Tais mennä alle minuutti alotusviestiin.. Panosta nyt herranen aika edes hitusen siihen, jooko?hei ei se oo aina niin helppoa... omakin alkuperäinen aloitusviesti on 3 riviä vailla yhtäkään kuvaa koko autosta :D tässä on sentää jo kuva O0
Tais mennä alle minuutti alotusviestiin.. Panosta nyt herranen aika edes hitusen siihen, jooko?
Mistä tuollaisia tankoja saa ostettua?
hyvännäköstä O0 ainoa mikä häiritsee on noiden puskureiden lukkojen sininen väri, värinvaihdos mustaksi/harmaaksi tekisi ihmeitä ;)
Toi takarengas näyttää makosalta S* Mitkäs on vanteiden speksit ja onko kaarelle tehty jotakin?
aikas makosan näkönen projekti! :)Kiitos rahaa palaaa mut se on sitä motorsporttia :idiot2:
oliks ne jotain 6 tuumaa leveet nykyää 10.5 tuumaa leveet 16 tuumaset :D ja renkaat 245/45-16 :D
Kyllähän niistä tekisi ties kui halavatun leveitä, mutta ei löydy renkaita. :(
jotki 325/35R15 ois makiaa 14" leveillä vanteilla. :D
Kainnyt joku voi kommentoida tota imusarja hommaa mikä ois hyvä ? amw ? :hello:
No AMW on yksi hyvä ja sitä on kaveri porukassa käytetty.
Itse olen vähän miettinyt että jos mitottais ja tekis/teettäis ite mutta jos siittä ei tule mitään on amw ehkä se oikea.
kivasti näkyy tulevan tilaa pakosarjan puolelle kun vinokone on suorassa ;)
Huonosta alotusviestistä huolimatta tämä vaikuttaa hyvinkin lupaavalta. 8)
Maalaa toi valojen alla oleva pelti harmaaksi jooko? Hyppää mustana ilkeesti silmille.
Onhan tätä bongattu milloin missäkin. Jopa lehdessä olen ollut samassa kuvassa. :D
Kouvola Night Cruisinki 2013 ja Loviisa Burnout 2013 ainakin. KNC:stä tehtiin joku pieni artikkeli johonkin lehteen ja kuvassa meikäläinen pällistelee Vollen konehuonetta.
Punanen ruutupaita tjsp. muistaakseeni joo. Tässä 40km päässä Pyhtäällä tulee majailtua.sre 765 asetelma ja sintteri levy :) . aijaa tuu poikkee joskus kerta niin lähella asut ? tänääki koko päivän väsänny volvoo ku työt alkaa vast tammikuussa :) :)
Mimmonen kytkin tähän tulee?
Voisin veikata että ollu GTi Magazinessä..?Olihan se ! :) oli aika hyvä ku kaverin faija soitti ja sano et tiiäks et sun ja kaverin auto on gti lehes. tokasin vaa et mitähän hittoo ja kävin heti ostamas sen lehen ja totesin onhan se siin :facepalm: *taavih-> . ja siis kaverin sierra on siin karhun pesarin kanssa :D
Kaari on mankeloitu vanteet tossa syksyllä kävin hakee kaverinkaaa helsingistä ne on jokus fordin ...öö en nyt mallia muista ja et täl hetkel mut oliks ne jotain 6 tuumaa leveet nykyää 10.5 tuumaa leveet 16 tuumaset :D ja renkaat 245/45-16 kaveri tos 7kilsan pääs levittäää niin leveeks ku haluaaa ja 120 € kierros :) kiitos itekki tykkään niist ne on niii leveet :) mut ku alkaa kumiii polttaa niiii rahaa palaa eikä oo mitäää järkeee :idiot2: :D
Piti vielä kysästä, että onko sisälokari paikallaan?öö siis muovi vai metalli kaari ei oo mitää muuta tehty ku mankeloitu :)
öö siis muovi vai metalli kaari ei oo mitää muuta tehty ku mankeloitu :)
ja nyt on tatech 32pro kävin äske hakemas pirkkalasta ;) !
Muovista sisälokasuojaa tarkoitin :)juu ei oo enäää :)
Tänään jos menis jotain kehittelee tallii. ;D Kuvia tulee taas varmaan illalla jos jotain saa tehtyä :D
Onko konetta tuotu taakse päin vai miksi itse tehdyt korvakot ?Pystyssä näyttää olevan.
Onko konetta tuotu taakse päin vai miksi itse tehdyt korvakot ?
Tilaukseen menee ens kuussa kierokanget 158mm.Vai että oikein kierot kanget :D
(http://aijaa.com/img/b/00952/12912833.jpg)
1 tarra puuttuu, liittyen auton merkkiin ;)
Mutta anyway. Todella hieno projekti -H-
:arkkupakastin:
Huomiothan sen ikävän seikan, että lipeäkylpy on haitaksi nokkalaakereille ja uusien laakereiden saatavuus todella kehnoa.
Jos betonointia varten puhdistelet, niin kannattaisi miettiä, jos saisi puhdistettua pelkän vesitilan.
Ei takerruta pikkuseikkoihin :D Eli juurikin apuakselia tarkoitin :-[
Ei oikein saa, tai ei ainakaan ole saanut. Kannattaa varmistua asiasta ennen, kun ne on pilalla.
Katos perhanaa. Skandixin valikoimasta löytyy nykyään.
http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/intermediate-balancer-shaft/bearing-intermediate-shaft/1000410/ (http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/intermediate-balancer-shaft/bearing-intermediate-shaft/1000410/)
Eipähän toi meiän lipeä niin vahvaa oo että ainaka silminnähen tekis laakereille mitään vaikka tuol altaas pari päivää lilluuki ;);)
Jaa, onko tällä tarkouitus lähtee ajamaam? niinku kilpaa? tai omaan käyttöön?
Eää kyl kiinnostaa, niinku seurata. Kunnon pata siit tulee...
Juhalta tatais saada hyviä vinkkejä....
Näihä se on.
O0 onkos jotain virallista/epävirallista tehotavotetta? palikka alkaa kuulostamaan siltä ettei se 400hv vinokone riitä ::)Noh jos joku +600 sais :D nii kehtais mennä Gatebilii 2015 jos saa sen ajoo sillo :)
Erittäin mukavan näköistä. :)
Mistäs sais asiallisen poikkituen ? ja onko tukivarren ja tolpan väliin olemassa jotain palikkaa kun auto on madallettu niiin tukivarrenTuolta löytyy ainakin jonkinlaisia poikkitukia:
Tuolta löytyy ainakin jonkinlaisia poikkitukia:
http://shop.mamasan.fi/product/show/3479/vakaajat-ja-korituet/2225/ultra-racing-korituki
Tuosta palikat tukivarren ja tolpan väliin, suomesta ei taida saada mutta joskushan näistä on ollut jonkunlaisia kimppatilauksia?
http://www.l-m-r.se/p/modellanpassande-tillbehor/240/vaghallning/lankarmsdistanser-240-med-justerbar-styrvinkel.html
Nimim. Dife on tehnyt poikkitukia ja gt-rautoja näihin, sullahan on uudemman version konepelti niin pitäisi mahtua. Hintakin oli harrastajaystävällinen.
