrä-Volvon ostaja varmaan haluaa juuri sen eikä T-vitosta sekä autotallillista osia.
-
hintaa en kommentoi mutta on phoka tiukka peli !
-
hintaa en kommentoi mutta on phoka tiukka peli !
Äläs muuta sano.. Kelpais!
-
Muuten kelpais joo, mut ei automaattina ärrää :P
Jos ärrä niin manuaali pitää olla 8)
-
Muuten kelpais joo, mut ei automaattina ärrää :P
Jos ärrä niin manuaali pitää olla 8)
Tää on kyllä totta, sopis paremmin varmasti auton luonteeseen niin ja paperilla automaatti huonontaa myös kiihtyvyysarvoja :(.
-
No siis, saahan vaikka kakkosnelosesta varmaan nopeamman ja mukavamman kuin Ferrarista kun laittaa tarpeeksi rahaa (ja jää silti vielä reilusti alle uuden Ferrarin hinnan) mutta eiköhän nopean auton tahtova silti ota Ferrarin. Samaan tapaan Ärrä-Volvon ostaja varmaan haluaa juuri sen eikä T-vitosta sekä autotallillista osia.
Noo, minä en taida olla niin fanaattinen volvokuski että ymmärtäisin tuollaisen 70t euron hintaisen perheauton päälle ;)
EDIT: tai siis eihän tuo ole perheauto, muotoillaanko näin että en ymmärrä 70t eur hintaisen neliovisen auton päälle jossa on 3-ovisen tilat, joka kaiken lisäksi ei erotu parkkipaikalla muista S60:stä.
-
Tää on kyllä totta, sopis paremmin varmasti auton luonteeseen niin ja paperilla automaatti huonontaa myös kiihtyvyysarvoja :(.
Minulla ei kyllä enää eläissään ole aikeita laittaa manuaali laatikolla olevaa autoa. On se automaatti vaan niin ylivoimaisen mukava kaupunkipyörityksessä. Tämä tietenkin vaan minun mielipide :)
E: näkyyhän tuolla nettiautossa olevan yksi 850 t-5r 9500e. 15hv tehoeroa t5:een. Tietenkin tuollaisessa kaikki varusteet, mutta autolla alkaa olla ikää kuitenkin sen 16v. :D
-
Tää on kyllä totta, sopis paremmin varmasti auton luonteeseen niin ja paperilla automaatti huonontaa myös kiihtyvyysarvoja :(.
Totta mutta jotkut haluavat ehdottomasti että auto on automaatti. Itse ottaisin tuollaisen silti manuaalina 8).
-
Tää on kyllä totta, sopis paremmin varmasti auton luonteeseen niin ja paperilla automaatti huonontaa myös kiihtyvyysarvoja :(.
Pas..t ;D Geartronic on siinäkin, eli käsin voi hämmentää jos automaattiin ei luota.
-
Minulla ei kyllä enää eläissään ole aikeita laittaa manuaali laatikolla olevaa autoa. On se automaatti vaan niin ylivoimaisen mukava kaupunkipyörityksessä. Tämä tietenkin vaan minun mielipide :)
E: näkyyhän tuolla nettiautossa olevan yksi 850 t-5r 9500e. 15hv tehoeroa t5:een. Tietenkin tuollaisessa kaikki varusteet, mutta autolla alkaa olla ikää kuitenkin sen 16v. :D
Ymmärrän kyllä pointin, onhan se mukavampi mutta itse tykkään manuaalista ja varsinkin siinä tapauksessa jos manuaali: A) Kuluttaa vähemmän B) Sen saa kiihtymään ripeämmin.
Totta mutta jotkut haluavat ehdottomasti että auto on automaatti. Itse ottaisin tuollaisen silti manuaalina 8).
Näinhän se on.. Nämä on niin makuasioita :) mutta vaikka itsekin automaatilla tykkään ajella niin silti mielestäni joihinkin autoihin manuaali soveltuu paremmin.
Pas..t ;D Geartronic on siinäkin, eli käsin voi hämmentää jos automaattiin ei luota.
Voi hämmennellä käsin, silti sitä ei saa kiihtymään niin nopeasti kuin manuaalia tässä esimerkissä. 0-100 km/h manuaalilla on todella ripeää (~5.7s?) ja automaatilla jopa 7s?
-
Voi hämmennellä käsin, silti sitä ei saa kiihtymään niin nopeasti kuin manuaalia tässä esimerkissä. 0-100 km/h manuaalilla on todella ripeää (~5.7s?) ja automaatilla jopa 7s?
