Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Diesel-osio => Aiheen aloitti: -hh- - 27.06.2014, 18:24:17

Otsikko: Kierroslukumittari dieseliin.
Kirjoitti: -hh- - 27.06.2014, 18:24:17
Tarttis saada dieseliin kiekkamittari jossa asteikko enemmän kuin 6000rpm.

Tollasen löysin mutta tuo hiukan nuo autogauget arveluttaa... http://www.jmtuonti.fi/cat/product_details.php?p=221

Kokemuksia? Muita vaihtoehtoja?

Jotku tieten laittaneet bensan mittareitakin dieseliin. Kuulemma saa hall-anturin kanssa toimimaan....? Tästä operaatiosta kaipaisinkin lisää tietoa että miten sen saa toimiin vai saako ollenkaan ja vieläpä niin että se näyttäis suunnilleen oikeeta lukemaa...?

Tommosta haaveilin.. http://www.autoracing.fi/autometer-233905-kierroslukumittari-vaihtovalolla




Otsikko: Vs: Kierroslukumittari dieseliin.
Kirjoitti: volovo mies - 04.07.2014, 23:33:44
onko laturissa w napaa ollenkaan?
diesel volvo ottaa laturin w navasta tiedon ja vie mittaristoon.
kusettaa aika paljon sun ja mun tapauksissa mutta se on helppo säätää kohilleen laturin moniurahihnapyörän halkaisialla. jos kierrättää reippaasti niinku itekki teen nii en usko laturin olevan kovin pitkäikäinen kun kierroksia laturille tulee huomattavasti enemmän kuin vakiona.


Otsikko: Vs: Kierroslukumittari dieseliin.
Kirjoitti: jake74 - 05.07.2014, 10:43:26
tuli mieleen että voika käytää hyödyksi mittarille tdi moottorin kampiakselin anturia tai suuttimella olevaa anturia ku ne jää mulla ylimääräseksi moottoriin paikalleen?
Otsikko: Vs: Kierroslukumittari dieseliin.
Kirjoitti: -hh- - 06.07.2014, 21:11:36
onko laturissa w napaa ollenkaan?
diesel volvo ottaa laturin w navasta tiedon ja vie mittaristoon.
kusettaa aika paljon sun ja mun tapauksissa mutta se on helppo säätää kohilleen laturin moniurahihnapyörän halkaisialla. jos kierrättää reippaasti niinku itekki teen nii en usko laturin olevan kovin pitkäikäinen kun kierroksia laturille tulee huomattavasti enemmän kuin vakiona.

Laturissa ei ollut valmiina w-napaa, mutta sellainen sinne tinattiin... Ja joo tosiaan näyttää väärin, viisari yli 6k kokoajan kiihyttäessä....
Eipä tarkoitus oo älyttömiä kierrättää joten varmaan ajossa riittäis se 6000rpm mittarikin kunhan näyttäs oikeen. Autometerissä vielä lisänä vaihtovalo josta vois olla hyötyä kiihytellessä.

tuli mieleen että voika käytää hyödyksi mittarille tdi moottorin kampiakselin anturia tai suuttimella olevaa anturia ku ne jää mulla ylimääräseksi moottoriin paikalleen?

Sen verran jo selvittelin että tommosella sen bensaan tarkoitetun mittarin saa ilmeisesti toimiin.
http://fi.farnell.com/honeywell-s-c/1gt101dc/sensor-3-7deg-gear-tooth/dp/1225630

Laittaa tommosen lukemaan jotain nappulaa kampuran pyörästä. Saattaa kuulemma tarvita jonkinmoisen vastuksen anturin singnaali ja virtapiuhan väliin...

Kaverilta joutaa kans tollanen anturi joten ei varmaa auta muutaku hommata se mittari ja kokeilla...