Koneesta säädöt kohillee ni wisecot kestää +1000hp.Ostat ihan mitkä vaan männät,ni varmasti saat särki väärillä säädöillä/asennusvirheillä ;)
Omissa wisecoissa ei ainakaan mitään sanomista ollut. Enkä ole kuullut, että kenelläkään muullakaan olisi ollut. Aika maailmankuulu ja käytetty merkki. Onko mitään faktaa, että olisi ollut wisecot paskoja vai ihmetelty vain jotain kerran leivotettuja mäntiä?
Oliko männät olleet jo koneessa?
Jos käsiin tulee sarja mäntiä joissa on jotain virheitä niin pistää takaisin ja vaatii uuden sarjan, ei se sen vaikeampaa ole ::)
Onko ne männät suoraan paketista, vai onko niitä sorvattu, tehty venakoloja tjms. koneistuksia?
Omissa wisecoissa ei ainakaan mitään sanomista ollut. Enkä ole kuullut, että kenelläkään muullakaan olisi ollut. Aika maailmankuulu ja käytetty merkki. Onko mitään faktaa, että olisi ollut wisecot paskoja vai ihmetelty vain jotain kerran leivotettuja mäntiä?bamsella oli aikoinaan ainakin ongelmia ;D
Niin mutta tuo "ongelma" johtui hyvästä laadusta eikä huonosta :)
Isompaa levyy satulaa niin jarruteho luonnollisesti parantuu. Eli niitä päivittämään isompiin jos tehoa tahtoo. Minkäslaiset etujarrut sulla olikaan? Levykokoa tietysti hieman rajaa se että kuinka isoa vannetta käyttää..
CP+Verdi yhdistelmällä ei voi kovin pieleen mennä. On toki tyyriskin setti (kanget+männät +2000e?)
Millä valoit tuon palotilan? :P
vakio nopeusmittari ja perästä signaalitieto ?
Noh kun ei ole sähkästä mittarii ja anturii/kehää :(No noita mittareita saa suht edukkaasti ja samasta autosta perämurikan ympäriltä anturikehä sekä peräkoppa jossa anturi on.
Niih eiks kellää oo ideoit jarruihin ? :) ja onks kukaa totetuttanu nopeus mittarii mitenkää ku navigaattori ei kelpaa leimalla :DMiksei navigaattori kelpaa? Itellä on ollu katsastuksessa navigaattori ja aina on kelvannut.
Miksei navigaattori kelpaa? Itellä on ollu katsastuksessa navigaattori ja aina on kelvannut.katsastusmies sano että nopeuden pitää näkyä vaikka sateliitit tippuu taivaalta. Mutta minulla ei ole perämurikassa kehää :(
katsastusmies sano että nopeuden pitää näkyä vaikka sateliitit tippuu taivaalta. Mutta minulla ei ole perämurikassa kehää :(
ei kai sellanen kehä nyt ihan mahdoton sijoitus ole ? :)
(http://i10.aijaa.com/b/00777/13199027.jpg)
Olisko se kaivannut hieman lisää virtaa?
Tuleeko sulle vakiotolpat, vai meinaakko noista väsätä säädettävät?
Komeeta. O0 Tarttee tulla rahatukun kanssa käymään vaikka ensviikonloppuna jos oot paikalla?
rallyrace tekee etutolpat vakoista:) mutta takajousitus on nyt se?karvavakoista?
karvavakoista?
Noniii taas on jotain pientä tapahtunu :) Kaveri käytti osia hiekkapuhallutuksessa koska itsi olen viikolla töissä :D Nyt pääsee maalailee ja vahvistaa tukivarret ja kasaamaa ;) ja suunnittelee jarruja :)
(http://i5.aijaa.com/b/00815/13173714.jpg)
karvavakoista?Karvavako mainittu, hallilla tavataan. P>
Tämä on kyllä parasta kun tehään kunnolla.
Karvavako mainittu, hallilla tavataan. P>
Erittäin kaunista katseltavaa.
Miten toteutat jarrutehostaja/sylinteri/nestesäiliö paketin sijoituksen? Ei taida orig. osat mennä tuon imusarjan kera.
Koneelle vaan sivutuki, niin ei se mihinkään heilu. ;)
Tarttee piipahtaa taas ihailemassa. Olis coileistakin muutama kyssäri.
Miten meinasit toteuttaa tosta halkosarjasta pulssisarjan, jotta twin-scroll ahtimesi heräilee ennen sunnuntaita? T. Fadi
hei sun ekoilla sivuilla ei toimi kuvat :(Ei toimi ei :(
Ziisus mikä plenumi. Vähä overkilliä imo. Toivottavasti kestää ahdoilla. ::)
Sain turbon laipain postista tänään mutta pitää varmaa viellä hienosäätää ku kone heiluuu niii otttaaa runkoon kiinni :-[ mutta muuuten näyttää aika kivalta kokoonpanolta 8) ::)
(http://i8.aijaa.com/b/00945/13378472.jpg)
Wau! S* S*
Eikös kartion mallinen imusarja olisi parempi? Joka pienenisi vikaa pyttyä kohdin, saavuttaakseen kovemman virtauksen vikaan pyttyyn.Niin sitäkun en tiedä itekkäää mutta olen huomennut että aikamonessa audissa on tollainen tynnyri kotelona? ::)
Itse ainakin kuvittelisin sen olevan parempi, vai onko se vaan omaa kuvittelua? ::) Tiedä sitten, sanokoot viisaammat paremmin...
Eikös kartion mallinen imusarja olisi parempi? Joka pienenisi vikaa pyttyä kohdin, saavuttaakseen kovemman virtauksen vikaan pyttyyn.
Ihan mielenkiinnosta kysäsen et minkä arvosta tuollanen tolppien muokkaminen mahtaa olla? Oon ihan tyytyväinen ollu lesjöön satsiin mutta vähän lyhyemmät iskarit vois olla ja siten tolpasta pois ja uutta kierrettä sisälle. Itellä kun ei moiseen hommaan oo koneita eikä paikkaakaan vaikka taitoa saattais ollakin.
nii oisko kellää mitää hajuu mistä sais sen jakopään teräksisen rattaan kampiakselin päähän ku vanhassa koneessa hajos 2vakioo sellast :S :idiot2:KL Racingista ruottista oon omiin projekteihin tilannu niit.
komian näkönen dp! millä hitsattu, puikolla kenties?
ja vetareita rankaistaan :3/4 jättää sen: :D mitäs tuolle kannelle on tehty, vai onko tehty mitään?
komian näkönen dp! millä hitsattu, puikolla kenties?