Automaatin kiihtyvyys parani 2006 kun tuli 6 vaihteinen geartronic tuohon malliin. Vaikka itsekkin olen automaatin nimeen vannova niin tuo pitäisi olla manuaali.
No siis, saahan vaikka kakkosnelosesta varmaan nopeamman ja mukavamman kuin Ferrarista kun laittaa tarpeeksi rahaa (ja jää silti vielä reilusti alle uuden Ferrarin hinnan) mutta eiköhän nopean auton tahtova silti ota Ferrarin. Samaan tapaan Ärrä-Volvon ostaja varmaan haluaa juuri sen eikä T-vitosta sekä autotallillista osia.
Niin ja saa tuosta ärrästä laittamalla vielä kovemman menijän. Pelkällä softalla jo saa mukavasti lisäeloa.
-
laitappas linkkiä 22T€ maksavaan 2008 mallin s80 jossa on samat varusteet? Ja kilometritkin alle 200tkm.
On sellanen joskus itsellekkin pistänyt silmään, eli kyllä niitä silloin tällöin tupsahtaa. Eriasia onko juuri nyt.
Hirveetä vääntöö ja haloota kun joku vähän tylyttää volvon hyper sporttia. Ei se mikään hyvä ja hintansa arvoinen kokonaisuus ole ollut ja sehän nyt näkyy jo myynnistäkin.
Vakio T5 ja R menee käytännössä samaan tahtiin ja kyllä mua söis jos ois 30 enempi maksanu hienosta nahkasisustasta ja jostain four c alustasta.. 4 veto on talvella toki kiva mutta kesällä se vie vaan tehoja.
-
On sellanen joskus itsellekkin pistänyt silmään, eli kyllä niitä silloin tällöin tupsahtaa. Eriasia onko juuri nyt.
Ei varmasti kauaa ehdi vanhentua jos on myynnissä S80 D5 summum varusteilla ja hinta alle 25t€. Katselin nettiautosta niin karvalakki malleista joilla on ajettu yli 200tkm pyydetään reilua 20t€.
Hirveetä vääntöö ja haloota kun joku vähän tylyttää volvon hyper sporttia. Ei se mikään hyvä ja hintansa arvoinen kokonaisuus ole ollut ja sehän nyt näkyy jo myynnistäkin.
Vakio T5 ja R menee käytännössä samaan tahtiin ja kyllä mua söis jos ois 30 enempi maksanu hienosta nahkasisustasta ja jostain four c alustasta.. 4 veto on talvella toki kiva mutta kesällä se vie vaan tehoja.
Siinä olet oikeassa ettei tuo pärjänny vertailussa saksalaisille ja se kyllä näky myynnissä. Jos olis ollu tehoja lähemmäks 400hv niin silloin olis voinu kauppa käydä eri malliin.
Edit: ja tarvis sitä nelivetoa kesälläkin. Aika usein tuossa omassa kesälläkin luistonesto vilkkuu ;D
-
Automaatin kiihtyvyys parani 2006 kun tuli 6 vaihteinen geartronic tuohon malliin. Vaikka itsekkin olen automaatin nimeen vannova niin tuo pitäisi olla manuaali.
Niin ja saa tuosta ärrästä laittamalla vielä kovemman menijän. Pelkällä softalla jo saa mukavasti lisäeloa.
Joo enempää ei sit kannatakkaan virittää jos kone on vakio, sylinteriputket halkee, että se siitä sitten...
-
No hinnalla tuota ei ole pilattu, saman ikäisestä/samoilla kilometreillä normi awd:stakin(2.5T/D5) saa pulittaa lähemmäksi tuon hinnan. Uudempaa mallia tuo näyttäisi olevan takapuskurista päätellen.
-
Ei ole minustakaan tuo ollenkaan paha pyynti R:stä, näkyy vielä facelift olevan. Oikeastaan ihmettelen edullisuutta... :P
-
Noo, minä en taida olla niin fanaattinen volvokuski että ymmärtäisin tuollaisen 70t euron hintaisen perheauton päälle ;)
EDIT: tai siis eihän tuo ole perheauto, muotoillaanko näin että en ymmärrä 70t eur hintaisen neliovisen auton päälle jossa on 3-ovisen tilat, joka kaiken lisäksi ei erotu parkkipaikalla muista S60:stä.
En minäkään, mutta siinä vaiheessa kun on niin paljon liikaa rahaa että voi laittaa 70 tonnia moiseen tilaihmeeseen (se on todellakin ihme että tuon kokoisessa on niin vähän tilaa) niin sitten varmasti otetaan kallein mitä löytyy. Ihan vaikka vain siksi että pääsee sanomaan ostaneensa kalliimman kuin muut.
