Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: jokotai - 07.09.2022, 17:30:20
-
Amazoneissa on ilmeisesti ollut kahta eri välityssuhdetta ohjaussimpukoissa. Vanhemmissa malleissa "nopeampi" kuin uudemmissa. Missähän vuosimallissa menee raja?
-
Simpukan malli ainakin vaihtuu, kun tuli kaksipiirijarrut ja B20 moottori. Eli lienee jostain -68 vuoden puolivälistä eteenpäin. Varmaksi en tiedä, mutta luulisi välityksen muuttuvan samalla :(
-
Seuraavaa tietoa löysin:
Euromallit: 3,5 rattikierrosta lock to lock, reduction ratio (vähennyssuhde) 15.4:1, jossain tiedoissa 15.1:1
US-mallit: 3,25 rattikierrosta lock to lock, reduction ratio 15.5:1
Ei ole riippuvainen vuosimallista.
Tosiaan 1968 vaihtuu simpukka, samalla rattiakseliin tulee törmäyssuoja.