Sanoinko mä tästä joskus jotain? ::) :D
millä iskulla?Mattinen, let me handle this! 85mm iskulla. Eiks ollu, oliko? :D
millä iskulla?
http://www.uspartsperformance.fi/jaahdytin-alu-31-x19
Tuollanen on ainakin mistan 240:ssä
(http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/PICT0001.jpg~original)
muistelin että mistalla griffin, ja kyyläsin topicin läpi, ole hyvä :D
kiitos toi kai riittänee mullekki :)Minä tilaan kaks! :D kiitos!
Minä tilaan kaks! :D kiitos!2 ? :D :D :D :2funny: :2funny:
2 ? :D :D :D :2funny: :2funny:siis kyllähän yhellä pärjää, mutta onhan se vähän kituuttamista :D
siis kyllähän yhellä pärjää, mutta onhan se vähän kituuttamista :Dai hegen moottori on niin tiukkasovitteinen että tarvii kaks alumiinijäähyä ettei se junttaa kiinni? :juhau: :D
ai hegen moottori on niin tiukkasovitteinen että tarvii kaks alumiinijäähyä ettei se junttaa kiinni? :juhau: :Dei ne samaan tuu :D
En tiiä oletko jo maininnut jossain vaiheessa, mutta milläs ö-pohjalla ja pumpulla tuo tulee olemaan?
Ollu vähä hiljasta projektin suhteenOn ollut kaikkea muuta projektia mutta nyt on taas jotakin tapahtunu että tänään hankin alkuperäisen turbolohkon öljysumuilla :) ja maanantaina alotan uudessa työpaikassa niin saa taas vähän pääomaa :) sovittelin pitkäiskukampuraa ja kankia paikoilleen niin pääsee mittaamaan minkälaiset männät tilaa :)muttu pari kuvaa kertoo taas loput:) :hello:
(http://i.imgur.com/S7Lq5tD.jpg)
(http://i.imgur.com/Nz9y7eL.jpg)
(http://i.imgur.com/4h6uTHU.jpg)
(http://i.imgur.com/95ozgxq.jpg)
(http://i.imgur.com/kmExGEE.jpg)
(http://i.imgur.com/Jm6YR6k.jpg)
http://www.uspartsperformance.fi/jaahdytin-alu-31-x19
Tuollanen on ainakin mistan 240:ssä
(http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/PICT0001.jpg~original)
muistelin että mistalla griffin, ja kyyläsin topicin läpi, ole hyvä :D
Moro !
Oliko lohko hyvä, kun tarkemmin tutkitte kotosalla ?
Oli puhe siitä vakioporauksesta ja sen kunnosta... Oisko mennyt jossaín lievemmässä versiossa pelkällä hoonauksella ?
Kyl tuo piisaa :)
ei pojilla oo tietoo mistä sais 75mm kaasuläpän ?http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X75mm+throttebody&_nkw=75mm+throttebody&_sacat=0
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X75mm+throttebody&_nkw=75mm+throttebody&_sacat=0
http://www.ahtoja.com/category/6/kaasulapat
sopiiko udella miksi juuri 75mm kaasuläppä?
Hieno on maski ;D Onkos ac-tic?
Täytyy kyllä sanoa että toi alumiinin hitsaus on vaikeeta joten oliko nyt nimimerkki -hh- vois vähän neuvoa kyllä sitä saumaa tulee mutta aika epätasasta välillä ihan priimaa välillä kunnon vuoristoa :idiot2: mutta harjotus tekee mestarin :) mutta neuvoja voi antaa :)
Pakoputken käyrätkin oikein "Made in Sweden" O0
Meillä oli pari kolmoskoppasta. 1,4, 1,8 70hp ja sit se 90hp versioki.
Jommas kummas 1,8:ssa oli joku virittäny jonku lämpövastusvirityksen.
Ei jäätyny, letkujen päällä oli myös sitä jotain vaahtomuovimaista "letkua".
toivotaan että piisaa eiköhän oliks sulla mitäää ongelmii vaikka pisti kumit katuuu niii alkoks lämmöt nousee pilvii ? :D
Ei ole tuon jälkeen ollut lämpöongelmia.
Itse otin vanhasta ruostuneesta 1031 akselista 3.31 välityksen :) Ihan budjetti syistä kun uudet välitykset on aika kalliin hintasia
Käykös tää mulle pojat en oo oikee perehtyny tähän perävälitys asiaan ? mulla on kyllä hyllyssä 1031 taka-akseli kiitos siitä menee kalamiehelle :) ja mulla on hiton hyvä lukko 1030 taka-akselissa mikä on autossa kiinni käykö sen lukko tohon 1031 ?Perämurikat on kaikissa samat, ero on vaan välityksen ja pinjonin mitoissa. Eli pikkuperästä lukko ja tuo 1031 välitys ihan toimiva paketti.
http://bakaxel.se/utvaxlingar-till-slutvaxel/utvaxling-volvo-6493.html
Mikäs laatikko sulla tähän tarkalleenottaen tuli? Joku bimmeriläinen missä oli vitonen suora, mutta mikä?
mistä noin hyväkuntoisia pohjia löytää? :D hieno prokkis, seurannassa edelleen ;)
Eihän niissä itsetehdessä juuri suurempaa miinaa ole kuin se taivuttaminen ettei tule kovin paljoa harjoitustappioita... Oikea putki kuitenkin maksaa jo jonkin verran, ja jos se painuu lommolle niin siitäpä ei ole juuri mihinkään.
Mitähän mittavirheitä niissä Luuppalan kaarissa oikein on että on sutta ja sekundaa? Jonkun sentin mittaheitto saattaa vanhoissa autoissa tulla ihan elähtäneistä koreistakin.
Tuolla kierrätyskeskuksessa on muuten yksi kaaripaketti (Luuppala) kaupan mutta kaksioviseen.
Ite kyllä lähtisin tekemään noista luuppalan kaarista. Veikkaan et selviää paljon pienemmällä työmäärällä ja jos hyvä tuuri käy ni vielä halvemmallakin pääsee :)
Jos lähdetään siitä, että ainakin itselle tuli ko kaaret. Pää ja etukaari ainakin 20mm liian leveet, joten joutui käyttämään väkivaltaa saadakseen paikoilleen. Kattoristit ihan liian lyhkäiset, mutta nämä onneksi saatiin käytettyä WRC-tukiin etukaarien lomaan. Etukaaret lisäksi puutteellisin taivutuksin eli joutui näitäkin vielä taivuttelemaan. Hintaansa nähden erittäin niukasti putkea. 7metriä lisättiin, että saatiin hyvät. Ässäarvalle tuli samanmoiset kaaret ja niissä jo silmämääräisestikin vielä vähemmän putkea kuin minulla. Ammattilainen tuli tekemään omat kaaret. Hän laskelmoi, että valmiit kaaret hän olisi tehnyt tarvikkeineen noin 750-800eurolla. Nyt kaikkinensa tuli kustantamaan reilu 1100e. Vähän säälittää näin kovin sanoin luonnehtia yrittäjää ottaen huomioon sen seikan, että aika harva tekee ainakaan yleiseen myyntiin kaaria niin, ettei auton tarvitse olla paikanpäällä. Ehkäpä juuri tässä mahdolliset mittaheitot tulevat todennäköisemmiksi. Jokatapauksessa tämä oli omakohtainen kokemus. Vastedes teetän kaaret vain kun auto paikanpäällä TAI sitten teen itse, mutta siinä varmasti joutuu "oppirahat" maksamaan hukkaputken muodossa.