-
En minäkään, mutta siinä vaiheessa kun on niin paljon liikaa rahaa että voi laittaa 70 tonnia moiseen tilaihmeeseen (se on todellakin ihme että tuon kokoisessa on niin vähän tilaa) niin sitten varmasti otetaan kallein mitä löytyy. Ihan vaikka vain siksi että pääsee sanomaan ostaneensa kalliimman kuin muut.
Mennään nyt jo vähän OT, mutta eihän se ärrä ole sen ahtaampi kuin muutkaan S60 mallit? :)
Niin ja eipä vuosituhannen alun A4 audi ja BMW 3-sarjakaan hirveitä takatiloja tarjoa.
-
En minäkään, mutta siinä vaiheessa kun on niin paljon liikaa rahaa että voi laittaa 70 tonnia moiseen tilaihmeeseen (se on todellakin ihme että tuon kokoisessa on niin vähän tilaa) niin sitten varmasti otetaan kallein mitä löytyy. Ihan vaikka vain siksi että pääsee sanomaan ostaneensa kalliimman kuin muut.
Tuossa tilanteessa täytyy olla todellakin paljon löysää rahaa... Sillä 70k eurolla sai varmasti vaikka minkälaista menopeliä.
Mennään nyt jo vähän OT, mutta eihän se ärrä ole sen ahtaampi kuin muutkaan S60 mallit? :)
Niin ja eipä vuosituhannen alun A4 audi ja BMW 3-sarjakaan hirveitä takatiloja tarjoa.
Joo, ei ole ärrä ahtaampi, eikä esim. A4 ole paljoa isompi, mutta S60 taitaa olla ulkomitoiltaan isompi tai jos ei isompi niin se ainakin näyttää isommalta ;)
Joku ehkä ihmettelee että miksi me ajetaan S60:lla kerta se on niin ahdas? Meille se riittää, koira menee takapenkillä ihan komiasti, ja peräkontissa kulkee ostoskassit jos niitä sattuu olemaan.
-
Joku ehkä ihmettelee että miksi me ajetaan S60:lla kerta se on niin ahdas? Meille se riittää, koira menee takapenkillä ihan komiasti, ja peräkontissa kulkee ostoskassit jos niitä sattuu olemaan.
Varmaan on sitten suojapeitettä ja turvavöihin kiinnitettävät valjaat, jos takapenkillä koira on? :)
-
Tottakai ;)
-
EDIT: tai siis eihän tuo ole perheauto, muotoillaanko näin että en ymmärrä 70t eur hintaisen neliovisen auton päälle jossa on 3-ovisen tilat, joka kaiken lisäksi ei erotu parkkipaikalla muista S60:stä.
Miksi nopean/kalliin auton pitää erottua kilometerien päähän?
Eihän kukaan tiedä kadullakaan, että mulla jalassa mukavat ja pirun kalliit kalsarit ;)
-
Miksi nopean/kalliin auton pitää erottua kilometerien päähän?
Eihän kukaan tiedä kadullakaan, että mulla jalassa mukavat ja pirun kalliit kalsarit ;)
:2funny: Tähän ei juurikaan muuta voi sanoa, kun että osu, ja uppos. :D
-
^No ei todellakaan uponnut, vertaus ontuu koska kalsarit ei tosiaan mihkään näy mutta auto näkyy. Ei sen tarvitse kilometrien päähän näkyä, mutta kyllä mulla itsellä ainakin tympäsis ostaa joku kallis tuote joka näyttää ihan samalta kuin se tavallinenkin. Sama autoissa kuin vaikka koruissa tai ihan missä vain.
Eiköhän tämä ollut tässä, tuntuipa hyvältä sohaista muurahaispesää ja esittää eriäviä mielipiteitä pyhästä äRRä-volvosta. Kamalaa, että volvokuski voikin näin paljon väheksyä merkin "erikois"mallia.
-
^No ei todellakaan uponnut, vertaus ontuu koska kalsarit ei tosiaan mihkään näy mutta auto näkyy. Ei sen tarvitse kilometrien päähän näkyä, mutta kyllä mulla itsellä ainakin tympäsis ostaa joku kallis tuote joka näyttää ihan samalta kuin se tavallinenkin. Sama autoissa kuin vaikka koruissa tai ihan missä vain.
Eiköhän tämä ollut tässä, tuntuipa hyvältä sohaista muurahaispesää ja esittää eriäviä mielipiteitä pyhästä äRRä-volvosta. Kamalaa, että volvokuski voikin näin paljon väheksyä merkin "erikois"mallia.
Maalaisjärkeä vain ilmassa.
Mut sillä ei autokauppoja voi koskaan perustella
-
Kai tämä oli sitten tässä :)