Mitähän mittavirheitä niissä Luuppalan kaarissa oikein on että on sutta ja sekundaa? Jonkun sentin mittaheitto saattaa vanhoissa autoissa tulla ihan elähtäneistä koreistakin.
Ajaako kaikki rallia vai miksi niitten kaarien pitää olla sääntöjen mukaiset ja kalliista putkesta...?Itse pidän ainakin sen kortin avoimena vielä. Ei tartte muuttaa mitään enää kaarien suhteen myöhemmin jos/kun ongelmaa tulee katsastuksessa ja auto jää pelkkään ratakäyttöön.
Muutama salko vesijohtoputkea, bilteman taivutin ja hiekkaa niin hyvä tulee... :)
Ajaako kaikki rallia vai miksi niitten kaarien pitää olla sääntöjen mukaiset ja kalliista putkesta...?
Muutama salko vesijohtoputkea, bilteman taivutin ja hiekkaa niin hyvä tulee... :)
Jos lähdetään siitä, että ainakin itselle tuli ko kaaret. Pää ja etukaari ainakin 20mm liian leveet, joten joutui käyttämään väkivaltaa saadakseen paikoilleen. Kattoristit ihan liian lyhkäiset, mutta nämä onneksi saatiin käytettyä WRC-tukiin etukaarien lomaan. Etukaaret lisäksi puutteellisin taivutuksin eli joutui näitäkin vielä taivuttelemaan. Hintaansa nähden erittäin niukasti putkea. 7metriä lisättiin, että saatiin hyvät. Ässäarvalle tuli samanmoiset kaaret ja niissä jo silmämääräisestikin vielä vähemmän putkea kuin minulla. Ammattilainen tuli tekemään omat kaaret. Hän laskelmoi, että valmiit kaaret hän olisi tehnyt tarvikkeineen noin 750-800eurolla. Nyt kaikkinensa tuli kustantamaan reilu 1100e. Vähän säälittää näin kovin sanoin luonnehtia yrittäjää ottaen huomioon sen seikan, että aika harva tekee ainakaan yleiseen myyntiin kaaria niin, ettei auton tarvitse olla paikanpäällä. Ehkäpä juuri tässä mahdolliset mittaheitot tulevat todennäköisemmiksi. Jokatapauksessa tämä oli omakohtainen kokemus. Vastedes teetän kaaret vain kun auto paikanpäällä TAI sitten teen itse, mutta siinä varmasti joutuu "oppirahat" maksamaan hukkaputken muodossa.
Itse pidän ainakin sen kortin avoimena vielä. Ei tartte muuttaa mitään enää kaarien suhteen myöhemmin jos/kun ongelmaa tulee katsastuksessa ja auto jää pelkkään ratakäyttöön.
Ne on hienot :) ne jäykistää korin ja Periaate tehää kerralla kunnolla :) :hello:
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.
Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä.
ANTEEKSI !
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.Samaahan vois kysyä vaikka, että miks jotkut tuunaa autojaan? Itse en oikein pidä moisista lasikuituhelveteistä, mutta arvostan tekemistä ja tekemistä omalla tyylillä. Joku rakentaa auton itseään varten ja omalla tyylillään. En myöskään ymmärrä sitä, että joku ei ymmärrä tehojen kasvaessa myös turvallisuuden olevan edelleen tärkeää. Se, että rakentaa kilpahenkistä autoa maantielle/radalle on aika normaalia mielestäni.
Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä.
ANTEEKSI !
No onhan se turbon potku ehkä parasta mitä on...! :)
Katuauto turvakaaret = tehokkaasen katuautoon tehdyt kaaret juurikin näitä stripillä/radalla käyntejä varten.
Heitetääs oma lusikka soppaan, ikinä en oo ymmärtänyt näitä hirmu turbo pelejä, mitkä tehty katu käyttöön. Ensin ei mitään ja sitten kaikki,Kilpakytkin ja liikennevalot, nam tietää ajaneensa. Missä muualla voi racee ku radalla tai stripillä? katuauto turvakaaret? kilpuri kaaret kyllä.
Ja luuppalasta tullu mulle 3: met kaaret hyvin on sopinut, kun vähän on sovittanut. Rauta taipuu kyllä.
ANTEEKSI !
Se vaan on pointti tuossakin että puhtaassa katuautossa jos turvakaaret tulee käyttöön kadulla niin saattaa olla että "racelookista" maksaa aika raskaasti. Kaatotilanteessa ilman varusteita pään napsahtaminen kaariputkeen joko tappaa tai sattuu aika pirun paljon.Riippuu aika pirun paljon siitä kuinka kaaret toteutettu ja kuinka paljon tilaa on. Eikö se satu sitten kun katto tulee syliin ja huomaat, että kappas niskat on nurin?
Riippuu aika pirun paljon siitä kuinka kaaret toteutettu ja kuinka paljon tilaa on.Samaa mieltä, ilman kaaria kuolee kovassa kaadossa kuitenkin, kaarien kanssa on edes mahdollisuus selvitä. Ja itse tekisin kaaret/sijoittaisin penkin niin että se kypärä ei missään tilanteessa voikkaan osua putkeen, ei se kypäräkään kaikkea voimaa kestä. ja jos ei osu kypärä niin ei kyllä osu paljas pääkään :)
Eikö se satu sitten kun katto tulee syliin ja huomaat, että kappas niskat on nurin?Ei se enää siinä vaiheessa satu ;D
Se vaan on pointti tuossakin että puhtaassa katuautossa jos turvakaaret tulee käyttöön kadulla niin saattaa olla että "racelookista" maksaa aika raskaasti. Kaatotilanteessa ilman varusteita pään napsahtaminen kaariputkeen joko tappaa tai sattuu aika pirun paljon.
Tuon seikan takia otin omasta autostani kaaret pois. Olihan ne hienot ja racet ja sai varmasti pisteitä pikkupojilta, mutta olihan ne hengenvaaralliset katuajossa. Sen verran pitkä olen ettei mun autoon ainakaan saanut kaaria niin etteikö niihin olisi tositilanteessa päätään lyönyt.
En mä ainakaan onnistu kopsauttaan päätäni kaariin vaikka miten koittaa kun vyöt on kiinni, ja pidän vöitä aina kun autolla ajan. Köykäisethän nuo mun kaaret on mutta uskoisin että niistä jotain hyötyä on jos auto kaatuu...
Teidän mielestä siis kaarellinen katuauto on vaarallisempi mitä kaareton auto kaatotilanteessa.?
Erona kilpa-autoon on vain se että kypärä puuttuu... ???
En mä ainakaan onnistu kopsauttaan päätäni kaariin vaikka miten koittaa kun vyöt on kiinni, ja pidän vöitä aina kun autolla ajan. Köykäisethän nuo mun kaaret on mutta uskoisin että niistä jotain hyötyä on jos auto kaatuu...
Teidän mielestä siis kaarellinen katuauto on vaarallisempi mitä kaareton auto kaatotilanteessa.?
Erona kilpa-autoon on vain se että kypärä puuttuu... ???
Vaikket koittamalla saa niin kun tilanne on päällä ja retkotat siellä menemään niin kummasti saattaa alkaa kolisemaan paikat. Ei se vaarallisempi ole jos tosiaan kuski ja kaaret sopivat hyvin yhteen. Mutta senhän näkee sitten kun ekan kerran kippaa sen vehkeen kunnolla johonkin ilman kypärää. Penkissä istuessa ja ns. itse yrittämällä ei kyllä selviä miten oikeasti käy..
Onnistuu niinkun esimerkiksi S60R levyn kanssa:
(http://www.davebarton.com/240cayennecalipers16.jpg)
(http://www.davebarton.com/240cayennecalipers7.jpg)
(http://www.davebarton.com/240cayennecalipers22.jpg)
Voihan tuohon laittaa mekaanisen jarrun. Rallyrace myy 2 mäntäistä jarrusatulaa joka toimii vaijerilla.
Itse meinaan käyttää kyseistä konstia.
Meneekö toi levy viel 15tuumasen vanteen kanssa ?:)no ei varmana taitaa jo levy olla sen 330mm siihen satula... 17" lie sopiva.
no ei varmana taitaa jo levy olla sen 330mm siihen satula... 17" lie sopiva.
Oliko tämä tästä autosta?
http://i.imgur.com/572LuNY.jpg (http://i.imgur.com/572LuNY.jpg)
Mistä toi öljyjalka on? Riisuttu 200et jalka vai
Tuon mukaan pitäisi ton jalan pystyä purkaa ja bolt on
https://forum.svenska200klubben.com/viewtopic.php?f=24&t=12&sid=a6379733e3dba14bac82466ec6312290 (https://forum.svenska200klubben.com/viewtopic.php?f=24&t=12&sid=a6379733e3dba14bac82466ec6312290)
Pistää silmään tuo takaoven kohdalla oleva putki, itse laittaisin niin että tulee etuoviputken kohdalle kiinni. Mahdollisessa kolarissa ei tulisi taivutusvoimia pääkaaren alaosaan vaan törmäysvoima välittyisi suoraan pitkittäisputkia pitkin. Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty?
Niin en sitte tiedä lisää putkea siihen viellä tulee että taidan sen jättää siihen ja kolaria ei ajeta :D
Lisäätkö kuitenkin sen kyseisen putken päälle toisen putken, joka jatkaa sen etuputken linjassa?
Missään nimessähän rakennusvaiheessa ei kannata ottaa toisten neuvoista onkeensa. ::) Jos linja on, että kolaria ei ajeta, niin miksi sitten tehdä turvakaaria ollenkaan? Koskaan ei voi tietää, mitä tapahtuu.
b20 koneen öljypohjan ja sehän istu tosi hyvintuleeko muuten mikä öljypumppu? Ihan b20:sen vakio vai?
tuleeko muuten mikä öljypumppu? Ihan b20:sen vakio vai?
Kohtuu järkyttävän näköset nuo takarenkaat tossa alimmassa kuvassa :2funny: :idiot2:
Muuten ihan fiksu peli.
miikel en oo varma mutta hyvin mahdollista :DNäyttäs kyllä vahvasti eräälle Sierra-sankarille :D
Näyttäs kyllä vahvasti eräälle Sierra-sankarille :D
Tuli tossa äsken haettua ihan uudet Brembon satulatMites onko noi takasatuloita? Siis alunperin
Mites onko noi takasatuloita? Siis alunperinJotenkin kapeelta näyttää tuo jarrulevylle varatta kolo.
Mites onko noi takasatuloita? Siis alunperin
Jotenkin kapeelta näyttää tuo jarrulevylle varatta kolo.
Eli kuinka paksut levyt näihin menee?
kyllä ne takasatuloiksi on tehty ja tulee taakse menemään
Jep - ite vaan ajuattelin, että jarrupäivitys olisi aloitettu etupäästä. Eli homma kunnossa.
Ei Ihan hyvin sulla menee :) Onko muuten noissa subaru satuloissa kässäri optio?
Sattuiko et kohalle nuissa vai pitikö myöskin viilata sivuttain
Tasaluvut nättejä. Kymppi vois olla hyvä jos kestävät sisuskalut ja pinnoite männän päällä sekä palotilassa.
varmempihan se on tuo alempi. Itse pistäisin viinakoneeseen kympin jos kunnon sisuskalut ja ohjelmoitava ruisku ahtoon ja sytkään.
Ja vielä pinnoite pintaan. Valtonen näyttänyt että puristusta voi olla kun muuten kaikki ok.
Onko kenelläkään käytössä oikeasti tehokasta vinokonetta 10 rutuilla. Huom. 400hv ei ole tehokas.Ylivieskassa tutulla on 2.6 8venanen Volvo jossa puristukset 10 ja tais olla jopa 10.5,megan ohjausksella,tehoa mitattu 560hv vääntöä en nyt muista!
mitäs porukka suosittelis siirtopumpuks ?2x K-Jet pumppu
2x K-Jet pumppu
Aeroflow pumppu paranneltu versio tuosta bossilaisesta 44 sta. ja kestää viinaan.
Ilmeisesti tässä tosiaan tarkoitetaan tankin ja välisäiliön väliin tulevaa pumppua. Siihen tosiaan vähän turha laittaa korkeapainepumppua kuohuttamaan ja lämmittämään polttoainetta? Itselläni Facet redtop. Se työntää vissiinkin alle barin paineella ja tuotto todennäköisesti piisaa ainakin itselle. Onhan niitä muitakin vastaavia lotkottimia..
Voittajan valinta O0
Männät on wisecot ja kanget on ne mitkä aikasemmin olen maininnut puristus-suhteeksi tuli nyt 9
Voittajan valinta O0
On se kaunis, mikä kierre muuten teit noihin vesitulppien tilalle? Sopiiko joku kierre suoraan vai pitikö jyrsiä
1.1/4" meni suoraan :) ei pitäs vesimarkojen lentää mäkeen :)
kuinka yleistä tällainen vesimarkkojen pullahtelu on, johtuuko se siitä että betonointi muuttaa systeemiä sen verran, vai tuleeko ongelma esiin jonkin tietyn viritysasteen ylittymisen myötä?
Tuossa nyt myös optiona rakentaa suora vesi syöttö, kun rupeet hurjia teholukemia hakee :)
onko muita konsteja venakolojen tekoon kun venttiilillä kairaa ?Moniakseli cnc kone, jos semmonen löytyy tallista :)
Venakolot tekee vaikka manuaalijyrsimellä, helpoin kyllä cnc jyrsimellä. Mittaa vaan venttiilin kulman ja kolojen paikat huolella, terveisin koneistaja :hello:
Tuliskohan Classic Partsilta ??? ::)
http://global.gcp.se/
Tuoltapa ne muutkin harvinaisemmat osat tulee mitä ei Sinisen valikoimissa enää ole.
Tää 16v-mörköturbo kyllä täyttää 200-sarjan konehuoneen aika täyteen :D
Helkkarin nätin näköstä, onko haaveena ajaa jo tänäkesänä?
Äkkiä katsottuna näyttää Pasin tekeleeltä..
Olet aivan oikeassa pasista on ollut iso apu se on suunnitellut koneen minun kanssa ja sen mukaaan tehty luulisi toimivan :)
moottoria tulee nyt sitten ahtamaan holset hx55proKatoin jo että oli vähän mopo tuo siinä kuvassa, tulee pian astma 8)
Sulla on erikoiset pyörät nokkien päässä, näyttävät tosi pieniltä
Mukavan kokoinen ja näköinen tankki O0 Paljonkos litroja?
Onkos toi kampiakselin pultti ns "kilopultti"? Alusprikkakin näyttää olevan vähän epäkeskeisesti. Voi olla, että kuvä hämää.
Miimmoset liekkirenkaat ja pahvi tulee ?
Multa saat sitten renkaisiin tukkualennuksen. Ja niissä ei olo vikaa vaikka sulavatkin alle.
Tarviitko imusarjaan värin päälle? Ja turbon imupuolelle?
Joko Volvon vakiolla kannentiivisteellä esim. Goetze joka on paras orggiksista tai sitten Elringin kynsititiiviisteellä. En ihan heti alkaisi tekemään liekkirekaita jotka vaativat myös lohkon koneistuksen.
Saan olla väärässäkin mutta harvoin olen. Tämä oli huono vitsi. :-D
RE85 polttoaineella tätä vissiin ajetaan?
Urat on jo lohkossa ja kansi on momentissa 8) 8)Millainen kiristys näissä on ? Pari kertaa lämpimäksi , vai miten ?
Miksi kahdella hukkaportilla?
Meinaisn kysyä samaa , mutten kehdannut ?
Ainakin pakopulssit pysyvät sitten kokonaan erillään.
Molemmista pakosarjan nieluista putket jotka yhdistyvät ja siihen laadukas hukkaportti niin pelaa varmimmin esim. aito Tial.
Muistan vaan erään auton jossa oli tuplaportit ja nimenomaan kotimaisilla avainlipputuotteilla varustettuna ja ongelmia oli yhtenään.
Siis voi tämä pelatakkin. En sitä väitä mutta yksinkertainen ratkaisu yleensä sulkee vikamahdollisuuksia pois.
60 mm:n portteja saa isoimmillaan joissa venttiili nousee reippaasti joten pakopaineet eivät ole ongelma yhdelläkään portilla.
Vakiopahvi mistä leikattu liekkirenkaat pois ja lohkoon tehty liekkirengas urat ja lehtimäen timon tekemät kupariliekkirenkaat
Ei sulla sattumalta ole kuvaa näistä ?
Ok tutun näköistä touhua , plöijäsittehän hyvin nuo renkaat ennen asennusta ? Ja tuliko jotain liimaa kannen väliin ?
Koskas kone paikalleen ?
Niin nuo Boschin EV14 2200 cc suutimethan ovat kaasusuuttimia.. Niin nimenomaan ne ovat 2200 cc:t vaikka puhutaan 2000 cc:stä.
Oikeat RE85:lle tarkoitetut Bosch EV14 suuttimet saa vielä 1500 cc koossa jotka riittää kyllä kutoskoneessa pitkälle muttei neloskoneessa.
Eli hommaa Siemens-Dekat 2300 cc suuttimet.
Oikeat RE85:lle tarkoitetut Bosch EV14 suuttimet saa vielä 1500 cc koossa jotka riittää kyllä kutoskoneessa pitkälle muttei neloskoneessa.
Riippuu vähän miten määrittelee "riittää pitkälle". 1500cc EV14 suuttimilla pääsee ihan varmasti 500hv tehoihin 80% aukioloajalla E85 kanssa, kun kerran migl:kin otti pyöriltä 502hp finjectorin 1250cc suuttimilla, toki polttoaineeta E98
Ihme touhua tämä ylisuutittaminen :idiot2:
Finjektorilla sanottiin että 1500cc ei riitä neljäsylinterisessä ku 600heppaan en sitten tiedä ...Jaaaa, että E85 10cc/1hp? Milläköhän DC:llä toi on laskettu? 70%?
Jaaaa, että E85 10cc/1hp? Milläköhän DC:llä toi on laskettu? 70%?
Finjektorilla sanottiin että 1500cc ei riitä neljäsylinterisessä ku 600heppaan en sitten tiedä ...
Riippuu vähän miten määrittelee "riittää pitkälle". 1500cc EV14 suuttimilla pääsee ihan varmasti 500hv tehoihin 80% aukioloajalla E85 kanssa, kun kerran migl:kin otti pyöriltä 502hp finjectorin 1250cc suuttimilla, toki polttoaineeta E98
Ihme touhua tämä ylisuutittaminen :idiot2:
Ylisuutittaminen??
Kyllä siellä pitää potentiaalia pitää olla suuttimissa jos voimaa haluaa ottaa RE85 polttoaineella.
Kutoskone lie menee 1000 heppaan edellä mainituilla EV14 1500 cc suuttimilla varmalla pohjalla ja järkevillä aukioloajoilla.
ja siis nämä minun suuttimet oli käytettyjä omaa tyhmyyttänihän tämä on kun tälläisiä asioita en silloin tiennyt kun hommasin varastoon nämä suuttimet !
Noh jos joku +600 sais :D nii kehtais mennä Gatebilii 2015 jos saa sen ajoo sillo :)
Päteekö tämä vielä ja mistä ajattelit tuon lukeman ottaa? Pyöriltä vai kampiakselilta?
Kyllä, juuri nimenomaan se. Ja sitten kikkaillaan kaikenmaailman bensapaineensäätimien kanssa kun tyhjäkäynti ryskää kun minimiaukioloaikaa ei saada tarpeeksi pienelle.
600hv pyöriltä takavedossa on karkeesti 680hv koneelta eli ostat suoraan uudet ev14 2200cc ja ajat niitä 2bar peruspaineella (1780cc) niin toimii hienosti ja jää vielä varaaki jos nälkä kasvaa, 86% auki ois suuttimet re85sella 4cyl motissa.
Polttoainepumput pääsee myös helpommalla kun ajaa noita pienemmällä peruspaineella ja riittää nekin pitempään ja saa tyhjäkäynnin hyväksi. :)
Boschin EV1:siä saa 1700 cc kokoisina RE85:lle sopivina.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/fin/client/search_results
8 v vinokone käy täysin tasaisesti Bosch EV14 2200 cc suuttimilla juuri alle 1000 rpm:ää. Ongelma oli? :-D
kun avas linkin tuli vain ei hakutuloksia ?
Ja jos ei perse kestä hankkia noita 2200cc niin nämäkin (http://www.ahtoja.com/product/226/1700cc-bosch-ev14-9-ohm-jetronic-liitin-o-o-61mm-pitka) on hyvä vaihtoehto.
Tuosta voisi hieman saivarrella, mutta jätän saivartelematta ettei tule sanomista/topicci mene vääntämiseksi.
Kannattaa jättää ostamatta noi ev1 1700cc suuttimet.Pienet aukioloajat vaikeat säätää noilla vs ev14 jotka lineaariset alas asti toisin ku noi....
Kannattaa jättää ostamatta noi ev1 1700cc suuttimet.Pienet aukioloajat vaikeat säätää noilla vs ev14 jotka lineaariset alas asti toisin ku noi....
Äläs nyt. Ostat parhaat vaan, niin on hyvä. Mietit kummelin sketsiä "onks nää hyvät? -ne on parhaat, mutta ne on kalliit! "Ei se mitään meinaa! Laitetaan semmoset!". :D
Itsekkin suosittelen 2litrasia ev14 suuttimia, mutta vain re-85 käyttöön, ei toimi bensan kanssa(kokeiltu on)
Tuo vanha ev1 sarjan 1600 tai 1700 cc suutin on hyvä suutin täyskaasulle eli 2 suutin ryhmään , mutta tyhjäkäynnillä alle 2ms alkaa suuttimien tuotto meneen todella epämääräiseksi.
1230cc (3bar) suutin Re-85:lla riittää juuri ja juuri 950-1000hv koneeseen kun ajaa 5Bar peruspaineella, kokeiltu on:)
Nyt olisi B230 Billet lohko hahmoteltu ja piirretty :) joko tilaan alsakökkäreen ELK
SPM teki aikoinaan alumiini billett vinolohkoja ja muistaakseni se oli p.ska jo valmiiksi.
Eivät kestäneet rallycross käytössäkään.
Käytännössä siis tinamoottori Dartonin putkilla olisi seuraava kehitysversio.
Helppoa.
Joku juttu siinä SPM:n alumiinilohkossa oli kun sitä käsittääkseni yritettiin käyttää rallycrossissakin eikä ollut häävi tekele. Kai niitä olisi ollut kaikilla muillakin käytössä nyt jos se olisi ollut menestys. Ei vaan ole.
Mä vähän veikkaan että tämä billettilohko on vähän eri luokkaa ;)
Joo toki jos näin on mutta pioneerityönä tehtynä saattaa tulla muutamia koneremontteja ennen kuin kaikki kohdillaan. Siis pahimmillaan.
Toimivan näköstä, ei liikaa kuitenkaan hiplattu koska tämä laite tulee kulkemaan niin sitä ei tarvi kromata :)
Onkos sulla tuolla öljyjäähdyttimellä minkäänsortin termostaattia vai jäähdyttääkö kokoajan?
Jäähdyttää koko ajan silleen se oli ennenkin tämä auto ei tule mihkään kirkkooon ajeluun sunnuntaisin vaan mä pistän kumin palamaan ja paljon ;)Tää on itelläinkin vähän mietinnän alla että onko niin suurta hyötyy laittaa termarin kera omassakaan projussa vai antaa olla jatkuvalla kierrolla.
Etanolilla kun ajaa olisi hyvä että öljyt lämpiäisi joskus.
Itse olen huomannut että radalla ja moottoritieajossa lämmöt öljyissä nousee mutta ei muuten.
Mishimoton termari on 150€ luokissa. Ebaysta löytyy derale 25719 termaria noin 60€ hintaan.
Kato Mopo-Sportista Mocalin tuotteita. Tai sitten ihan vakio eli 240-940 turbo.
Jos haluaisi hifistellä pitäisi olla jäähdytysneste/öljylämpö kierukka esim. 960 Volvosta, joka lämmittäisi öljyn nopeammin samaan lämpöön kuin jäähdytysneste ja lisäksi termarilla oleva ulkopuolinen jäähdytin öljylle.
Itse olen huomannut että öljynlämpö kohoaa yli jäähdytysnesteen lämmön ei moottori pysy enää sopivan kylmänä vaan alkaa nostamaan jäähdytysnesteen lämmön väkisin ylös. Eli juurikin moottoritie ajossa yli 150km/h jossa on ilmanvastus jo sellainen että joutuu tekemään moottori jo työtä.
Eli jos öljynlämpö on 100 astetta on jäähdytysneste samassa. Ja vaikka kuinka yrittää flektillä tiputtaa jäähdytysnesteen lämpöä ei se onnistu ennen kuin öljynlämpö tippuu.
Liian kylmä öljy myöskin tekee tuhoja.
Tämä oli minulle ihan uutta :o :o
Erittäin epäselkeä ja tuo johtosarja ongelmakin koettu. Samoiten purkki kävi kaksi vai kolme kertaa huollossa, ekalla kerralla edes avattu. Vikahan siellä oli...Samaa taistelua täällä ollut t38n kanssa. Ei tosin boksivikaa, mutta epäselkeys ja johtosarjan kanssa taisteltu. :(
Nyt se käy !!!!!!!!!!!
Mikä potilasta vaivasi?
5.6 Penkki aika klo17.00 espoossa !!!! ::) ::)
Oli melko kuivan oloinen viesti joten viittaako tämä vakavempiin ongelmiin..? ???
1.3bar 550hv
1.9 bar 656/630 ongelmia oli
Komeet on lukemat, mutta en jaksa kahlata koko ketjua läpi et millä kokoonpanolla tämä on, ilmeisesti kuitenkin 2,5 alakerta ja 16v kansi mutta mites muut roippeet? mikä ahdin? e85 vaiko 98e?
Kirjotappas meille semmonen kokonaisvaltainen stoori tästä penkkireissusta ja ongelmista ja kokoonpanosta ::)
Miten ahdin herää?(http://i.imgur.com/tASwDTV.jpg)
Ps en tiedä viellä mistä johtuu
eikö käy alikokoon hiominen? kl racing tarjoaa ainaki 0,25 ja 0,50 alikokoja? ;)
Nyt tarvis kunnon öljypumpun mistä sais järkevään hintaan tehokkaan vakiopumpun volvolta kysyin niin 437€ :2funny:
Entäs kotimaasta http://www.hemimotors.fi/tuote/volvo-oljypumppu-b19-b21-b23-b200-b230-2180 (http://www.hemimotors.fi/tuote/volvo-oljypumppu-b19-b21-b23-b200-b230-2180)
Onnea komeista lukemista, mitä tohon ahtopaineeseen tulee, jos perusmoottori toimii hyvin niin painetta nostamalla on luvassa vielä helppoja hevosia. Epäilemättä noillakin lukemilla tuollainen kohtuu kevyt 240 poistuu varsin mallikkaasti. :3/4 jättää sen:
Ei uskaltanu enään laittaa lisää painetta kun tota vääntöä alko tulemaan noin paljon :2funny: alkaa volvon 1030 perää vielä harmittamaan ja en tiedä miten toi bmw 5 vaihteinen zf kestää :D"Alle 2Bar ahdoilla ei ajeta!!!" ::)
"Alle 2Bar ahdoilla ei ajeta!!!" ::)
Onnittelut hyvistä lukemista :) Toivotaan, että kestää kasassa. Laskennallinen vaparikoneteho 244hp :o
Hienosti puhaltaa!
Olisi mukava lukea koneen nykyinen kokoonpano vaikkapa koostettuna yhteen viestiin, on montatoistakymmentä sivua pitkä topicci.... nokat, kannen muokkaus jne..?
Ohhoh mitkä lukemat :o kyllä kelpaa kylällä sladitella nyt :sundaydriver: Saako pari tarkennusta noihin spekseihin...ilmeisesti viinalla siis ajetaan kun noin hirveet lukemat on noin pienellä paineella? Onko tuo lohko betonoimaton b230 ja poraus on varmaan 96.5 eli Wisecon ylikoko?
Kyllä tein oikean ratkaisun kun kerran en ruennut itsekään T6 rakentelemaan vaan pysyttiin KUNINGAS moottorissa eli 16v vinossa jos sieltä kerran tuollasia lukemia pihalle saa...toki taisin ampua vähän yli kun on jo 94.5mm iskulla oleva kampura menossa siihen lohkoon...olis varmaan pentalaisellakin pärjänny :idiot2:
Mihin saakka pyörität tätä, jos max. vääntö +5000 ja teho tonnin ylempänä penkissä niin kadulla tilanne yleensä että tapahtumat alempana vs. penkki. Onko koneen luonne kuinka kulmikas kun ahdin ihan perusjämäkkä siipien puolesta ;) onko alle 1bar miten elämää, vai 1.5bar jälkeen ampuu ahdot ylös ja meno maittaa?
Lappu olis hienoa nähdä.
Tästähän pitäs saaha jo jotain videoo! ELK
https://m.ebay.com/itm/200KM-H-Car-Truck-ATV-UTV-Auto-Stainless-Steel-GPS-Speedometer-Digital-Gauges/302404614563?hash=item4668b839a3:g:qbgAAOSwA2hZsl0r
Mä tilasin tuommoisen omaan 242 ja hyvin pelasi mitä pikaisesti kokeilin v70 ajaessa.
Hieno laite on ja todella paljon voimaa vinokoneesta lähtenyt irti P>
Tuleeko videota? :3/4 jättää sen:
Joo karvan vajaa 290hv perusmoottoritehoa? Alkaa jäämään SRC autot kakkoseksi.
Onkohan ahtopainetta ollu kuitenkin karvan enemmän? Vai onko 607KW sittenkin 607hv? Vetävälle?
Eli 950hv moottoritehoa 2.3bar ahtopaineella?koneelta 885hv ja 986nm 2.3bar
Jos ymmärsin oikein tuo BW ahdin on 68mm imusiivellä?
Siis jokin laskukaava on omituinen.
Korjatkaa jos olen väärässä.
607KWx1.36 = 825.5hv
Normaali takavetoisen voimansiirto hävikki on noin 15% eli lukemaksi tulee 948hv
Mitä minä en käsitä?
Loppupeleissä dynoteholla ei ole mitään merkitystä, jos autolla ei ole suorituskykyä.
Eli hienosti on Vmattisella voimaa ja toivotaan että nähdään laite vartilla kun on renkaatkin hommattu:)
No meillä autot kulkee sitten vartilla aika perkuleen kovaa loppunopeutta tehoon nähden, jos voimansiirto hävikki on pienempi.
Mulla esim. 1375kg auto (kuskin kanssa) meni 249km/h vartilla 810hv vetävällä olevalla teholla. Ei mee millään noin kovaa jollain 5% voimansiirto hävikillä.
Siistin näköinen asennus ja paljon on paperille piirtynyt tehoa. Jäämme innolla odottamaan miten kulkee varttimaililla. Tolla teholla menee heittämällä yli 240km/h jos mittaukset pitää paikkaansa.
Kaikille tuntuis olevan aika suuri ongelma noin lukemat en ymmärrä miksi ???
Niin se vaan menee monella foorumilla, tääläkin. Kärjistäen jos suunnittelet jotain etukäteen, kyseenalaistetaan onko sulla koko autoa olemassakaan. Projektin lopussa on pakko olla penkkipaperi näytettäväksi, ei auton omistajaa vaan foorumilaisia varten. Sen jälkeen sun pitää kuitenkin lähteä vartille, koska eihän se penkkipaperi lopuksi kertonut auton käytännön suorituskyvystä mitään. Vartilla kun on ajettu ja jos se meni hyvin, niin sitten sua ollaan lähettämässä Ahvenistolle tai Botniaringille, koska eihän tuo voi toimia rata-ajossa ollenkaan. Lopuksi huomaat että kukaan ei usko vieläkään mitään, koska joku tietää aina paremmin.
Helpommalla olisit päässy ku olisit vaan ilmottanu että maalasit 240:n puskurit korin väriseksi, laitoit levipellit ja olisit tuon konepellin pitäny kokonaan kiinni. Toinen vaihtoehto on ostaa Mk3 V70 ja vaihtaa siihen LED-malliset rekisterikilven valot, sekään ei herätä ylimääräisiä epäilyksiä.
Ja jottei aivan mee serverin bittien tuhlaamiseksi tämäkin viesti, niin mun mielestä helvetin hyvää työtä oot tehny tän kans. Tehoa on varmasti riittävästi vaikka sitä pyörätehoa laskis millä häviöprosentilla, eikä se onneksi hauskuutta vähentäisi kuitenkaan, ei lineaarisesti eikä progressiivisesti. Antoisia kilometrejä 8)
PS. Mielenkiinnolla mäkin sitä varttiaikaa ja loppunopeutta odotan :D
Mites kansi ja mäntä?
Onko yläheloilla muuta voitelua kuin reikä ylhäällä? Englantilaisessa meni kans helat aina soikeaksi ja näyttää loppuneen kun tein lisäreiän alaviistoon öljyruiskun puolelle.ei ole kun se yläreikä aijaa kiitos vinkistä :)
Noh tais tulla lohkon rajat vastaan halkes sylinteriputki :2funny: :idiot2:
Joko tilaan alumiiniköntin billet lohkoa varten ?? Ens viikolla ehtis koneistaa sen ;)
On kyllä hatun noston paikka ELK
Tuleeko joku toinen moottori vai vaihtuuko koko auto?Eile oli IG-storyssä kuva LS1 padasta. Säilyshän silleiki merkintä 16 valve Turbona
Eile oli IG-storyssä kuva LS1 padasta. Säilyshän silleiki merkintä 16 valve TurbonaSilloinhan se alkas olemaan erillailla asiallinen 16 valve 8)
Täällähän on ollu kovin hiljaista. Volvo on ajossa ja voimaa nykyään 1201hv ja 1217nm 2.5bar paineella.
Edelleen vinokone keulalla?Tais olla 2jz
Tais olla 2jz
Tuntus olevan hönkää kakkosnelosessa :D Hyvä hyvä!